Citat:
Du har Alltså inget konkret exempel där svenska ministrar offentligt uttalar sitt stöd för folkmord I Afrika?
Tack då vet vi det
Att svenskt bistånd inte alltid varit oproblematiskt är vi helt överens om, men att du inte ser skillnaden mellan det och exempelvis vice statsministerns stöd till en ockupationsmakt som i detta nu begår brott mot mänskligheten är talande
Men visst vi säger väl att det är jag som försöker skiffta fokus.
Tack då vet vi det
Att svenskt bistånd inte alltid varit oproblematiskt är vi helt överens om, men att du inte ser skillnaden mellan det och exempelvis vice statsministerns stöd till en ockupationsmakt som i detta nu begår brott mot mänskligheten är talande
Men visst vi säger väl att det är jag som försöker skiffta fokus.
Och har heller inte påstått att det skett, varför ska jag hitta argument för dina påståenden? Antingen saknar du grundläggande läsförståelse eller är bedräglig överlag.
Samtidigt kan vi gräva oss djupare i ditt andra påstående. Är Israel en ockupationsmakt eller är Israels försvar mot Gazas terrorverksamhet rättfärdig? Är Ukrainas försvar mot Ryssland rättfärdigt?
Om X blir attackerad av Y, är det rätt av X att vida militära åtgärder?
Min grundläggande ståndpunkt för både Israel och Palestina är att Sverige borde inte ekonomiskt eller ideologiskt stöda någon av parterna, väljer Palestinierna i Gaza terrororganisationen Hamas, att både företräda dem och tillåta dem att begå terrorbrott/krigshandlingar så bör man klandra dem. Det finns ingen klanderfri sida i konflikten Israel/Palestina, Israel är en imperialistisk och rasistisk stat byggd på västs finansiering genom ”Förintelse”-industrin, både ekonomiskt och ideologiskt. Hamas är uppbyggd av västs anpassning till islam, Islam är en imperialistisk och människofientligt ideologi, och finansieringen genom bistånd, ”humanitära” som byggt upp deras militära funktioner som gett dem möjlighet till terrorism.
Den vänster som stödjer Palestinierna, tydligen gör andra det också, är samma PK-idioter som stödjer islamiseringen av Sverige och blundar för övergreppen mot de mänskliga rättigheterna som följer som en logisk slutsats. Det är samma PK-idioter som sett till att kritik mot judar som grupp och kritik mot Israel tystats med anklagelser om ”antisemitism” och ”Förintelsen”. Skulle ”vänstern” och individer liknande dig själv varit konsekventa, skulle svensk biståndspolitik kritiseras, eftersom den driver krigen i Afrika, den är både katalysator och möjliggörare. Man skulle ifrågasätta både Israels och Palestinas imperialism (from the river to the sea) och rasism, men det sker inte. För hela resonemanget ”vänstern” och tydligen andra också bygger sina argument på är känsloargument och tillfälliga trender. Att bygga upp hela sin argumenten kring ett påstående om vad en minister skulle sagt, och låta det vara avgörande i debatten är inte bara fattigt utan brister i sin egen orimlighet. För det är väl ingen som är så pass korkad att de tror att varken Israel eller Palestina strävar mot att bygga upp nationer med vänsterliberal ideal, med mångkultur, öppna gränser och globalisering som ideal? Att deras nationsbyggen skulle grunda sig i någon sorts Woke utopi?
Men, eftersom du saknar läsförståelse kan jag ändå bidra med lite food for thougt. Sverige har genom statsminister gett yttranden som stödjer en regim där det fortfarande är en etnisk utpekad grupp som drabbas mest av våld. I både Syd Afrika och Zimbabwe har svensk moraliskt stöd och ekonomiskt stöd möjliggjort morden på tusentals civila vita farmare.