2025-09-20, 23:11
Avstängd
HobbyHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheFourthTurning
Hur många svenska ministrar har uttryckt sitt stöd för folkmordet I Myanmar?
Hur många svenska ministrar har uttryckt sitt stöd för ett enda folkmord?
Bifoga gärna exakta citat från aktuell minister så det inte blir någon vansinnig jävla vänstertolkning där allt höger om Lenin är "fascism"
Citera
2025-09-20, 23:59
Medlem
Citat:
Kan du länka till en tidningsartikel där den avsky som du menar finns mot palestiner redovisas?

Lyssna på debatter, poddar, osv.
Leta YouTube-klipp.
Ett tips är att leta upp klipp med Aron Flam när han debatterar mot någon. Det brukar vara väldigt mkt referenser till specifika händelser, årtal, inblandade personer från båda sidor. Sen kan du söka dig vidare därifrån.

De flesta tidningar som du kommer hitta stödjer ”folkmords-vinkeln” och enbart den.
Du hittar inte/ eller så hittar du väldigt lite information från båda sidorna där.
Citera
2025-09-21, 01:09
Medlem
Sverige ska inte lägga sig i Gaza/Israel kriget. Vi har inte med det att göra.

Det är lätt att vara svennebanan och läsa en artikel i Aftonbladet och nu vet man minsann allt om konflikten!

Jag tycker hela skiten är en blodsfejd. Båda är fiender, båda har endå respekt för varandra. Pallarna och israelerna har den jargongen.
Citera
2025-09-21, 01:28
Medlem
LarryHoovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Egyptens mur mot Palestina är större än muren mot Israel.
Det talas sällan om det.

Håller helt med att palestinavänstern är alldeles för tysta i sin kritik emot Egypten och andra arabländer som t.ex Saudi, emiraterna och andra gulfländer i och med att dem inte hjälper Palestina alls
Citera
2025-09-21, 01:35
Medlem
LarryHoovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tosstenpoposten
Du sammanfattar det rätt så bra.
En idiot som inte har en aning om vad det handlar om uttalar sig för eller emot.

News for you! Vi är redan långt från det som händer, både geografiskt och politiskt, och även folkligt. Vi har ett oerhört litet samband!
Skiten kommer till oss på grund av människor som du!

Jag skriver att Sverige bör bryta band med Israel och du uppfattar det som att jag vill ta hit Mellanöstern och bidrar med det? Har du tappat det helt? Jag känner medkänsla med folket i Palestina för att dem är människor, exakt på samma sätt som jag tycker synd om Ukrainare och alla andra oskyldiga människor som dör.
Och jag vet vad jag snackar om, syftade på att jag inte var engagerad i Palestinavänstern och deras protesterande
Citera
2025-09-21, 02:16
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LarryHoover
Är själv inte så engagerad i det hela men jag tycker bara inte om Israel och ser detta krig som en chans att förklara för folk att Israel är en stat vi bör hållas oss långt ifrån och inte ha relationer med.

Tycker såklart synd om folket i Palestina och hoppas dem får det bättre

Varför är det så himla synd om just palestinierna av alla människor på jorden? Det är för mig en jävla gåta.
Citera
2025-09-21, 02:21
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvstofft
Folk har inget bättre för sig. Sedan har många blivit hjärntvättade till att känna "vit skuld" efter år av "Svenskar har ingen kultur", "öppna era hjärtan" och andra dumheter. Folk har blivit godhetsknarkande zombies som bara följer strömmen.

Idag bryr dom sig om Gaza, om några månader eller år så är Gaza helt glömt, man kommer inte engagera sig ett skit i det mer. Greta hittar nått nytt att vara förbannad över och den svagbegåvade zombievänstern följer efter för att mätta och bekräfta sitt godhetsbehov.

Sedan är Gaza ett strategiskt bra mål att stötta för vänstern. Vänstern hatar USA, Israel/judar och det drivs ett metakrig mot dem. Den breda massan förstår givetvis inte detta. De tror fortfarande i sina små godhetshjärtan att det handlar om Palestinier/folket i Gaza. Hade det gjort det så hade vänstern lagt mer på terroristerna Hamas som förslavat sin befolkning, men så långt klarar man givetvis inte av att tänka.

Som sagt, om några år är allt glömt och känslovänstern hittar nått nytt att kämpa för.

Om det ändå vore så väl att Palestina glömdes bort. Men nej det gör inte det! Minns denna konflikt när var ung på 90-talet och det har aldrig upphört. Palestiniernas offerkoftor väger blytunga och vänsterpacket slutar aldrig bry sig om detta lilla skitland. Palestinierna är viktigare än något annat för våldsvänstern men inte för alla andra arabland runt omkring. Jävligt märkligt.
Senast redigerad av Tervull 2025-09-21 kl. 02:30.
Citera
2025-09-21, 08:14
Citat:
Ursprungligen postat av MrFishboy
Men du accepterar vänsters narrativ och https://www.svensktidskrift.se/bista...ivarens-skull/

Ni skiftade du fokus från vad frågan egentligen berörde, läs om och gör rätt.

