Citat:
Ursprungligen postat av
enhalvboj
Din ts är värdelös. Du konstaterar att man är konformist om man stödjer Palestina och sen hävdar du att de som gör det ofta anser sig vara modiga (utan att komma med belägg för det) och att de inte är fritänkande individer (för att sedan definiera "fritänkande" utefter keiterier som ingen människa uppfyller).
Du vill bara agera baksätesschaufför åt folk som engagerar sig i nåt och gnälla över att de inte engagerar sig i andra frågor som du personligen tycker är viktigare.
Trams.
Jag ska inte ljuga, det finns inget jag tycker är roligare än att sätta dit er som följer det mediala narrativet. Men ännu bättre är att ni blir otroligt arga eftersom ni drabbas av kognitiv dissonans och känner skam och då sysslar med ad hominem där ni istället för att diskutera sakfrågan diskuterar mig som person. Du tar det dock till en ny nivå. Du häbdar att det är helt omöjligt att vara en fritänkande individ enligt min definition, vilken är att du tar reda på fakta som går bortom det mediala narrativet och vad som är populärt. Är detta helt omöjligt för dig förstår jag att du är en Palestinaentusiast.
Citat:
Ursprungligen postat av
John.Walker
Varför snackar du skit? Konflikten mellan sunn och shia är ny och är pågrund av att väst stöttade Saddam mot Irans revolution.
Största och längsta krigen på jorden är mellan protestanter och katoliker i Europa.
100 åriga kriget, 30 åriga kriget osv.
Konflikten mellan Shia och Sunni har pågått sedan år 632, d.v.s. i nästan 1400 år...