Citat:
Ursprungligen postat av
sno
Fast alla invandrare och bidragstagare klumpas ju inte ihop. Alla vet vilka grupper som kritiken gäller oavsett att det inte sägs högt och tidningarna inte vågar skriva det rakt ut. Det gäller mest araber och somalier. Muslimer i stort och sen afrikaner - som inte bidrar. Ingen kritiserar ukrainare, vietnameser, thailändare, polacker etc.
Svenska skattebetalare har alltid varit Henriksson (och godtrogna) gentemot invandrare. Men när de får som tack för sin generositet sprängningar, skjutningar och våldtäkter - då tar tålamodet slut. Med rätta.
Om Sverige inte duger - åk någon annanstans eller tillbaka till sharialandet! Försök inte ändra vårt samhälle åt samma håll. Det borde vara det självklara budskapet redan vid gränsen.
Förr i tiden när folk fick tillfälliga lån från socialtjänsten skickade man ett tackbrev till låntagarna när de hade betalat tillbaka sitt lån. Det var ju väldigt gulligt, men sånt förstår sig inte på våra nuförtida bidragstagare. De anser allt sånt som svaghet och pissar skattebetalarna mitt i nyllet.
I grannlandet Finland skriver man redan nu i media rapporter om vilka folkslag som bidrar och vilka som åker snålskjuts på andras bekostnad.
Det är ingen skillnad där förutom att man redan nu pratar öppet om problematiken - innan situationen har eskalerat som det har gjort här.
Ja, jag förstår. Samtidigt så finns det ju många afganer och syrier som snabbt lärt sig språket och fått jobb. Dom lär nog ändå känna sig träffade när dom rätt ofta klumpas ihop. Som jag skrev tidigare, hade ju t.ex. syrierna knappt en chans att stanna kvar eller få snabbt skydd i något annat land. Daesh och en diktatur flydde dom ifrån.
Som jag också skrev tidigare, så har invandringen varit oansvarig och borde helst skötts bättre och gemensamt av eu.
Media är det bra att vara lite kritisk emot.
Finns ju etniska svenskar och andra än mena, som begår grova brott också.
Men ok, jag förstår.
En skillnad mellan araber och somalier och dom andra, är att dom tidigare nog oftast kommer från svårare omständigheter. Diktaturer, förtryck, inbördes krig, konflikter som pågår länge.
Vi kan börja med att utvisa dom mest uppenbart kriminella och oskötsamma. Blir väldigt svepande annars.
Hur ska det ens gå att skicka hem stora grupper, om vi inte ens kan skicka hem dem som fått avslag och/eller begått brott här?
Skulle tro många invandrare är mycket tacksamma. Hör det ibland. Nu senast i söndagsintervjun, som ni kan lyssna på, var det en ung syrier som var tacksam och klarat sig bra i Sverige, tack vare bra stöd och hjälp. Självförsörjande. Skulle tro dom flesta syrier antingen gör så bra dom kan eller redan är självförsörjande och kan språket här.