Citat:
Ursprungligen postat av
Magictrix
Jag tror att herr Bauer egentligen är en trevlig prick. I alla fall ytligt. Den perfekt värden på Pernillas mottagning hemma på Lidingö, för nära och kära. Men nu blir det inte så många mottagningar där. Och han ska ju jobba han också. Han har inte tid (eller råd?) att skutta omkring runt världen. För några veckor sedan kom Pernilla hem från Frankrike, bytte trosor och drog till Venedig med Forsmed. Nu "avslöjar" Svt att de skickat iväg kändisar på semester för att se om det händer något. Lite märkligt tänkt egentligen. För man skickar Pernilla och Ola till romantiska Venedig, de åker gondol och äter gott och bor väl på ett bättre hotell. Sedan ska de summera sin upplevelse och lämna rapport. Medan herr Bauer sitter på ett kontor och räknar ut hur många Topz han måste köpa in för att Ica-handlaren ska kunna tjäna mer pengar. Livet är orättvist och det kan inte vara kul att sitta och räkna på öronpetare medan frugan är på gratis semester med en annan man och lever livet. Kanske hade han tänkt att han skulle kunna halka in på ett bananskal så det blev han som fick åka med frugan? Men ingen vill ju veta vad Bauer tycker om Venedig. Ingen vill egentligen veta vad Ola Forssmed tycker om Venedig heller, men han fick rycka in. Ingen vill veta vad Sussi Eriksson och Per Andersson tycker om att campa på Böda heller.
Jag tror att paret Whalgren/Bauer har ett mycket unikt förhållande. Hon ringer säkert honom varje dag, utanför sociala medier. Kanske är han en cock som gillar att hon är iväg med andra? Men han visste vad han gav sig in på. Däremot kan man ju tänka sig att Pernilla kunde vara lite mer generös med tvåsamheten. Måste hon tacka ja till allt? Nu börjar ju snart Allsång och då kommer hela sommaren vikas åt det. Herr Bauer får väl åka och campa med någon kompis, ingen skulle väl känna igen honom ändå? Nej, jag vet inte. Pernilla har nog som många redan skrivit upptäckt att hon inte har tid att vara gift, ,men det kan man bara klandra henne för. Hade hon verkligen älskat honom så hade hon nog tagit det lite lugnare och gett honom mer uppmärksamhet. Bauer njöt säkert av uppmärksamheten initialt, men när det visade sig att han varken kunde sjunga eller dansa så gick han från "Bauer" till "Pernillas man". Det tror jag inte han gillar. Men han ser ju rätt bra ut, till skillnad mot Pernilla, som ser oerhört ordinär ut. Han kanske träffar någon ny i sommar och kan fasa ut sig? Tror inte Pernilla knappt skulle märka det.
Kloka bedömningar i det hela!
Man kan även säga som så att nog är det frun i huset, Pernilla, som jobbar mest och tjänar mest? Hon har säkert även mest och flest utgifter och har råd att leva sitt lyxliv med kalas, massage och god mat vareviga helg i goda vänners lag.
Nu är ju inte hygglo-Christian (jag tror oxå han är en trevlig prick) en ishockeyatlet och är borta på matcher och träningar i tid och otid, utan han är en mer stillsam karl och beställer plåster och ser till att hyllorna är välfyllda med örontopz i sin butik, vilket är vad han förväntas göra till god förtjänst tydligen och man kan inte påstå att det råder någon direkt jämlikt förhållande så sett, MEEEN hade vi begärt att elit-hockeyspelaren banne mig få visa lite manliga takter och istället för att träna ska han stup i kvarten åka hem å gosa med frun? För annars är han är jävla usel make?
Nej, naturligtvis inte. Vi får vara glada om han hinner hem till förlossningen vartannat år och INGEN tycker det är konstigt men när Pernilla gör exakt likadant, då duger inte hon som fru och hon är en dålig kärlekspartner som inte fogar sig efter Hygglo-Christians schema då hon väljer att jobba och göra annat istället för att behaga sin make.
(Nej, jag är varken vänster eller någon rödstrumpa. Jag anser att jämnlikhet bara kan anses som det om bägge är helt överens)
Men varför kan inte deras förhållande helt enkelt få vara helt okej i enlighet med vad de själva vill? Konstigt, ojämlikt, udda och alldeles underbart?