Du har Alltså inget konkret exempel där svenska ministrar offentligt uttalar sitt stöd för folkmord I Afrika?
Tack då vet vi det

Att svenskt bistånd inte alltid varit oproblematiskt är vi helt överens om, men att du inte ser skillnaden mellan det och exempelvis vice statsministerns stöd till en ockupationsmakt som i detta nu begår brott mot mänskligheten är talande

Men visst vi säger väl att det är jag som försöker skiffta fokus.
Citera
2025-09-21, 08:20
Citat:
Ursprungligen postat av HobbyHitler
Hur många svenska ministrar har uttryckt sitt stöd för ett enda folkmord?
Bifoga gärna exakta citat från aktuell minister så det inte blir någon vansinnig jävla vänstertolkning där allt höger om Lenin är "fascism"

Tramsig halmgubbe

Vi har exempelvis en vice statsministern som kallar det som sker i Gaza, på västbanken, I Libanon, I Syrien, i Iran, osv för "självförsvar "

Samtidigt som vi tillåter israeliska vapenproduktion på svenskt territorium

Se så ,visa nu att samma förutsättningar gäller För Myanmar
Citera
2025-09-21, 08:24
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Lyssna på debatter, poddar, osv.
Leta YouTube-klipp.
Ett tips är att leta upp klipp med Aron Flam när han debatterar mot någon. Det brukar vara väldigt mkt referenser till specifika händelser, årtal, inblandade personer från båda sidor. Sen kan du söka dig vidare därifrån.

De flesta tidningar som du kommer hitta stödjer ”folkmords-vinkeln” och enbart den.
Du hittar inte/ eller så hittar du väldigt lite information från båda sidorna där.

Ok. Du kan alltså inte visa på att befolkningen i regionen avskyr palestinier

Istället hänvisar du till ospecificerde "klipp" gjorda av en känd zionist-aktivist och pro-Israel .

Skojar du med oss? (Geniun fråga)
Citera
2025-09-21, 09:12
Medlem
Citat:
Ok. Du kan alltså inte visa på att befolkningen i regionen avskyr palestinier

Istället hänvisar du till ospecificerde "klipp" gjorda av en känd zionist-aktivist och pro-Israel .

Skojar du med oss? (Geniun fråga)

Om du hade varit intresserad av Israel-Palestina-frågan (på ett plan som är något djupare än de ensidiga debatterna på Agenda och Rapport), så hade du lyssnat på något mer än SVT/TV4 tänker jag.

Jag har ju i min vilda och naiva fantasi tänkt att när ett ämne debatteras mkt, så blir folk intresserade och då läser de på för att kunna bilda en djupare förståelse.

Men så är uppenbart inte fallet.
Så när du börjar anklaga mig som anonym här på Flashback, som att jag vore ansvarig för din undervisning av samhällsdebatten, så blir det lite…svagt.

Du ska få ett tips när det gäller eget tänkande, om du lyssnar nu så kommer du bli en bättre människa. Det kvittar vad du personligen tycker om tex Aron Flam, poängen är att du ska lyssna på det han säger, och SAMTIDIGT ska du lyssna på hans motståndare i debatten, fattar du?

Två sidor alltså, sen ska du lyssna, ta in information, skriva ner det du vill kolla upp, speciellt sånt som du inte håller med om, kolla upp det via andra som inte har samma hållning för att se om det bara är påhittat eller sant. Läs en bok (helst två) i ämnet.

En hint, det är extremt sällan helt felaktigt (båda sidors argument) information utan det är oftast en tolkning av sanningen.
Så när du avfärdar en debatt mellan Aron Flam med random person (tex Amr El-Hossiny, Kristofer Lundberg, m.fl), så avfärdar du samtidigt din egen ståndpunkt, om du fattar?

Det finns även andra som debatterar ämnet, så du behöver inte alltid ha Aron Flam i ena ringhörnan, det var ett exempel.

Läs gärna texten ovanför 4-5ggr innan du svarar.
Senast redigerad av Cooltrayne 2025-09-21 kl. 09:16.
Citera
2025-09-21, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LarryHoover
Jag skriver att Sverige bör bryta band med Israel och du uppfattar det som att jag vill ta hit Mellanöstern och bidrar med det? Har du tappat det helt? Jag känner medkänsla med folket i Palestina för att dem är människor, exakt på samma sätt som jag tycker synd om Ukrainare och alla andra oskyldiga människor som dör.
Och jag vet vad jag snackar om, syftade på att jag inte var engagerad i Palestinavänstern och deras protesterande
Ja, ibland känns det som man håller på att tappa det helt. Och det p.g.a såna som du.
Tidigare gav du uttryck för att inte ha nån större insikt men nu vet du vad du snackar om, yeah right.

Vad du och din typ av människor gör är just att tycka synd om folk. Har du nånsin hjälpt dom?
Ditt jävla "tycka synd om" har fyllt våra torg med skränande demonstranter, det är ditt bidrag!
Sverige bör inte bara bryta band med Israel, sverige bör bryta band med alla jävla skitstater som inte gagnar oss.

Denna din påstådda sympati, hjälper det oss? hjälper det dom? Hjälper det dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in