Citat:
Ursprungligen postat av
TheFourthTurning
Ok. Du kan alltså inte visa på att befolkningen i regionen avskyr palestinier
Istället hänvisar du till ospecificerde "klipp" gjorda av en känd zionist-aktivist och pro-Israel .
Skojar du med oss? (Geniun fråga)
Om du hade varit intresserad av Israel-Palestina-frågan (på ett plan som är något djupare än de ensidiga debatterna på Agenda och Rapport), så hade du lyssnat på något mer än SVT/TV4 tänker jag.
Jag har ju i min vilda och naiva fantasi tänkt att när ett ämne debatteras mkt, så blir folk intresserade och då läser de på för att kunna bilda en djupare förståelse.
Men så är uppenbart inte fallet.
Så när du börjar anklaga mig som anonym här på Flashback, som att jag vore ansvarig för din undervisning av samhällsdebatten, så blir det lite…svagt.
Du ska få ett tips när det gäller eget tänkande, om du lyssnar nu så kommer du bli en bättre människa. Det kvittar vad du personligen tycker om tex Aron Flam, poängen är att du ska lyssna på det han säger, och SAMTIDIGT ska du lyssna på hans motståndare i debatten, fattar du?
Två sidor alltså, sen ska du lyssna, ta in information, skriva ner det du vill kolla upp, speciellt sånt som du inte håller med om, kolla upp det via andra som inte har samma hållning för att se om det bara är påhittat eller sant. Läs en bok (helst två) i ämnet.
En hint, det är extremt sällan helt felaktigt (båda sidors argument) information utan det är oftast en tolkning av sanningen.
Så när du avfärdar en debatt mellan Aron Flam med random person (tex Amr El-Hossiny, Kristofer Lundberg, m.fl), så avfärdar du samtidigt din egen ståndpunkt, om du fattar?
Det finns även andra som debatterar ämnet, så du behöver inte alltid ha Aron Flam i ena ringhörnan, det var ett exempel.
Läs gärna texten ovanför 4-5ggr innan du svarar.