2014-04-04, 06:16
Medlem
Kattafankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psyko Dad
En mkt störd tonåring ljög ihop en bizarr historia om hur hennes far hade utsatt henne för sexuella övergrepp i flera år. Tror även att hon diktade till ngn satanist ritual om att han dödat ngt barn. Han fick sitta p.g.a. myndigheterna svalde allt utan att ifrågasätta hennes otroliga hisioria. Pappan fick oskyldigt sitta ett antal år utan skadestånd. hela hans liv rasade för en störd ungdams fantasier. Jo jag tror absolut att kvinnor kan ljuga on våldtäkter. Fall som att dom ångrat sex när dom varit otrogna osv har ju förekommit.Dom har då diktat ihop att han våldtog henne för att få sympati ist. Sedan finns det ju fall som är absurda. vet en flyktigt bekant dam som haft ett ganska livligt sexliv. När hon blev väldtagen fick gärningsmannen gå fri p.g.a just hennes vidlyftiga liv.

Det fanns även en lätt labil lirare som hette Quick som sökte uppmärksamhet och blev Sveriges mest berömda och flitiga seriemördare, men det var total fejk det med.

Satanistritualhysterien var världsberömd, och fejk, de barn som vittande om det blev uppmanade av diverse soc-tanter att göra det.

Men allt är naturligtvis en klen tonårstjejs fel. Okej.
Citera
2014-04-04, 06:17
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meratina
Post hoc. Sluta nu.

Svara på mitt argument, anser du att de här anmälningarna är trovärdiga, www.sydsvenskan.se/lund/41-anmalda-valdtakter--noll-atal/ ?
Citera
2014-04-04, 06:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Svara på mitt argument, anser du att de här anmälningarna är trovärdiga, www.sydsvenskan.se/lund/41-anmalda-valdtakter--noll-atal/ ?

Varför ska jag svara på någonting som uppstår ur ett argumentationsfel?
Citera
2014-04-04, 06:20
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Nej, USA har ett jury system. Sverige har det inte. Många som inte fälls här i Sverige skulle fällas under ett jury system.

Nej de flesta svenska fallen skulle inte ens åtalas i ett land med jury system.
Citera
2014-04-04, 06:24
Medlem
Babianens avatar
Citat:
"Enligt Kanin". Du kan lika gärna säga "Enligt mig" för hans studier är inte statistiskt relevanta.

1) Det är en kvalitativ studie det är det som är relevant för skälen till varför kvinnor falskanmäler.

2) För studier med större antal kan du titta på McDowell,

Citat:
Charles P. McDowell, a researcher in the United States Air Force Special Studies Division, studied the 1,218 reports of rape that were made between 1980 and 1984 on Air Force bases throughout the world (McDowell, 1985). Of those, 460 were found to be "proven" allegations either because the "overwhelming preponderance of the evidence" strongly supported the allegation or because there was a conviction in the case. Another 212 of the total reports were found to be "disproved" as the alleged victim convincingly admitted the complaint was a "hoax" at some point during the initial investigation. The researchers then investigated the 546 remaining or "unresolved" rape allegations including having the accusers submit to a polygraph. Twenty-seven percent (27%) of these complainants admitted they had fabricated their accusation just before taking the polygraph or right after they failed the test. (It should be noted that whenever there was any doubt, the unresolved case was re-classified as a "proven" rape.) Combining this 27% with the initial 212 "disproved" cases, it was determined that approximately 45% of the total rape allegations were false.

http://www.theforensicexaminer.com/archive/spring09/15/
Citera
2014-04-04, 06:28
Medlem
Citat:
1) Det är en kvalitativ studie det är det som är relevant för skälen till varför kvinnor falskanmäler.

2) För studier med större antal kan du titta på McDowell,

http://www.theforensicexaminer.com/archive/spring09/15/

Genetiskt argument.
Citera
2014-04-04, 06:30
Medlem
Kattafankens avatar
Citat:
Nej de flesta svenska fallen skulle inte ens åtalas i ett land med jury system.

Du har missförstått.
Citera
2014-04-04, 06:31
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Varför ska jag svara på någonting som uppstår ur ett argumentationsfel?

Sluta slingra dig, de här anmälningarna är typiska,

Kvinnor som har sex på fyllan och sedan ångrar sig,

Citat:
22-årig studentska dricker med korridorkompis och vaknar naken intill honom. Orolig för att de haft sex, men minns inte.

Nedlagt. Brott kan ej styrkas.

Kvinnor som anmäler sina partners för att de är galna/vill hämnas,

Citat:
Lundaparet skiljde sig men fortsatte bo ihop under 1,5 år. Den 41-åriga kvinnan anmäler att hennes före detta make tilltvingade sig sex två gånger i veckan under den tiden. Nedlagt. Brott kan ej styrkas.

Kvinnor som är otrogna/har sex med sina ex,

Citat:
24-årig kvinna träffar före detta pojkvän, de dricker alkohol och har sex trots att hon ”tyckte” att hon sagt att hon inte ville. Hon vet bara hans förnamn, frågade aldrig efter efternamnet.

Nedlagt. Ej spaningsuppslag.

Kvinnor som hittar på överfalls våldtäkter,

Citat:
39-årig kvinna anmäler att en ”sexuellt mycket valhänt man” kastar sig över henne och utan förvarning genomför samlag utan hennes samtycke.

Nedlagt. Brott kan ej styrkas.

Anser du att de här anmälningarna är trovärdiga?
Citera
2014-04-04, 06:32
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Genetiskt argument.

Vad menar du?
Citera
2014-04-04, 06:33
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattafanken

Du har missförstått.

Vad har jag missförstått?
Citera
2014-04-04, 06:36
Medlem
Citat:
Vad menar du?

Jadu, jag undrar. Det har inte slagit dig att du faller tillbaka på argumentationsfel väldigt ofta?
Citera
2014-04-04, 06:40
Medlem
mainstreaminfluents avatar
Citat:
Svara på mitt argument, om det sker 6000 våldtäkter per år varför fälls bara 200? Antingen går 5000+ våldtäkts män fria varje år eller så ljuger kvinnorna vad är mest sannolikt?

Med dina siffror blir det iallafall svart på vitt, män döms inte som regel i det här landet. Och att de frias långt oftare än att de fälls. Dessutom våldtar en våldtäktsman inte bara en gång, våldtäkt är dennes kriminalitet, som säkerligen till 99% upprepar sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in