Citat:
Ursprungligen postat av
HarmageddonPippi
Är det bara jag som förbryllas över ickemuslimer eller svenskar som engagerar sig i konflikten i Palestina/Israel?
Varför lägger man ner tid, tankeverksamhet och engagemang på en händelse på andra sidan jordklotet som man inte har att göra med, och som man sannolikt också inte vet ett skit om, fast man tror att man vet precis allt - på distans?
Skulle folk i Gaza eller andra arabiska orter ägna er eller oss en endaste tanke om det blev krig här och exempelvis Ryssland tog över Sverige??
Eller de palestinier(araber) som finns här i Sverige, bryr de sig det minsta om svenskar i Sverige far illa? Är de ute och demonstrerar när exempelvis sjuka svenskar blir av med sin personliga assistans?
Nääää, de skiter fullständigt i er. Så varför engagerar du dig? Vad med dessa muslimska och islamistiska araber är så underbart att ni orkar engagera er? Vad har bidragit med av värde här som gör att ni blir helt besatta över vad som sker i deras shithole country?
Förlåt, men jag fattar inte grejen.
För att politikerna och media säger vad folk ska göra och inte göra, det kallas för hjärntvätt och har hållit på sedan 60-talet.
Jag tycker att det är otroligt att nästan 80% av svenska folket inte verkar fatta att politikerna och media ljuger folket rakt upp i ansiktet, dom spottar på svenska folket. Politikerna bryr sig inte skit om Sverige, dom vill bara roffa åt sig så mycket pengar som möjligt.
Undrar när fan folket ska vakna upp ur sin dimma och börja protestera och säga ifrån?