2026-06-04, 18:20
Medlem
Intressant frågeställning 👍
Citat:
Ursprungligen postat av Adventuros
Är det någon som vet något om SurBauer före PW?
Skola?,utbildning?, tidigare jobb? Känns som att han bara "poppade upp" ur tomma intet. Inte hört något annat än att han bodde i ett atterfallshus. Verkar konstigt tyst om hans liv hittills.
Måste ju ha jobbat sedan 80-talet men vad har han gjort som lett honom till hygienartiklar?
Citera
2026-06-04, 20:30
Medlem
Är man intresserad av CB:s tidigare karriär kan man gå in på Linkedin och kolla. Han har många och relativt kort anställningar. Inget märkvärdigt CV.
Om an vill veta mer om hans liv och leverne är det bara att gå bakåt i tråden.
Citera
2026-06-05, 07:23
Medlem
Kollade hans CV och han har jobbat mycket med försäljning av tobak och snus. Har ju själv sagt att han varken nyttjar eller gillar det. Motsägelsefullt igen. Ungefär som att vara sjuksköterska men ogilla sjuka människor eller sushikock och ogilla fisk. Varför jobba med det om du inte kan stå för det?
Ser inte ut att finnas eftergymnasiala studier heller ? Hans CV startar i mitten på 90-talet så undra just vad han gjorde före det? Borde ha varit i 30-årsåldern och typ småbarnspappa
Citera
2026-06-05, 08:54
Medlem
Tycker jag säger en del. Visst alla behöver ett jobb men som du skriver att sälja sig för något som går emot det du står för är moraliskt förkastligt. Återigen visar han sidan av lögn och manipulation.
Citat:
Kollade hans CV och han har jobbat mycket med försäljning av tobak och snus. Har ju själv sagt att han varken nyttjar eller gillar det. Motsägelsefullt igen. Ungefär som att vara sjuksköterska men ogilla sjuka människor eller sushikock och ogilla fisk. Varför jobba med det om du inte kan stå för det?
Ser inte ut att finnas eftergymnasiala studier heller ? Hans CV startar i mitten på 90-talet så undra just vad han gjorde före det? Borde ha varit i 30-årsåldern och typ småbarnspappa
Citera
2026-06-05, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsteralven3338
Tycker jag säger en del. Visst alla behöver ett jobb men som du skriver att sälja sig för något som går emot det du står för är moraliskt förkastligt. Återigen visar han sidan av lögn och manipulation.
Nu verkar han ha snöat in på huset, vårt vårt vårt hus. Nu äre vi för hela slanten. Tackar för allt och ingenting, snickare , målare, växthusinredare ,you name it! Gör reklam osv på löpande band. Tacksam så inni helsike. Låter snudd på desperat 🤣. Tror han försöker pinka in reviret igen.
Njut medan du kan säger jag!
Citera
2026-06-05, 09:16
Medlem
Undrar vad han bidrar med själv. På riktigt, mer än reklam och trycka på knappar så bilen går fram och tillbaka. Och Ica klarar sig utan honom idag också tydligen.
Citat:
Nu verkar han ha snöat in på huset, vårt vårt vårt hus. Nu äre vi för hela slanten. Tackar för allt och ingenting, snickare , målare, växthusinredare ,you name it! Gör reklam osv på löpande band. Tacksam så inni helsike. Låter snudd på desperat 🤣. Tror han försöker pinka in reviret igen.
Njut medan du kan säger jag!
Citera
2026-06-05, 10:02
Avstängd
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui
Kloka bedömningar i det hela!
Man kan även säga som så att nog är det frun i huset, Pernilla, som jobbar mest och tjänar mest? Hon har säkert även mest och flest utgifter och har råd att leva sitt lyxliv med kalas, massage och god mat vareviga helg i goda vänners lag.
Nu är ju inte hygglo-Christian (jag tror oxå han är en trevlig prick) en ishockeyatlet och är borta på matcher och träningar i tid och otid, utan han är en mer stillsam karl och beställer plåster och ser till att hyllorna är välfyllda med örontopz i sin butik, vilket är vad han förväntas göra till god förtjänst tydligen och man kan inte påstå att det råder någon direkt jämlikt förhållande så sett, MEEEN hade vi begärt att elit-hockeyspelaren banne mig få visa lite manliga takter och istället för att träna ska han stup i kvarten åka hem å gosa med frun? För annars är han är jävla usel make?
Nej, naturligtvis inte. Vi får vara glada om han hinner hem till förlossningen vartannat år och INGEN tycker det är konstigt men när Pernilla gör exakt likadant, då duger inte hon som fru och hon är en dålig kärlekspartner som inte fogar sig efter Hygglo-Christians schema då hon väljer att jobba och göra annat istället för att behaga sin make.

(Nej, jag är varken vänster eller någon rödstrumpa. Jag anser att jämnlikhet bara kan anses som det om bägge är helt överens)

Men varför kan inte deras förhållande helt enkelt få vara helt okej i enlighet med vad de själva vill? Konstigt, ojämlikt, udda och alldeles underbart?
