2010-07-02, 11:03
Medlem
Adolf bittlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Jag vet inte om det är en våldtäkt heller men nog vet både män som gillar kvinnor och kvinnor som gillar män att det inte är OK att göra så i alla fall.

Beror väl helt på hur man är lagd som person. Men att ligga med någon som egentligen inte vill är helt sjukt avtändande. Har varit med om en sådan situation ett par gånger, var inte roligt någon av gångerna.
Citera
2010-07-02, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adolf bittler
Av ca 5 miljoner kvinnor borde det ju finns åtminstone en handfull som man faktiskt kan ge sitt hjärta och lita på eller hur? Jag är en person som inte ser sex som en gåva eller något lättsamt som man bara skakar av sig. Jag har testat att ha sex med kvinnor jag inte har haft några starka känslor för och det har, för mig, varit värdelöst och ångestframkallande.

Så mitt tips till alla som är rädda för att bli lurade. Lär känna människan ni tänker involvera er i sexuellt med så minimeras nog risken avsevärt för oönskade överraskningar.

Detsamma gäller tjejer som inte vill bli våldtagna. Vill man ligga runt med människor man inte känner får man också ta konsekvenserna av detta. Inlägg om att jag är ett svin osv hänvisas till PM.

Jag tycker inte att du är ett svin och jag önskar verkligen att vi inte levde i en så abnormt sexfixerad tid, där både själva akten och de inblandade blir rena, rama slit och släng. Det är sorgligt och jag tycker att man verkligen underskattar sexualiteten, men jag vet inte hur man ska få stopp på det. Kanske pendeln svänger igen någon gång och hamnar på lagom. Man kan ju hoppas.
Citera
2010-07-02, 11:16
Medlem
Adolf bittlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Jag tycker inte att du är ett svin och jag önskar verkligen att vi inte levde i en så abnormt sexfixerad tid, där både själva akten och de inblandade blir rena, rama slit och släng. Det är sorgligt och jag tycker att man verkligen underskattar sexualiteten, men jag vet inte hur man ska få stopp på det. Kanske pendeln svänger igen någon gång och hamnar på lagom. Man kan ju hoppas.

Ja det är väl pga att allt ska handla om sex som folk tar så lätt på det. De flesta måste ju hålla med om att sex är bra mycket härligare och skönare om man verkligen tycker om personen man har under eller över sig. En del människor anser nog att jag har en romantiserad bild av det hela, men det är så jag känner och tycker.
Citera
2010-07-02, 11:22
Bannlyst
Citat:
Förhoppningsvis kommer det en förändring där folk börjar tänka mer logiskt. Men det verkar som att Svensken generellt sett är så ovan vid hemskheter att man blir naiv i sitt säkerhetstänk. Jag tänker erkänna att jag debatterar utifrån ett känslomässigt perspektiv både i denna tråd och i trådar om juridisk abort.

Jag är en person som är oerhört rättvis mot folk i min omgivning och när jag själv drabbas av orättvisor blir jag riktigt förbannad. Det är nästan så att jag hellre skulle vilja bli dömd för en våldtäkt som skyldig än att vara oskyldig och bli inlåst.(minus smärtan man har orsakat offret då)

Det jag tycker mig se är att väldigt många förväntar sig att det alltid ska finnas någon där och rätta till allt som går fel och så blir man störtförvånad då man står där helt ensam, när det väl gäller, så ja...ska man se en riktigt dålig konsekvens av folkhemstanken så är det väl att den gjorde folk omyndiga även inför sig själva och nu när idyllen är bruten så finns det ingen förberedelse.
Citera
2010-07-02, 11:24
Bannlyst
Citat:
Ja det är väl pga att allt ska handla om sex som folk tar så lätt på det. De flesta måste ju hålla med om att sex är bra mycket härligare och skönare om man verkligen tycker om personen man har under eller över sig. En del människor anser nog att jag har en romantiserad bild av det hela, men det är så jag känner och tycker.

Jag för min del tycker att det är ganska skönt att det finns en del romantiker kvar - drömma måste man få göra!
Citera
2010-07-02, 11:28
Medlem
Citat:

Instämmer.
Citera
2010-07-02, 11:36
Medlem
narlysimpeltons avatar
OT kanske men tråden hanlar om sex
Citera
2010-07-02, 12:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av narlysimpelton
OT kanske men tråden hanlar om sex

Nej, den handlar om våldtäkt, vilket inte jag ser som synonymt med sex.
Citera
2010-07-02, 15:29
Medlem
narlysimpeltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severiano
Nej, den handlar om våldtäkt, vilket inte jag ser som synonymt med sex.

Instämmer.

Utbildning i mellanstadiet och högstadiet på hur lagar och samhällsklimatet ser ut är väl att föredra.Även tips och knep i dejting situationer och sex och samlevnad.

I övrigt som jag sagt tidigare så är kamerans massiva intåg i samhället en räddning för sanningen. Det kanske kan fnissas undan som löjligt men vem hade trott för femtio år sedan att ett vanligt hem skulle innehålla ett halvt dussin kameror i form av mobilkameror webkameror turistkameror osv.

Det är inte konstigt att villor är bevakade med videoövervakning på utsidan. Eftersom så mycket brott och tvister sker på insidan blir det helt naturligt att videoövervakning finns även på insidan av bostaden.

