2025-09-20, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HarmageddonPippi
Är det bara jag som förbryllas över ickemuslimer eller svenskar som engagerar sig i konflikten i Palestina/Israel?

Varför lägger man ner tid, tankeverksamhet och engagemang på en händelse på andra sidan jordklotet som man inte har att göra med, och som man sannolikt också inte vet ett skit om, fast man tror att man vet precis allt - på distans?

Skulle folk i Gaza eller andra arabiska orter ägna er eller oss en endaste tanke om det blev krig här och exempelvis Ryssland tog över Sverige??
Eller de palestinier(araber) som finns här i Sverige, bryr de sig det minsta om svenskar i Sverige far illa? Är de ute och demonstrerar när exempelvis sjuka svenskar blir av med sin personliga assistans?

Nääää, de skiter fullständigt i er. Så varför engagerar du dig? Vad med dessa muslimska och islamistiska araber är så underbart att ni orkar engagera er? Vad har bidragit med av värde här som gör att ni blir helt besatta över vad som sker i deras shithole country?

Förlåt, men jag fattar inte grejen.

Detsamma gäller svenskar som engagerar sig i Ukraina.
Citera
2025-09-20, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Ja jag fråga eftersom jag har vänsterbekanta som absolut inte har nån koppling till Mellanöstern. De är uppfödda i Haga gbg å har alla diffusa jobb. typ bibliotek eller liknande. Men ändå tar ställning i frågan. ni vet 45 åringar lite överviktiga med en färgglad skarf.

Blir du lika upprörd när dina svenne-bekanta utan någon koppling till Ukraina engagerar sig i konflikten där?
Citera
2025-09-20, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Blir du lika upprörd när dina svenne-bekanta utan någon koppling till Ukraina engagerar sig i konflikten där?
Nä, där finns ju en oro för ryssen.
Citera
2025-09-20, 13:55
Medlem
Citat:
Detsamma gäller svenskar som engagerar sig i Ukraina.

Ukraina ligger typ 80 mil bort och är ”en” av oss, det är en jäkla skillnad!
Citera
2025-09-20, 13:56
Medlem
Citat:
Nä, där finns ju en oro för ryssen.

Så för att Ryssland nu krigar i östra Ukraina med syftet att befria andra ryssar i området så är du orolig?För exakt vad?

GÅ och lägg dig är du snäll. Att engagera sig i Israel frågan är exakt lika irrelevant för svenne banan som att engagera sig i Ukraina frågan.
Citera
2025-09-20, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brasnyggman
Ukraina ligger typ 80 mil bort och är ”en” av oss, det är en jäkla skillnad!

Nej, Ukraina ligger inte 80 mil bort för alla svenskar. Det är minst det dubbla avståndet mellan Stockholm/Göteborg och Kiev. Och nej, Ukraina är inte "en av oss". Ukrainare är ett ryss/mongolfolk som har väldigt lite med oss o göra. Kulturellt, religiöst, etniskt och språkligt så är vi helt olika.
Senast redigerad av Einzelgaenger 2025-09-20 kl. 14:01.
Citera
2025-09-20, 14:02
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minotaur04
De är globalister som bryr sig om globala konflikter. Något som hände i Gaza angår tydligen Sverige. De har inget att klaga på i Sverige även fast de kunde. Så de tar mellanösterns konflikter hit. Barnen i Palestina är mer värda än andra barn så de prioriteras högre.

Det som händer människor i Gaza angår mig eftersom jag är människa. På hur många ställen i världen blir tusentals barn ihjälbombade? Och är det konstigt att man engagerar sig när det händer?
Citera
2025-09-20, 14:04
Medlem
Citat:
Nej, Ukraina ligger inte 80 mil bort för alla svenskar. Det är minst det dubbla avståndet mellan Stockholm/Göteborg och Kiev. Och nej, Ukraina är inte "en av oss". Ukrainare är ett ryss/mongolfolk som har väldigt lite med oss o göra. Kulturellt, religiöst, etniskt och språkligt så är vi helt olika.
Ja å pelestina har vi koppling till eller? är väl 20 länder bort.
Citera
2025-09-20, 14:06
Medlem
Citat:
Ja å pelestina har vi koppling till eller? är väl 20 länder bort.

Har jag sagt att vi har något med Palestina o göra? Vi ska ge fan i båda de konflikterna, men jag belyser bara er ändlösa hyckleri när ni hävdar att svennar som engagerar sig i Palestina gör fel och nästa andetag säger att Ukrainas sak är "vår sak". För att nå Ukraina från Stockholm måste du köra 200 mil och passera 3 länder. Ukraina är inte vårt närområde, vän, eller något annat. Att engegera sig i Ukraina är lika idiotiskt för svenne som att engagera sig i Palestina.
Citera
2025-09-20, 14:16
Medlem
Citat:
Har jag sagt att vi har något med Palestina o göra? Vi ska ge fan i båda de konflikterna, men jag belyser bara er ändlösa hyckleri när ni hävdar att svennar som engagerar sig i Palestina gör fel och nästa andetag säger att Ukrainas sak är "vår sak". För att nå Ukraina från Stockholm måste du köra 200 mil och passera 3 länder. Ukraina är inte vårt närområde, vän, eller något annat. Att engegera sig i Ukraina är lika idiotiskt för svenne som att engagera sig i Palestina.
Nej man måste kämpa för rättvissa ! Ni gjorde ingenting under ww2 så tappade ni respekten från andra och er själva 🙄

Bara för inbandrare i sverige mobbat dig,tagit dina tjejer mm är inte palestinska barnens fel !
Citera
2025-09-20, 15:34
Medlem
Citat:

Ska en mäta av avstånd mäter en givetvis från de närmsta punkterna.
90 % av svenskarna tycker likadant som jag, försök för fan förstå det!
Ni är några få procent som krigar för araberna, hade det varit fler så skulle det givetvis märkts mycket mer..
Citera
2025-09-20, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Det som händer människor i Gaza angår mig eftersom jag är människa. På hur många ställen i världen blir tusentals barn ihjälbombade? Och är det konstigt att man engagerar sig när det händer?
Tusentals barn ihälbombade? Är det Hamas som gått ut med dessa siffror?

Sen så dör betydligt fler i länder som Sudan och Yemen. Men ingen nyhetstäckning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in