Citat:
Ursprungligen postat av
Orcinus-orca
Jag baserar det på vad jag sett tidigare och vad jag ser just nu. Hur kan det vara så svårt att förstå? Sen om du saknar den förmågan se mönster eller inte besitter den kunskap nog för att förstå att det här sticker ut.
Jag har redan beskrivit i tråden vad jag observerat, vad jag observerat tidigare och hur detta sticker ut. Exakt hur många soldater, exakt vad som finns i lasten kan jag såklart inte svara på. Det amerikanska RoRo-fargyget transporterar sannolikt fordon eftersom det är ett RoRo-fartyg, man om det är pansarvagnar, ATVs, luftvärn eller HAIMAR's i lasten vet jag såklart inte.
Men förklara gärna varför den plötsligt ökade trafik inte sticker ut och inte är värd att uppmärksammas och titta närmare på.
Att nato förstärker i Baltikum är varken en nyhet eller ett mysterium.
Att synas via transponder kan ha flera syften, bland annat för att signalera handlingskraft.
Jag har förklarat varför det kan tyckas vara en
plötslig ökad trafik i dina ögon. Man använder inte alltid transponder av olika skäl, och när man ökar sin synlighet på marinetraffic och Flightradar24 kan det ge en falsk bild av att aktiviteterna har ökat.
Man kan inte dra de slutsatser du gör med hjälp av marinetraffic och Flightradar24, särskilt inte när man inte känner till vem, vad och varför.