2025-09-28, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagheterHenrik
Ja, alltså det är rätt uppenbart att antal offer borde spela största rollen eftersom det visar hur akut situationen är eller hur omfattande den har varit. Att du tycker det är konstigt säger mer om dig än mig.

Starta en ny tråd om det ämnet så ska jag se vad jag kan bidra med.

Vad är din förklaring till att Hamas raketer fått sån uppmärksamhet medans vi knappt hört något om självmorden som IDF begår?
Citera
2025-09-28, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Vad är din förklaring till att Hamas raketer fått sån uppmärksamhet medans vi knappt hört något om självmorden som IDF begår?
Vad har det med trådens ämne att göra?
Citera
2025-09-28, 20:23
Medlem
Citat:
Vad har det med trådens ämne att göra?

Om du svarar så kan jag hjälpa dig att förstå bristerna i din logik.
Citera
2025-09-28, 20:25
Medlem
Citat:
Om du svarar så kan jag hjälpa dig att förstå bristerna i din logik.
Berätta bristerna i min logik
Citera
2025-09-28, 20:32
Medlem
Citat:
Berätta bristerna i min logik

”Fakta” som inte underbyggs.
Överdrift i ordval.
Generaliserande
Att följa Palestinakonflikten som bevakas mycket utesluter inte att man kan dra egna slutsatser, eller tänka kritiskt.

Du själv har ju ställt mängder av frågor och fått svar, så nu kan du väl svara på frågan?
Citera
2025-09-28, 20:35
Medlem
Citat:
”Fakta” som inte underbyggs.
Överdrift i ordval.
Generaliserande
Att följa Palestinakonflikten som bevakas mycket utesluter inte att man kan dra egna slutsatser, eller tänka kritiskt.

Du själv har ju ställt mängder av frågor och fått svar, så nu kan du väl svara på frågan?
Allt detta brister eftersom min TS är en frågeställning och inte påståenden om objektiva sanningar.
Citera
2025-09-28, 20:38
Medlem
Citat:
Det är ingen hemlighet att konflikten mellan Israel och Palestina är den mest uppblåsta konflikten i världen, och att denna konflikt får oproportionerligt mycket utrymme i medierna. Och detta är inget jag hittar på utan det är ett faktum att långt mycket dödligare krig och konflikter får mindre uppmärksamhet än Palestina och Israel.

En sak jag noterat är att många Palestinaentusiaster anser sig vara fritänkande och modiga individer, och detta kan jag aldrig förstå. Att stå på Palestinas sida är en konformistisk hållning och att följa en konflikt med detta enorma utrymme i medierna, både traditionella och sociala, är väl knappast ett tecken på att man följer ett självständigt narrativ?

Citat:
Allt detta brister eftersom min TS är en frågeställning och inte påståenden om objektiva sanningar.

Du behöver läsa din egen TS igen. Men ok, du vill inte förstå utan trivs bäst med att din egen övertygelse inte ifrågasätts.
Citera
2025-09-28, 20:41
Medlem
Citat:
Du behöver läsa din egen TS igen. Men ok, du vill inte förstå utan trivs bäst med att din egen övertygelse inte ifrågasätts.
Jag har läst den och jag skriver att detta är min uppfattning. Berätta nu när jag slår fast att något är en objektiv sanning? Eller är det jag säger att om man står på Palestinas sida är det en konformistisk hållning? Berätta då, vad exakt offrar du för att stå på deras sida?
Citera
2025-09-28, 20:45
Medlem
Citat:
Jag har läst den och jag skriver att detta är min uppfattning. Berätta nu när jag slår fast att något är en objektiv sanning? Eller är det jag säger att om man står på Palestinas sida är det en konformistisk hållning? Berätta då, vad exakt offrar du för att stå på deras sida?

Hela din TS är full av påståenden. När du inte ens begriper det, samt att du vägrar svarar på frågor så finns det inte mycket att göra. Lycka till!
Citera
2025-09-28, 20:52
Medlem
Citat:
Hela din TS är full av påståenden. När du inte ens begriper det, samt att du vägrar svarar på frågor så finns det inte mycket att göra. Lycka till!
Ja, och dessa påståenden är uttryckligen mina subjektiva upplevelser och utger sig inte för att vara objektiva sanningar.

Nu ska jag förklara varför du drabbats av det jag tidigare skrev om:

Nu gör du nya försök att rädda situationen genom att ställa frågor om nonsens (vilket är vanligt när man lider av kognitiv dissonans, titta bara på Claes Borgström vid 34:17). Men du kommer aldrig ifrån sanningen att du har valt att engagera dig i en konflikt som är väldigt liten och du har gjort det av anledningen att den får medial uppmärksamhet.

Läs denna artikel från 2013: https://www.svd.se/a/9d071548-35fc-3...igt-i-medierna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in