Tekniken blir hela tiden billigare och är redan nu ekonomiskt tillgänglig för svensson. Jag är säker på att det blir en utveckling som inte går att stoppa. Men fram tills dess är det många killar som får avtjäna straff på flummiga grunder i feminism iver att lasta mannen för allting tänkbart.
Senast redigerad av narlysimpelton 2010-07-02 kl. 15:34.
Citera
2010-07-02, 15:44
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severiano
Nej, den handlar om våldtäkt,

Ska tilläggas påhittad sådan.
Citera
2010-07-02, 15:57
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Men att ligga med någon som egentligen inte vill är helt sjukt avtändande.

Vilket väl gäller för de allra flesta män. Och våldtäkt får anses vara det värsta brott en man kan göra. Fast feminismen anser att män inte tycker så. Män gillar sådant i hemlighet om vi ska tro feministerna. När det gäller våldtäkt så är den rådande, eller snarare den enda tillåtna förklaringen till detta fenomen att det handlar om mäns makt över kvinnan. Denna s.k. våldtäktsteori uppkom 1975 med Susan Brownmillers bok ”Against our will: Men, women, and rape”. Teorin går ut på att även den mest älskvärde fadern och sonen, i egenskap av att de är män, gynnas av att modern eller dottern våldtas, just för att de är kvinnor. Ju mer kvinnor våldtas, ju mer gynnas männen. Våldet för att få sex är något som våra könsroller lär pojkar och män. Vänsterpartiet har det nedskrivit i sitt partiprogram: ”orsakerna till mäns våld mot kvinnor [såsom våldtäkt] finns inte i andra problem som alkoholmissbruk eller social utsatthet, och vi menar heller inte att våldet beror på psykisk sjukdom…”. Kvinnojouren i Göteborg med ett antal feministiska talesmän, såsom den förre jämställdhetsombudsmannen, Claes Borgström, menar att: ”Det är viktigt att inte individualisera problemet. Det är inte psykiskt sjuka, missbrukare som utsätter kvinnor för våld…det är vi, män i egenskap av just män, som grupp som utsätter våra kvinnliga medmänniskor för alla dessa övergrepp. I stort sett ingen modern forskning stödjer dock våldtäktsteorin eller dessa uttalanden. Men denna forskning beaktas inte, den stämmer inte med vad man bestämt att det ska vara. Inte heller något gammelmedia tar upp detta, eller som frilandsjournalisten, Anna Frisk, säger: ”våldtäktsteorin väcker ju heta känslor det gör inte forskningen”.
Citera
2010-07-02, 16:10
Medlem
Adolf bittlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Vilket väl gäller för de allra flesta män. Och våldtäkt får anses vara det värsta brott en man kan göra. Fast feminismen anser att män inte tycker så. Män gillar sådant i hemlighet om vi ska tro feministerna. När det gäller våldtäkt så är den rådande, eller snarare den enda tillåtna förklaringen till detta fenomen att det handlar om mäns makt över kvinnan.

Det är just denna form av mytbildning och smutskastning av ett helt kön, istället för individer som har fått mig att avsky feminismen som ideologi. Att man dessutom försöker få in en samtyckesformulering i våldtäktsparagrafen gör det hela jävligt skrämmande, nästan totalitärt.

Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Denna s.k. våldtäktsteori uppkom 1975 med Susan Brownmillers bok ”Against our will: Men, women, and rape”. Teorin går ut på att även den mest älskvärde fadern och sonen, i egenskap av att de är män, gynnas av att modern eller dottern våldtas, just för att de är kvinnor. Ju mer kvinnor våldtas, ju mer gynnas männen. Våldet för att få sex är något som våra könsroller lär pojkar och män. Vänsterpartiet har det nedskrivit i sitt partiprogram: ”orsakerna till mäns våld mot kvinnor [såsom våldtäkt] finns inte i andra problem som alkoholmissbruk eller social utsatthet, och vi menar heller inte att våldet beror på psykisk sjukdom…”. Kvinnojouren i Göteborg med ett antal feministiska talesmän, såsom den förre jämställdhetsombudsmannen, Claes Borgström, menar att: ”Det är viktigt att inte individualisera problemet. Det är inte psykiskt sjuka, missbrukare som utsätter kvinnor för våld…det är vi, män i egenskap av just män, som grupp som utsätter våra kvinnliga medmänniskor för alla dessa övergrepp. I stort sett ingen modern forskning stödjer dock våldtäktsteorin eller dessa uttalanden. Men denna forskning beaktas inte, den stämmer inte med vad man bestämt att det ska vara. Inte heller något gammelmedia tar upp detta, eller som frilandsjournalisten, Anna Frisk, säger: ”våldtäktsteorin väcker ju heta känslor det gör inte forskningen”.

VP är virrpannor, ingenting annat. Man använder väl samma teori kring "vanligt" våld mot kvinnor också? Kvinnor blir slagna av män, vilken man som helst, oavsett status. Forskning pekar dock på att över 90% av de som slår har psykiska störningar och oftast är från de lägre samhällsskikten. Känns ju typiskt vänsterpartiet, kapitalister är inte bara rika svin, utan rika svin som dessutom våldtar kvinnor systematiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in