Flashback bygger pepparkakshus!
2025-09-18, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Haha. Läs igenom vad som hänt igen så förstår du kanske

Disney’s ABC said it would take Jimmy Kimmel‘s popular late-night show off its schedule “indefinitely” after one of the biggest owners of TV stations in the U.S., Nexstar Media, said it would pre-empt airings of the program following remarks the host made about the killing of conservative activist Charlie Kirk.
Citera
2025-09-18, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pedri
Kimmel hade 1.8 miljoner tittare om jag minns rätt. Colbert 2.3 ( något sånt). Colbert hade fler i alla fall

Du har nog eg anledningen till avskedet där.
Hade den haft Letterman/Conan O’brien-siffror så hade de kanske kämpat emot lite för syns skull, eller bara sparkat manusförfattaren eller ansvarige utgivare.
Citera
2025-09-18, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Kimmel påpekar att Trumpskytten kommer från en MAGA-familj => CANCELLED!!!!

Fox News föreslår att man ska avrätta hemlösa och psyksjuka => Ingen reaktion

Business as usual i maga-land. Inget att se här, cirkulera, allt är normalt.

Kimmel relativiserade mordet och kom med fake news och skämtade om en mördad tvåbarnsfar så han fick ta konsekvenserna av sina handlingar.
Citera
2025-09-18, 09:03
Medlem
top_secrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av particulum1
Jag skulle nog förbereda mig på det värsta. Om vi ser till vänsterns tidigare mandatperioder av demonisering av högern, det vill säga republikaner eller konservativa, som har sträckt sig både medialt och juridiskt, kan vi rimligtvis förvänta oss motreaktioner från högern mot vänstern, alltså mot demokrater eller progressiva, som motsvarar detta. Vad detta innebär i praktiken är dock svårt att säga.

Eftersom amerikanarna är så splittrade i dagsläget är det rimligt att se denna motreaktion som en slags pendelrörelse, där en tidigare extrem kan utlösa en motreaktion i motsatt riktning.

Jag är dock gärna den första som blir bevisad att det inte blir så, och jag hoppas att högern, alltså republikaner och konservativa, upprätthåller hög disciplin och moral och använder ord och debatt som sitt främsta vapen i det politiska rummet och inte våld, som Charlie Kirk gjorde.
På ett personligt plan håller jag med dig. Jag vill helst leva i en värld där åtminstone ett parti håller höjden och är ett föredöme. Men i praktiken ser jag inte att högern har tjänat på att vara "den vuxne i rummet". Tvärtom.

Vid det här laget tror jag att politiken måste blir så pass dålig att väljarna inte vill ha med något av partierna att göra innan det kan vända och bli bättre. Där är vi inte riktigt än.

Sen är det ju faktiskt jävligt underhållande att se rödingarna här i tråden lipa om att det är diktatur nu. Välkomna till världen ni själva har skapat!
Citera
2025-09-18, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Så du har missat att Trump stämt ett stort mediabolag sedan han tillträdde?

Du tror inte det kan ha nånting att göra med att mediebolagen är rädda? Att fucking presidenten kommer efter dem?

Som sagt och nämnt.

Whataboutism som metod påfyllt med att stämpla rasist och fascist på oliktänkande är era metoder och ledord i er kulturmarxistiska kamp för att införa en tyst proletariatets diktatur.

Vi andra vill ha demokrati, frihet och icke våld.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av darkestpassenger
Kimmel relativiserade mordet och kom med fake news och skämtade om en mördad tvåbarnsfar så han fick ta konsekvenserna av sina handlingar.

Råder inte yttrandefrihet i USA?

Friheten att säga vad man vill utan risk för repressalier/straff från staten.

Sen är det upp till var och en att välja om man vill fortsätta kolla på ABC - men staten ska inte gå in.
Citera
Medlem
Benny98s avatar
Hur var det med freedom of speech, gäller det bara MAGA? Förhoppningsvis är det bara en löjlig förhoppning att man ska kunna tysta oppositionen i ett land som USA.
Citera
2025-09-18, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Du har nog eg anledningen till avskedet där.
Hade den haft Letterman/Conan O’brien-siffror så hade de kanske kämpat emot lite för syns skull, eller bara sparkat manusförfattaren eller ansvarige utgivare.

Perfekt läge för att lägga ned en show utan tittare.

Så få tittare för ett så stort land.

Seg Kväll med Luuk hade väl fler tittare.
Citera
2025-09-18, 09:07
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Kimmel relativiserade mordet

Berätta vad denna hemska relativisering bestod i är du söt. Och förklara sen hur detta är värre än att säga att hemlösa ska avrättas. Jag poppar popcorn under tiden

[quote]och kom med fake news och skämtade om en mördad tvåbarnsfar/QUOTE]

Till skillnad från Fox news?

Ska vi ta en titt på hur Fox News behandlade Paul Pelosi när han blev överfallen av en högergalning i sitt hem och fick skallen inslagen med en hammare? Är du intresserad av en sådan jämförelse?
Citera
2025-09-18, 09:07
Medlem
Citat:
Du kan inte skilja på yttrandefrihet och konsekvenserna över att komma med fake news och smutskasta en yttrandefrihetsförespråkares avrättning.

Jimmy Kimmel ljög medvetet och relativiserade mordet på en konservativ debattör som fördömde våld och hyllade yttrandefrihet.

Är det svårt att skilja på yttrandefrihet och att ta konsekvenserna av dem?

Skriker du att du vill döda alla "alla personer med små hattar" så får du ta konsekvenserna.

IQ-nivån inom vänsterblivna blir bara lägre och lägre.

Skulle dessvärre för ditt argument inte klassa mig själv som vänsterbliven. Ser världen för vad den är och skiter egentligen högaktningsfullt i vart den bär av men faktum är att USA går i rasande takt mot att bli en diktatur och neutraliseringen av folk som yttrar sig negativt om regimen är bara ett bevis på det. Charlie Kirk var förövrigt en på sin höjd medioker debattör om han mötte någon som inte var på lågstadienivå.
Citera
2025-09-18, 09:08
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Som sagt och nämnt.

Whataboutism som metod påfyllt med att stämpla rasist och fascist på oliktänkande är era metoder och ledord i er kulturmarxistiska kamp för att införa en tyst proletariatets diktatur.

Vi andra vill ha demokrati, frihet och icke våld.

Så att en president stämmer alla mediebolag som inte håller med honom är för dig helt oproblematiskt. Bra, då vet vi det.
Citera
2025-09-18, 09:08
Medlem
Melange5738s avatar
Som jag fattar det är det alltså distributörerna som sa att de inte ville ha Kimmel kvar efter hans uttalande, och efter det så valde ABC att sparka Kimmel.

Jag har inte hört vad han sa men jag visste att Kimmel var en skitstövel när jag var 20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in