Det var bra tänkt av dig. Med den lilla skillnaden att en hockey eller fotbollsspelare i Sverige tjänar som Pernilla och att deras fruar inte behöver jobba. De behöver bara ett Instagram-konto och några bikinis så är de beredda att börja spendera pappas pengar. Hade Lindelöfs fru (googla gärna henne) behövt sälja tamponger vid sidan av att föda hans barn, då hade hon dragit för länge sedan. Det finns tydligen mängder av människor som vill vetar var Pernilla köpt sin tröja, var Guidettis fru köpt sin, var Lindelöfs fru köpt sin, men ingen vill veta var Christian köpt sin. Vem vet, kanske hade man velat veta det om Christian sagt upp sig från Ica och börjat lägga ut bilder när han glider omkring hemma i guldkalsonger och halskedjor? Om han lagt ut bilder på Insta när han går på premiärer med P. Det hade varit jämlikhet.
Citera
2026-06-05, 11:43
Medlem
Tror ändå på lite skillnad gällande proffsens tjejer kontra CB. Som du sa, de föder bl a deras gemensamma barn och bara det är väl mer än vad en sextioårig man gör. Och ärligt så verkar han inte tillföra så mycket annat heller. Jo han talar ofta om var skåpet ska stå, om hans behov, sällan hennes, och att han ska ha reda på allt annars blir det rundabordet diskussion. Sen kanske fruarna i bikini tillför mer än vad CBs nämnda utstyrsel skulle göra för P. Kommer ihåg vad hon sa dagen innan bröllopet om han hade tänkt att dansa framför henne. Nej det var inte hennes önskan, så inte heller det andra kan tänkas.
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Det var bra tänkt av dig. Med den lilla skillnaden att en hockey eller fotbollsspelare i Sverige tjänar som Pernilla och att deras fruar inte behöver jobba. De behöver bara ett Instagram-konto och några bikinis så är de beredda att börja spendera pappas pengar. Hade Lindelöfs fru (googla gärna henne) behövt sälja tamponger vid sidan av att föda hans barn, då hade hon dragit för länge sedan. Det finns tydligen mängder av människor som vill vetar var Pernilla köpt sin tröja, var Guidettis fru köpt sin, var Lindelöfs fru köpt sin, men ingen vill veta var Christian köpt sin. Vem vet, kanske hade man velat veta det om Christian sagt upp sig från Ica och börjat lägga ut bilder när han glider omkring hemma i guldkalsonger och halskedjor? Om han lagt ut bilder på Insta när han går på premiärer med P. Det hade varit jämlikhet.
Citera
2026-06-05, 11:47
Avstängd
Citat:
Är det någon som vet något om SurBauer före PW?
Skola?,utbildning?, tidigare jobb? Känns som att han bara "poppade upp" ur tomma intet. Inte hört något annat än att han bodde i ett atterfallshus. Verkar konstigt tyst om hans liv hittills.
Måste ju ha jobbat sedan 80-talet men vad har han gjort som lett honom till hygienartiklar?
Har du lärt dig nu att det heter attefallshus? Jag tror inte att han behöver flytta tillbaka till attefallshuset. Tror att Pernillas och hans äktenskap kommer att hålla.
Citera
2026-06-05, 12:05
Avstängd
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alsteralven3338
Tror ändå på lite skillnad gällande proffsens tjejer kontra CB. Som du sa, de föder bl a deras gemensamma barn och bara det är väl mer än vad en sextioårig man gör. Och ärligt så verkar han inte tillföra så mycket annat heller. Jo han talar ofta om var skåpet ska stå, om hans behov, sällan hennes, och att han ska ha reda på allt annars blir det rundabordet diskussion. Sen kanske fruarna i bikini tillför mer än vad CBs nämnda utstyrsel skulle göra för P. Kommer ihåg vad hon sa dagen innan bröllopet om han hade tänkt att dansa framför henne. Nej det var inte hennes önskan, så inte heller det andra kan tänkas.
Jag är inte så insatt i Wahlgrens värld, men vart säger han var skåpet ska stå? Var finns hans plattform? Jag vet knappt hur karln ser ut.
Nej, jag tror inte Pernilla eller någon annan vill se honom dansa i kalsonger. Det var ett ironiskt inlägg för att dra en jämförelse med hur idrottsstjärnornas fruar ser ut och beter sig. MEN, hade han lagt upp viideos där han fuldansar i kalsonger, putar med läpparna och tar en GT vid poolkanten hade han antagligen fått många fler följare och därmed blivit en populär karaktär.
Citera
2026-06-05, 12:13
Avstängd
Citat:
Jag är inte så insatt i Wahlgrens värld, men vart säger han var skåpet ska stå? Var finns hans plattform? Jag vet knappt hur karln ser ut.
Nej, jag tror inte Pernilla eller någon annan vill se honom dansa i kalsonger. Det var ett ironiskt inlägg för att dra en jämförelse med hur idrottsstjärnornas fruar ser ut och beter sig. MEN, hade han lagt upp viideos där han fuldansar i kalsonger, putar med läpparna och tar en GT vid poolkanten hade han antagligen fått många fler följare och därmed blivit en populär karaktär.
Nej då hade han inte fått många fler följare. Alla hade trott att han är psykiskt sjuk.
Citera
2026-06-05, 12:32
Medlem
Ja det tror jag också! Det är sånt som går hem hos folk, förmodligen hans fru också. "Var skåpet ska stå" var en metafor till hans benägenhet i att vilja bestämma. Har en tendens att bli sur annars. Han har både på IG och Facebook.
Citat:
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in