Citat:
Ursprungligen postat av
admin
Det är väl enbart positivt att rubriker korrigeras. Om detta innebär att rubrikerna blir bättre och tydligare.
Om det fetstilta är sant, ja.
Citat:
Ifall vi börjar med ditt exempel gällande datum (ÅÅÅÅ-MM-DD) så är detta för att göra det tydligare för samtliga. Det är en mindre ändring, och jag ser inga skäl till varför mindre ändringar bör kommenteras i tråden.
Briascca verkar lägga till (ÅÅÅÅ-MM-DD) till ändrade rubriker
istället för att posta moderatorsmeddelanden. Varför han gör det begriper jag inte då det framgår när en tråd postades när man klickar på den. Är det för att undvika kritik från missnöjda med rubrikändringen? För att göra det svårare att se vilka rubriker han ändrar från?
Citat:
Du anser det viktigt att ordet "lögn" förekommer i rubriken, medan den senare rubriken istället hade texten "Vad är belagt/obelagt?". Vilket jag tycker är mer neutralt och sakligt.
Ämnet är
israelisk propaganda vilket bör framgå av rubriken. "Lögner" är ett vanligare ord för propaganda. Jag anser att jag visat i både trådstarten och efterföljande inlägg att det handlar om påståenden som absolut inte kan vara sanna - dvs lögner. Om det nya namnet vore något i stil med "Israelisk propaganda om 7-oktoberattacken" hade jag inte klagat. Men det nya namnet insinuerar att Hamas begick våldtäkter den 7 oktober.
Jag skulle vilja veta varför ämnet "Israelisk propaganda om Hamas-attacken den 7 oktober" är tabu för Flashback. Varför
får inte detta ämne diskuteras? Varför ska det insinueras att propagandan är sann när bevis saknas? Du hade aldrig köpt rubrikändringen "Lögnerna om det judiska folkets girighet" -> "Det judiska folkets girighet: Vad är belagt/obelagt?" så varför gör du det nu?
Citat:
Du uppmärksammar senare att rubriken "Hundratusentals israeler skrattar åt palestinsk gore och olycka på Telegram" ändrades till "Israeler skrattar åt palestinsk gore och olycka på Telegram (2024-11-03)". Här motsätter du dig att ordet "hundratusentals" plockats bort. Men när jag kollar trådstarten så hittar jag ingen källa som styrker denna uppgift.
Titta på skärmdumparna som länkas. I flera av dessa skrivs antalet prenumeranter ut. Antalen överstiger 100 000 och det rör sig om hebreiska kanaler. Därför menar jag att det rör sig om "hundratusentals israeler". Telegram är väldigt populärt i Israel och hebreiska talas endast i Israel.
(FB) Israeler skrattar åt palestinsk gore och olycka på Telegram (2024-11-03)
Ny praxis med inkonsekvent tillämpning
Om Briasccas modererande är enligt regelverket så är det ny praxis. Då är det suspekt att det bara tillämpas mot ena sidan i en debatt. Det finns hur många rubriker som helst som är minst lika vinklade som mina rubriker. Skall dessa åtgärdas eller är det bara vissa skribenter och underforum som ska lyda under detta striktare regelverk?
Regel 0.01 har inte tidigare tolkats på det sätt du tycker att den ska tolkas på. Sannolikt därför att det skulle innebära enormt mycket merarbete för moderatorerna i de politiska forumen att korrigera alla tusentals vinklade rubriker.