2025-09-18, 09:35
Medlem
scoremaxs avatar
[quote]
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Har du missat att republikanerna gång på gång hotar med indragna bidrag, slopade skattelättnader osv om företag inte rättar in sig i ledet?

Ja om vi pratar om konkreta åtgärder, faktiska omständigheter, saker som faktiskt har hänt, så har jag faktiskt missat det.
Om vi pratar om upplevda ”lite allt möjligt” så har jag naturligtvis sett det.

Citat:
Och sen är det ju Trumps egna TUSENTALS uttalanden där han hånar, förolämpar och uppmanar till bojkott riktat mot meningsmotståndare.
Ja detta är korrekt, och det borde han hålla käften om.

Citat:
I denna tråds kontext så riktade han sig direkt till NBC och säger bokstavligen att de ska stänga ner Meyers och Fallon. Detta efter att han hyllat beslutet att stänga ner Kimme
Ja jag såg det.
Om du anser det är samma sak som att Republikanerna kör en massiv kampanj, så förstår jag din synvinkel.
Jag håller inte med dock.

Citat:
SNL och South Park lär läggas ner inom kort.
Slå vad?
Citera
2025-09-18, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Det är pengar som gäller i USA.
Välkommen in i verkligheten.

Fast nu handlar det ju inte om pengar.

Hade det handlat om pengar så skulle annonsörer sluta annonsera på ABC/Kimmel Show och tittarna skulle sluta titta = ABC förlorar pengar och programmet avslutas.

Nu är det en statlig tillsynsmyndighet som går in och hotar att dra in hela sändningstillståndet för ABC.
Citera
2025-09-18, 09:39
Medlem
Moobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
Min åsikt sedan länge är att det inte är en fråga om Trump kommer att mördas, det är en fråga om när han kommer att mördas.
Jag finner inget skäl att ändra på den åsikten i nuläget.
Finns fler än trump som ligger risigt till, men inte lätt att komma åt dem antar jag.
Senast redigerad av Moob 2025-09-18 kl. 09:42.
Citera
2025-09-18, 09:45
Medlem
Stora, tuffa och starka republikaner som gjort det en hjärtefråga att avskaffa cancel culture och istället predika öppen dialog där ingen ska falla offer för sin åsikt. I verkligheten ser vi istället en utvecklad form av tyranni där de tar farsoten till nästa nivå. Hyckleriet vet inga gränser...
Citera
2025-09-18, 09:48
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av top_secret
På ett personligt plan håller jag med dig. Jag vill helst leva i en värld där åtminstone ett parti håller höjden och är ett föredöme. Men i praktiken ser jag inte att högern har tjänat på att vara "den vuxne i rummet". Tvärtom.

Vid det här laget tror jag att politiken måste blir så pass dålig att väljarna inte vill ha med något av partierna att göra innan det kan vända och bli bättre. Där är vi inte riktigt än.
Nej, inte riktigt. Jag tror dock att mordet på Charlie Kirk kan leda till en republikansk väljardominans i valet 2028. Men det är bara en subjektiv gissning och ska inte betraktas som objektiv sanning.
Citat:
Sen är det ju faktiskt jävligt underhållande att se rödingarna här i tråden lipa om att det är diktatur nu. Välkomna till världen ni själva har skapat!
De som oroar sig över diktatur har ofta en alltför begränsad uppfattning om vad diktatur egentligen innebär. Det räcker nog att nämna Nordkorea som ett konkret, verkligt och tydligt exempel. Förutsatt, naturligtvis, att man kan göra en rimlig konceptuell jämförelse mellan dessa länder (det vill säga mellan USA och Nordkorea) och förstår de faktiska skillnaderna.

Men yttrandefrihet gäller oavsett vem som lipar eller inte lipar, oavsett om något är sant eller falskt. I slutändan är yttrandefriheten en viktigare princip i ett demokratiskt samhälle än vad som är sant, falskt, upprörande eller inte. Ifrågasätt!
Citera
2025-09-18, 09:52
Medlem
TheFlyingFarangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Har du missat att republikanerna gång på gång hotar med indragna bidrag, slopade skattelättnader osv om företag inte rättar in sig i ledet?

Och sen är det ju Trumps egna TUSENTALS uttalanden där han hånar, förolämpar och uppmanar till bojkott riktat mot meningsmotståndare.

I denna tråds kontext så riktade han sig direkt till NBC och säger bokstavligen att de ska stänga ner Meyers och Fallon. Detta efter att han hyllat beslutet att stänga ner Kimmel.

SNL och South Park lär läggas ner inom kort.

Såg inte Trump eller FCC reagera efter att Fox News ankaret Brian Kilmeade föreslog att man skulle avliva hemlösa och mentalsjuka.

