2025-09-20, 19:50
Citat:
Ursprungligen postat av Minotaur04
Hamas vill gärna få upp antalet så högt som möjligt så fler ska offras som martyrer. Oavsett vad så använder de civila som sköldar och Israel skickar ut massvis med blanketter för att varna innan de ska bomba ett område. Hoppas FN har valt att blint lita på Hamas och att siffran inte är så hög. I vilket fall så står Sudan inför massvält nu. Men kommer vara knäpptyst om det. Även om många fler skulle avlida bara på några månader

Har du belägg för detta påstående eller du bara så svagbegåvad att du okritiskt sprider israelisk propaganda vidare
Citera
2025-09-20, 19:54
Citat:
Ursprungligen postat av ThaliaElise
Alice Teodorescu tror jag har ett genuint engagemang för Israel och Ebba Busch har engagerade partisympatisörer så hon försöker möta dem. Men många ur högern, speciellt moderater som har svängt lite fram och tillbaka, tror jag bara är ängsliga.

Fattar inte vad du menar med Ryssland-Ukraina. Det råder väl konsensus bland riksdagspartierna att stödja Ukraina?

Jag menar att om Sverige hade haft ministrar som öppet stödde "Rysslands rätt att försvara sig" med ockupation av ett grannland och Sverige hade ryska företag på svensk mark som tillverkade vapen till Ryska militären(precis som det är med Sverige och Israel) så hade förmodligen svenska vänstern protesterat mot det eller vad tror du?.
Citera
2025-09-20, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheFourthTurning
Jag menar att om Sverige hade haft ministrar som öppet stödde "Rysslands rätt att försvara sig" med ockupation av ett grannland och Sverige hade ryska företag på svensk mark som tillverkade vapen till Ryska militären(precis som det är med Sverige och Israel) så hade förmodligen svenska vänstern protesterat mot det eller vad tror du?.

Man vill ju gärna tro att det finns gränser, men ja det är möjligt. Det säger också nått om hur viktigt det är för vänstern att framstå som goda hellre än bidra till ett gott utfall.
Citera
2025-09-20, 20:03
Medlem
Citat:
Har du nåt belägg för ditt påstående, denna avsky från dom flesta? Eller är det bara din känsla?

Seriöst?

Läser du inte tidningar?

Lyssna gärna på en podd om Israel-Palestina, gärna där båda sidor kommer till tals.

Det finns en anledning till att länderna runtomkring knappt tar i Palestinierna, ens med tång.
Senast redigerad av Cooltrayne 2025-09-20 kl. 20:15.
Citera
2025-09-20, 20:05
Medlem
MrFishboys avatar
Citat:
Det är också hemska krig. Men vi har inte hört vice statsministern hejjs på mördandet i dessa länder och vi levererar inte vapen till förtryckarna i exempelvis Somalia som i fallet med Israel.

Förstår du skillnaden?

Fast det är allmänt känt att krigen i Afrika finansieras av svenskt bistånd; https://www.dn.se/arkiv/sverige/sven...ansierar-krig/

Varför demonstrerar inte vänstern mot biståndspolitiken?

Och att vänstervriden media är helt ointresserad av ledarna i Afrika och vad de säger kan ju inte styra narrativen?
Citera
2025-09-20, 21:17
Avstängd
HobbyHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minotaur04
Hamas vill gärna få upp antalet så högt som möjligt så fler ska offras som martyrer. Oavsett vad så använder de civila som sköldar och Israel skickar ut massvis med blanketter för att varna innan de ska bomba ett område. Hoppas FN har valt att blint lita på Hamas och att siffran inte är så hög. I vilket fall så står Sudan inför massvält nu. Men kommer vara knäpptyst om det. Även om många fler skulle avlida bara på några månader
Citat:
Ursprungligen postat av MrFishboy
Det sker även folkmord i Myanmar. Även detta är vänstern naturligtvis helt ointresserade av, då demonstrationer mot detta rimligen inte skulle inbegripa judehat.
Missförstå mig rätt, jag hatar både judar och palestinier, men jag försöker inte gömma hatet bakom några genomskinliga svepskäl.
Citera
2025-09-20, 21:18
Medlem
Nog för att det är hyfsat bisarrt att folkmordet tillåts fortgå, men jag är ändå mest mån om att det går åt helvete för psykopatstyret i Israel, som är en potentiell fara för hela världen.
Citera
2025-09-20, 21:22
Avstängd
HobbyHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autobahn76
Nog för att det är hyfsat bisarrt att folkmordet tillåts fortgå, men jag är ändå mest mån om att det går åt helvete för psykopatstyret i Israel, som är en potentiell fara för hela världen.
Vad är det med just detta "folkmordet" som upprör dig mer än andra folkmord? Är det chansen till judehat som lockar? Hata gärna judar, men ha ryggrad nog att inte gömma dig bakom omtanken om några sketna palestinier som inte ens arabländerna vill veta av.
Citera
2025-09-20, 22:21
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Seriöst?

Läser du inte tidningar?

Lyssna gärna på en podd om Israel-Palestina, gärna där båda sidor kommer till tals.

Det finns en anledning till att länderna runtomkring knappt tar i Palestinierna, ens med tång.

Kan du länka till en tidningsartikel där den avsky som du menar finns mot palestiner redovisas?
Citera
2025-09-20, 22:25
Citat:
Ursprungligen postat av MrFishboy
Fast det är allmänt känt att krigen i Afrika finansieras av svenskt bistånd; https://www.dn.se/arkiv/sverige/sven...ansierar-krig/

Och att vänstervriden media är helt ointresserad av ledarna i Afrika och vad de säger kan ju inte styra narrativen?

Nu är jag ju inte i närheten sv vänster så dem frågan kan jag inte svara på. DN artikeln du länkar till är låst så.del får jag också svårt att kommentera.

Men du menar alltså svenska ministrar återkommande och offentligt stödjer andra stater som begår brott mot mänskligheten utöver Israel? Har du några exempel?Detta borde ju såklart ha engerat vänsteraktivister och även många andra om så har skett
Citera
2025-09-20, 22:27
Citat:
Ursprungligen postat av HobbyHitler
Det sker även folkmord i Myanmar. Även detta är vänstern naturligtvis helt ointresserade av, då demonstrationer mot detta rimligen inte skulle inbegripa judehat.
Missförstå mig rätt, jag hatar både judar och palestinier, men jag försöker inte gömma hatet bakom några genomskinliga svepskäl.

Hur många svenska ministrar har uttryckt sitt stöd för folkmordet I Myanmar?
Citera
2025-09-20, 22:55
Medlem
MrFishboys avatar
Citat:
Nu är jag ju inte i närheten sv vänster så dem frågan kan jag inte svara på. DN artikeln du länkar till är låst så.del får jag också svårt att kommentera.

Men du menar alltså svenska ministrar återkommande och offentligt stödjer andra stater som begår brott mot mänskligheten utöver Israel? Har du några exempel?Detta borde ju såklart ha engerat vänsteraktivister och även många andra om så har skett

Men du accepterar vänsters narrativ och https://www.svensktidskrift.se/bista...ivarens-skull/

Ni skiftade du fokus från vad frågan egentligen berörde, läs om och gör rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in