Citat:
Ursprungligen postat av
Heretic77
Backa bandet lite. Din TS är full av omotiverade påståenden eller hur? Om du nu vill debattera dessa påståenden och få svar på dina frågor måste du ju först förklara hur dom kommit fram till dina egna slutsatser.
Det kan leda till att jag håller med dig, jag får chans att motbevisa dig så du ändrar dig, eller att vi båda tillför något som den andre kan köpa. Men just nu bidrar du inte med nånting, utan vägrar ta till dig fakta, hittar på saker som att jag inte bryr mig om antal offer, svarar inte på frågor utan upprepar bara samma frågor tills du får det svar som passar din egen övertygelse.
Eftersom det är mina subjektiva upplevelser som följs av en fråga för att endera bekräfta eller dementera min uppfattning behöver jag inte bevisa något. Du sysslar som sagt med ad hominem istället för att fokusera på sakfrågan och man vinner inga debatter genom ad hominem utan det existerar för att du försöker undvika just sakfrågan.
Faktan du givit handlar om varför denna konflikt får medieutrymme, inte om du själv anser dig vara en fritänkande individ. Och min TS handlar om huruvida du anser dig vara en fritänkande individ, inte om vad medielogiken är kring varför Palestinakonflikten får oproportionerligt mycket utrymme i medierna.
Så svara nu, anser du att du är en fritänkande individ?