Men driva med MAGA-sekten och dess problem med sina egna mentalt störda hjon det gör man inte...
Citera
2025-09-18, 09:52
Medlem
stenkastmedungarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Bland alla dessa gamla talk show-värdar som placerar sig på en skala från usel till strax över medioker, så har Conan O’Brien alltid för mig framstått som strået vassare. Jag har därför inte blivit förvånad över att han verkar klara sig rätt väl utanför gammelmediabolagens talk show-format, inklusive i nyare medier som podcast.

Conan är den kronologiskt sista av sitt slag jag kan erinra mig som alls var bra, och han har ju varit med ett bra långt tag. Intressant personlighet till skillnad från Kimmel, vilken ej har nån personlighet. Han var grym med Norm MacDonald och Bill Burr. Stod upp för Norm när han stötte på patrull och blev sparkad från SNL, så han visade även stake så.
Citera
2025-09-18, 09:53
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Klart det är genomruttet. Inte att en komiker skämtar, utan att en president cencurerar, särskilt som Trump pratar bajs mest hela tiden och inte mycket är sant eller vettigt. Den som inte begriper det skeva i vart USA är på väg behöver vädra skallen. Ska bli intressant se fortsättningen. Tror ej Kimmell och Colbert förlorar på det här, tvärtom. Att det sitter användare på Flashback och applåderar amerikansk censur är förstås pikant.

"The Hollywood Reporter has said that Kimmel was preparing to address the backlash on Wednesday night’s show and show how his comments had been taken out of context. Their report says he was not intending on apologising for them", https://www.theguardian.com/us-news/...t-charlie-kirk

"Notably, Nexstar is seeking Trump administration approval to acquire another big US station group, Tegna. The deal requires the FCC to loosen the government’s limits on broadcast station ownership", https://www.wral.com/story/fcc-chair...kirk/22163285/

Kimmel har enbart spridit lögner om allt möjligt sedan Trump blev president 2016. Han fick en permanent psykos.

Jag tror ärligt talat att ABC såg sin chans att bli av med honom nu. Han är ständigt en säkerhetsrisk för ABC som riskerar att bli stämda.
Citera
2025-09-18, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poiuy1298
Råder inte yttrandefrihet i USA?

Friheten att säga vad man vill utan risk för repressalier/straff från staten.

Sen är det upp till var och en att välja om man vill fortsätta kolla på ABC - men staten ska inte gå in.

Staten var inte inblandad.

Ägaren gör vad de vill.

Ägaren tog möjlighet att kicka Jimmy Kimmel för hans program har ca 1 miljon tittare. De vill bli av med honom.
Citera
2025-09-18, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gummiskor
Barnsligt. Man måste väl kunna ta ett skämt. Kimmel har väl blivit en av de största politiska kommentatorerna på senare tid och levererar alltid sylvassa pikar mot Trump och hans administration. Verkar vara ännu ett försök från högerfjantarna att tysta sina kritiker.

Med ca 1 miljoner tittare?

De behöver inte tysta någon Jimmy Kimmel är precis som andra vänsterfjantar så talanglösa att de tar chansen att lägga ned det pga för få tittare.
Citera
2025-09-18, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Klart det är genomruttet. Inte att en komiker skämtar, utan att en president cencurerar, särskilt som Trump pratar bajs mest hela tiden och inte mycket är sant eller vettigt. Den som inte begriper det skeva i vart USA är på väg behöver vädra skallen. Ska bli intressant se fortsättningen. Tror ej Kimmell och Colbert förlorar på det här, tvärtom. Att det sitter användare på Flashback och applåderar amerikansk censur är förstås pikant.

"The Hollywood Reporter has said that Kimmel was preparing to address the backlash on Wednesday night’s show and show how his comments had been taken out of context. Their report says he was not intending on apologising for them", https://www.theguardian.com/us-news/...t-charlie-kirk

"Notably, Nexstar is seeking Trump administration approval to acquire another big US station group, Tegna. The deal requires the FCC to loosen the government’s limits on broadcast station ownership", https://www.wral.com/story/fcc-chair...kirk/22163285/

Vänstern hittar konspirationer överallt.

Jimmy Kimmel sög och showen gick inte runt och lades ned av ägaren. Har inget med DJT att göra.
Citera
2025-09-18, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Som jag fattar det är det alltså distributörerna som sa att de inte ville ha Kimmel kvar efter hans uttalande, och efter det så valde ABC att sparka Kimmel.

Jag har inte hört vad han sa men jag visste att Kimmel var en skitstövel när jag var 20.

Fast vänsterfjantarna här i tråden spinner en konspiration om att DJT har tvingat ägaren att sparka Jimmy Kimmel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in