Citat:
Ursprungligen postat av
Berraperra1975
Alla dina inlägg handlar om hur sjuk du är. I min värld får jag intrycket att du är väldigt egocentrerad och vill gärna att allt cirkulerar runt dig. Vad gör att du tror vi är så intresserade av att läsa speciellt om dig och hur du mår.
Hen blev TILLFRÅGAD i tråden vad som är hens sjukdom och hen svarade.
Du är inte lite korkad du.
Det verkar som att du tror att alla trådar handlar om vad just DU vill läsa.
Citat:
Ursprungligen postat av
Gammalsjukling
Klarar man av att skriva ett par kommentarer så kan man ha ett heltidsjobb osv.
Det upprepas ofta här. Kan man skriva, kan man jobba. Men om man är för svag för att ta sig till bussen? Ska man ha färdtjänst till jobbet? Som om det inte kostar massor. Jag försökte hjälpa till idag med att stapla ved. Efter några få rundor med några få pinnar satt jag på marken och klarade inte mer. Det är grymt frustrerande!!!
De kanske tror att det finns en massa jobb som man kan göra hemifrån. Det gör det inte.
Annabella har sagt att alla sjuka kan jobba minst halvtid. Det är helt världsfrånvänt. Min egen sjukdom gör att för att jag ska kunna fungera alls, måste jag sova minst 13 timmar, annars går ingenting. Då försvinner en stor del av dygnet. Jag kan som du inte ta hand om ett hem. Har haft hjälp för det, men fick säga bort den när de skickade farliga och ohederliga. Så nu är det som det är hemma. Får för tillfället hjälp av kompisar att handla och de lagar min mat oftast. Jag blev felbehandlad nyligen och även för några år sedan, det gjorde mig ännu värre än innan. Försöker komma tillbaks lite från det, men det är extremt segt. Man kollar på friska och de klarar av att göra saker på två timmar som det tar veckor för en själv att göra, när man är sjuk blir det ens normalläge och man glömmer till slut hur det var att vara frisk. De är fria efter jobbet och på semestern. Man själv får använda de få bra dagarna man har att försöka styra upp saker man ligger efter med, som man alltid gör. Sjukdomen tar inte ledigt.
De som gnäller på sjuka kommer bli sjuka själva, jag har sett karma på riktigt. Det var någon som gnällde på mig utan förståelse, några månader senare fick han veta att han hade obotlig cancer. Folk gillar att utmana karma.