Citat:
Ursprungligen postat av
Kyrkoklocka
Mycket tragiskt.
Särskilt eftersom det påstås tidigare i tråden att L.H tänkte suicidera.
Hade man låtit det psyksjuka fanskapet ta sig av daga hade ambulanspersonalen levt nu.
Som jag ser det vill jag hellre leva i ett samhälle där obotbara individer som är farliga för andra faktiskt tillåts suiciderar (eller skjuts av poliserna som dom också angriper med jämna mellanrum) än att dom har ihjäl sjukvårdspersonal och/eller poliser.
Dessutom, hade missfostret fått suicidera hade vi haft ett problem mindre att dras med inom vården. En kostnad mindre för samhället.
Nu ska den muppen istället kosta oss en massa skattepengar i vårdformer som förmodligen inte hjälper mot någon obotlig bokstavskombination denne har.
Behöver jag säga att jag har blivit FÖR både lobotomi och dödsstraff med tanke på hur samhället ser ut idag.
Jag jobbar själv inom psykvården. Har även jobbat i ambulansen. Dock i annan region än det inträffade, men problemen ser likadan ut övriga landet.
Psykpatienter släpps ut utan kontroll på om dom har compliance, dvs, hur väl dom följer sin behandling och tar sina ordinerade läkemedel. Sen kommer dom in på psyk igen några månader senare för att dom mår skit för att dom just inte tagit sina mediciner senaste månaderna...Ingen gör nåt...Tvångsmedicinering är känsligt att besluta om för man kan ju råka kränka den stackars sjuka människans rättigheter - fan jag vill spy på hela systemet.
Psykvården är för slapp i disciplinen och många patienter som ingen vill ta i med tång (krävande LSS-boende patienter, eips-fall, bipolära, för att bara nämna några exempel) hamnar mellan stolarna, slussas runt inom vårdens alla olika former, och övervakas inte.
Enligt mitt synsätt bär alla ansvaret för detta tragiska dödsfall.
Alla som bidrog till att den psyksjuke fan kunde vistas där har var, och inte satt på en låst anstalt för sina tidigare incidenter.
Alla som inte gjorde vad dom kunde för att hålla detta missfoster borta från vanligt folk har lite blod på sina händer.
Tänk till, gör om, och gör RÄTT framöver så det inte händer igen.
Mina tankar går till den drabbades anhöriga. Så fruktansvärt onödigt.
Håller med dig till den punkten att det hade varit bättre om han hade riktat sitt våldsamma beteende mot sig själv istället än mot någon annan oskyldig. Men framförallt borde det aldrig ha tillåtits gå så pass långt, att man ska väga dessa onda ting mot varandra.
Detta borde ha kunnat förhindrats.
Samtidigt är det en fruktansvärd människosyn du uppvisar som inte hör hemma inom vården!
Har blivit lite väl mycket av den varan nu att ignorera och "uppmuntra till/ trigga självmord" gentemot patienter man finner besvärliga!
Då är man faktiskt inte ett dugg bättre än någon GM och uppvisar själv narcissistisk personlighetsstörning.
Med sådana morbida önskningar gentenmot människor med vissa diagnoser och där man kanske har påverkat dessa att begå självmord, då är man själv livsfarlig och borde låsas in.
Man kan inte generalisera och dra alla över en kam kring en viss "personlighetsstörning" då spektrat är så pass brett.
Det finns de med för mycket empati bland dessa också. Och många är mer självdestruktiva, vänder det dåliga mående mot sig själva. I synnerhet tjejer. Dessa far väldigt illa av sådana attityder inom psykiatrin där man återupprepar trauman och skuldbelägger dessa patienter.
Det är stora skillnader mellan dessa patientergrupper hur deras mående kommer till uttryck och vilka symptom dominerar är ju väldigt individuellt.
Någon som tex jobbar inom vården som har EIPS tex, tycker nog inte heller det är ok man generaliserar som så många gör.
Nu vet vi ju inte heller vad GM har för diagnoser och om han va psykotisk.
Men är ju ändå positivt att flera empatistörda inom psykiatrin ger sig till känna här i tråden, så klarsynta börjar förstå varför så många blir ännu sämre av psyk"vården"
Vi betalar inte skatt för att läkare och vårdpersonalen ska skada patienter, avvisa hjälpsökande och uppmana/ va behjälpliga till självmord!
Detta är Inte annat än extremt ondskefullt och oetiskt på alla vis!
Har man kommit till den punkten att man hatar och föraktar patienter så pass, borde man ändå ha någon slags självinsikt om att man borde byta yrke!
Istället iglar de sig fast likt blodiglar och får betalt för att skada patienter.
Även här borde ske en lagändring - läkare och vårdpersonal som skadar patienter och uppmanar/ triggar till självmord borde dömas som andra mördare.