Citat:
Jag vet inte riktigt hur dina grå fungerar, eller om de alls fungerar.
Ursprungligen postat av Empress
Jupp du skall vara stolt.. Du har varit en mycket god läromästare på detta med att "lägga näsan i blöt". Men jag har lite kvar att nå upp till dina nivåer. Så jag får fortsätta att studera dig ytterligare, så att jag kan finputsa lite till så att jag kanske kan bli lika fulländad på detta med att "Lägga näsan i blöt", men jag tror att du är svår att gå om. 
Då detta är ett debattforum så får man räkna med att man får kommentarer av andra också.
I samma stund som DU gjorde Tiina till "kvinnor" i ditt inlägg #1107.
Jag har aldrig fått lära mig i svenskan (hade bra betyg i Svenska trots allt), att "Hon" (singularis), som den gode Rifter666 skrev i sitt inlägg, är en omskrivning för "kvinnor" (pluralis)..
Men det kanske är detta för dig? Och då skulle jag gärna vilja ha en hänvisning till när detta skedde i svenska språket att "hon" (singularis) kan/ska tolkas som "kvinnor" (pluralis) i svenska språket i tal och skrift.
Jupp och för de läskunninga så var det just Tiina det diskuterades. Vilket även Rifter666 som var med i diskussionen bekräftade i sitt inlägg #1125 nu med. (Jag hoppas att Rifter666 inte tar illa vid sig av denna hänvisning)
Så det vore mycket trevligt om du slutade att vara tyken och projicera din länsokunnighet på omgivning som du sitter och gör här. :whitsle:
Nej det har jag inte påstått.
Så bara för att en man, som artigt hade sträckt upp handen, och råkat tolka Tiinas tystnad som att han hade fått ordet så skall det vara okey att vråla "Du är man, jag är kvinna, och därför håller du käften"?
Ett sådant beteende är aldrig okey.
Tiina visade upp ett fjortis beteende.
Man skall ha rätt att kunna få uttrycka SIN åsikt om att EN kvinna (singularis), i detta fall Tiina, beter sig som en fjortis när hon uppvisar ett sådant beteende, utan att bli anklagad från dig; "en man har talat då måste man hålla sig i skorna".
P.S
Även om Rifter666 säger att det är släppt ny som kommer jag inte acceptera det imbecilla svaret micro113 gav mig.

Då detta är ett debattforum så får man räkna med att man får kommentarer av andra också.
I samma stund som DU gjorde Tiina till "kvinnor" i ditt inlägg #1107.
Jag har aldrig fått lära mig i svenskan (hade bra betyg i Svenska trots allt), att "Hon" (singularis), som den gode Rifter666 skrev i sitt inlägg, är en omskrivning för "kvinnor" (pluralis)..
Men det kanske är detta för dig? Och då skulle jag gärna vilja ha en hänvisning till när detta skedde i svenska språket att "hon" (singularis) kan/ska tolkas som "kvinnor" (pluralis) i svenska språket i tal och skrift.
Jupp och för de läskunninga så var det just Tiina det diskuterades. Vilket även Rifter666 som var med i diskussionen bekräftade i sitt inlägg #1125 nu med. (Jag hoppas att Rifter666 inte tar illa vid sig av denna hänvisning)
Så det vore mycket trevligt om du slutade att vara tyken och projicera din länsokunnighet på omgivning som du sitter och gör här. :whitsle:
Nej det har jag inte påstått.
Så bara för att en man, som artigt hade sträckt upp handen, och råkat tolka Tiinas tystnad som att han hade fått ordet så skall det vara okey att vråla "Du är man, jag är kvinna, och därför håller du käften"?
Ett sådant beteende är aldrig okey.
Tiina visade upp ett fjortis beteende.
Man skall ha rätt att kunna få uttrycka SIN åsikt om att EN kvinna (singularis), i detta fall Tiina, beter sig som en fjortis när hon uppvisar ett sådant beteende, utan att bli anklagad från dig; "en man har talat då måste man hålla sig i skorna".
P.S
Även om Rifter666 säger att det är släppt ny som kommer jag inte acceptera det imbecilla svaret micro113 gav mig.
Men på vilket sätt talar jag om Tiina i mitt inlägg till Rifter?
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Rifter666
Låter ju lite lustigt att hon sen började skälla ut hela gruppen och där var det ju även kvinnor.
Jag kan inte förstå hur en så extrem person fått en så hög position. Hon borde skickas till nåt land i östeuropa och jobba som sekreterare under bara män. Hon och Schyman måste ligga topp 5 på feminister jag hatar mest och önskar allt ont.
Universitetsvärlden i Sverige är för övrigt jävligt vidrig.
Låter ju lite lustigt att hon sen började skälla ut hela gruppen och där var det ju även kvinnor.
Jag kan inte förstå hur en så extrem person fått en så hög position. Hon borde skickas till nåt land i östeuropa och jobba som sekreterare under bara män. Hon och Schyman måste ligga topp 5 på feminister jag hatar mest och önskar allt ont.
Universitetsvärlden i Sverige är för övrigt jävligt vidrig.
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
För det är viktigt att kuva kvinnor och lära dem att inte sticka upp?
Eller vad vill du ha sagt?
Eller vad vill du ha sagt?
Det Rifter hävdar och som jag säger att jag aldrig sagt är följande;
Citat:
Ursprungligen postat av Rifter666
Du tycker att det är helt ok av Rosenberg att uttrycka sig så på en föreläsning. Varför är jag inte förvånad.
Nu kan du visa var - i vilket inlägg till Rifter jag har kommenterat Rosenbergs uppträdande eller att skulle vara okej -- eller inte okej.
Det har jag inte gjort.
Om du lärde dig läsa, så skulle du också förstå vad folk skrev och vad folk menade med det de skrev.
Att du skriver långa och obegripliga inlägg gör nämligen inte att du får rätt, det gör möjligen att folk tröttnar och slutar svara till slut - men det är inte samma sak.
Senast redigerad av micro113 2011-04-15 kl. 00:33.
Senast redigerad av micro113 2011-04-15 kl. 00:33.