Citat:
Ursprungligen postat av Rifter666
Låter ju lite lustigt att hon sen började skälla ut hela gruppen och där var det ju även kvinnor.
Jag kan inte förstå hur en så extrem person fått en så hög position. Hon borde skickas till nåt land i östeuropa och jobba som sekreterare under bara män. Hon och Schyman måste ligga topp 5 på feminister jag hatar mest och önskar allt ont.
Universitetsvärlden i Sverige är för övrigt jävligt vidrig.
Jag kan inte förstå hur en så extrem person fått en så hög position. Hon borde skickas till nåt land i östeuropa och jobba som sekreterare under bara män. Hon och Schyman måste ligga topp 5 på feminister jag hatar mest och önskar allt ont.
Universitetsvärlden i Sverige är för övrigt jävligt vidrig.
Citat:
*studsar in och ut - på en minut*
Ursprungligen postat av micro113
"Allmänt känt"? Som i "byskvallret säger"? Du får ursäkta, men jag nedlåter mig inte till sådant - fråga gärna just de som ägnar sig åt "byskvallret" så upptäcker du det.
Kritisk till det jag fått till mig från flera oberoende källor gällande vissa specifika frågor, sammanhang eller själv sett i sändning ja - inte för att jag tagit ställning utifrån vad EN person framfört i en blogg, insändare eller viskat i en korridor.
För att jag ifrågasatt vad en man säger eller med vilken retorik han framför det han vill ha sagt? Ja, jag har förstått att somliga tycker att en kvinna skämmer ut sig när hon gör det.
Jag delar inte den uppfattningen.
Kritisk till det jag fått till mig från flera oberoende källor gällande vissa specifika frågor, sammanhang eller själv sett i sändning ja - inte för att jag tagit ställning utifrån vad EN person framfört i en blogg, insändare eller viskat i en korridor.
För att jag ifrågasatt vad en man säger eller med vilken retorik han framför det han vill ha sagt? Ja, jag har förstått att somliga tycker att en kvinna skämmer ut sig när hon gör det.
Jag delar inte den uppfattningen.
Utskämningar ser man ofta i denna forumdel men det här var verkligen ingen sån utan en helt logisk reflektion av micro113. Jag förstår att det var ett oöverlagt förslag att skicka Tiina Rosenberg till östeuropa. Men östeuropéerna skulle kanske inte bli glada över att svenskar anser deras jämställdhetsnivå så bedrövlig att vi såg deras länder som lämpliga straffkolonier för svenska radikalfeminister.