Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
En motsvarighet är snarare att din kollega vill lassa in byggskroten i ditt sovrum och du vågar inte säga nej för han blir så arg och sur då.
Och då kommer den automatiska följdfrågan, varför skulle jag anta att min granne skulle bli arg, ifall han skulle bli nekad en sådan bisarr förfrågan? I det här fallet är svaret vad jag tidigare nämnt, man utgår från att alla killar blir arga, hotfulla och våldsamma ifall de inte får sex. Och det är en djupt sexistisk och könsdiskriminerande ståndpunkt. På samma sätt som att säga att alla tjejer är horor innerst inne.
Citat:
Allvarligt talat - hör du inte själv hur det låter? Om inte all sexlust och det mesta av kärleken försvinner när folk behandlar en så, är det ett mirakel.
Nu drar du en massa slutsatser om saker jag aldrig sagt. Jag pratar inte om vad jag tycker är konstruktiv och givande sex, jag pratar om den gräns vi ska dra för vad som ska vara straffbart enligt lagen.
Vi kan inte lagföra människor för att de får andra att känna sig obekväma. Just eftersom att vi måste sänka beviskraven så ofantligt mycket att rättsäkerheten inte längre kan garanteras i någon nämnvärd utsträckning.
Citat:
Om du vill onanera i en tjej får du väl betala som alla andra torskar. Annars antar jag att du har två händer, använd dem istället för att låtsas att en tjej som inte gör motstånd egentligen vill, fast inga tecken tyder på det. Och du ska inte heller låta någon onanera inne i dig, tro fan att du fick ångest, det är förödande för självkänslan att bli utnyttjad av någon som inte bryr sig ett dugg om man har det bra eller inte.
Ja, det suger att bli utnyttjad av andra människor. Man känner sig värdelös.
Men det är inte hållbart att sänka beviskraven till den milda grad att nästan vem som helst kan fällas för utnyttjande. Rättsapparaten kollapsar och alla kan anmäla alla för utnyttjande.
Jag är övertygad om att alla människor, under någon gång i sitt liv, har utnyttjat en annan människa, oavsett om de menat/insett det eller inte. Ska alla dessa människor dömas till minimum två års fängelse? Eller är vissa former av utnyttjande värre än andra? Vad gör vi med alla som skaffat tatueringar för att hoppas kunna passa in i det coola gänget? Vad gör vi med alla som förälskat sig i riktiga idioter som utnyttjat och trasat sönder dem?
Citat:
Här finns helt klart en skillnad mellan män. En del är som du, det är inte så noga om kvinnan är med på det eller inte, huvudsaken är att hon inte protesterar högt eller gör motstånd.
Och en del, som du, tror att de får knulla om de ständigt tar tjejernas parti. Alternativt är strykfula och bittra feminister som bara är arga på all uppmärksamhet som de
inte får.
Citat:
Andra måste få något slags gensvar, annars vill inte de heller. Jag undrar vad den skillnaden beror på. Det har i alla fall ingenting med feminism att göra, den saken är helt klar, så försök inte. Det här ligger hos dig, inte hos kvinnan.
Den klassiska kontringen: eftersom att jag inte delar rabiatfeministens åsikter om sexualmoralen så är jag en våldtäktsman. Eller som Bush sa det "if you're not with us, you're against us". Ni är vidriga och har förstört vad som en gång vad en hedervärd kamp för allas lika rättigheter.
Varför tror du att nästan alla kvinnokämpar från 70-talet idag totalt avskärmat sig från den nya, moderna rabiatfeminismen? För ni är hämndlystna och elaka.