2025-09-15, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vattenhyacinten
Ja mycket möjligt men jag ser dessa egenskaper hos mig men inte hos kvinnor. I sällsynta fall hos kvinnor. Grannens fru har allt det där men är upptagen.
Jag är i medelåldern. Har många kvinnor runt omkring mig. Vänninor, döttrar, döttrars vänner, vänninors döttrar, kvinnor jag känner väl i olika fritidsintressen. Från 20 år till 60 år.
De är som vilka kvinnor som helst. Tar hand om sina män, men sätter gränser när det blir tokigt. Är kärleksfulla, men blir pissed off när deras partner inte läser av. Är moderliga som mammor. De är lojala, men tummar inte på sitt eget värde. Pålitlig på normal nivå. Etc. Allt det du söker.

Jag tycker det är oroväckande att det är så mycket pajkastningar mellan könen. Män ser på den moderna kvinnan som om det är något katten släpat in. Utan att reflektera över sitt egna köns brister.
I synnerhet ser jag på fb många trådar om mäns förakt för den svenska kvinnan oavsett hennes ålder. Ändå ser jag så många runtomkring mig, där man och kvinna lever i harmoni med varandra.
Jag tror att de män som inte får tag på en kvinna, är överrepresenterade här. Deras frustration går ut över kvinnan, I STÄLLET FÖR ATT REFLEKTERA ÖVER SITT EGET LIV/PERSONLIGHET.
Det är kanske för smärtsamt att göra den reflektion. Jag vill understryka att på forum där kvinnor är i majoritet av skribenterna, är det samma visa, fast tvärt om.
Pajkastningen kommer alltså från båda hållen.
Om du sänker dina krav på kvinnan, höjer dina krav på dig själv, så kanske du finner en balans som fungerar. Det finns inga lyckliga förhållanden. Däremot lever människor i harmoni eller i en dålig relation.
Stunder av lycka, glädje och total kärlek, men vardagen är mest baserad på harmoni i normala förhållanden. Nu talar jag om långvariga parförhållanden.

Du ser inte skogen, för alla träd som står i vägen. Normala kvinnor, finns där ute, men du ser dem inte.
Lycka till, hoppas att du finner någon. Jag är bekymrad över situationen idag, att människor inte bildar par.
Citera
2025-09-15, 16:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Blakullafararen
Jag är i medelåldern. Har många kvinnor runt omkring mig. Vänninor, döttrar, döttrars vänner, vänninors döttrar, kvinnor jag känner väl i olika fritidsintressen. Från 20 år till 60 år.
De är som vilka kvinnor som helst. Tar hand om sina män, men sätter gränser när det blir tokigt. Är kärleksfulla, men blir pissed off när deras partner inte läser av. Är moderliga som mammor. De är lojala, men tummar inte på sitt eget värde. Pålitlig på normal nivå. Etc. Allt det du söker.

Jag tycker det är oroväckande att det är så mycket pajkastningar mellan könen. Män ser på den moderna kvinnan som om det är något katten släpat in. Utan att reflektera över sitt egna köns brister.
I synnerhet ser jag på fb många trådar om mäns förakt för den svenska kvinnan oavsett hennes ålder. Ändå ser jag så många runtomkring mig, där man och kvinna lever i harmoni med varandra.
Jag tror att de män som inte får tag på en kvinna, är överrepresenterade här. Deras frustration går ut över kvinnan, I STÄLLET FÖR ATT REFLEKTERA ÖVER SITT EGET LIV/PERSONLIGHET.
Det är kanske för smärtsamt att göra den reflektion. Jag vill understryka att på forum där kvinnor är i majoritet av skribenterna, är det samma visa, fast tvärt om.
Pajkastningen kommer alltså från båda hållen.
Om du sänker dina krav på kvinnan, höjer dina krav på dig själv, så kanske du finner en balans som fungerar. Det finns inga lyckliga förhållanden. Däremot lever människor i harmoni eller i en dålig relation.
Stunder av lycka, glädje och total kärlek, men vardagen är mest baserad på harmoni i normala förhållanden. Nu talar jag om långvariga parförhållanden.

Du ser inte skogen, för alla träd som står i vägen. Normala kvinnor, finns där ute, men du ser dem inte.
Lycka till, hoppas att du finner någon. Jag är bekymrad över situationen idag, att människor inte bildar par.
Ja men män blir ju kränkta när de blir dissade. Det är allt det handlar om
Citera
2025-09-15, 17:22
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuscularTension
Ja men män blir ju kränkta när de blir dissade. Det är allt det handlar om

Och det blir inte kvinnor? Jag skulle säga att män som grupp hanterar dissande långt bättre än kvinnor då vi män är vana att bli det samt - återigen på gruppnivå - inte tar det lika känslomässigt som kvinnor.

// CC
Citera
2025-09-15, 17:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CC75
Och det blir inte kvinnor? Jag skulle säga att män som grupp hanterar dissande långt bättre än kvinnor då vi män är vana att bli det samt - återigen på gruppnivå - inte tar det lika känslomässigt som kvinnor.

// CC
Haha nej. Kvinnor blir inte gruppdissade som man blir. Tvärtom vill män inleda något direkt med kvinnor
Citera
2025-09-15, 17:57
Medlem
AGHORIBABA1008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phailure
Nog för att det är svårt att hitta någon... Men det blir väl nästan omöjligt om man inte ens vet vad man letar efter.

Om man inte ens förstår vad en kvinna kan erbjuda förutom sin kropp så ska det väl mycket till för att man ska hitta någon, förutom eventuella ligg då.

Vänskap och sällskapsbiten är nog lätt att underskatta som ung innan ens vänner börjar bilda familj och inte har tid att umgås.

Men överlag blir det mesta i livet mycket bättre om man delar det med någon. Oavsett om det är något så simpelt som att äta frukost eller något överdrivet ambitiöst som en äventyrsresa.

Förutom sex så är det ju härligt att ha någon att gosa med, kyssas osv.

Att göra saker tillsammans är i många fall mycket roligare än att göra saker ensam, dessutom försvinner ju inte möjligheten att göra grejer själv.

Exakt vad en kvinna kan bidra med i en relation blir ett på tok för stort ämne eftersom de är individer med egna personligheter, styrkor, svagheter, bra och dåliga sidor.

Som fd knarkare som använt nästan varenda substans som finns skulle jag väl kunna nämna att "ruset" som vi kallar kärlek är ett av, om inte det starkaste man kan uppleva som människa. På gott och ont.

Är man då en heterosexuell man så behövs trots allt en kvinna för att man ska kunna uppleva detta "glädjerus". Om man enbart kan se kvinnor som en källa till sex så misstänker jag att man inte fått uppleva kärleken, då är det nog svårt att förstå hur starka känslor det finns förutom orgasmen.

Visst det där ruset avtar säkert över tiden. Saker blir vardag. Men i slutändan handlar det väl om att hitta någon som man hellre spenderar sitt liv med än inte. Två personer som trots sina brister och dåliga sidor ändå väljer att vara tillsammans istället för skilda åt.

Visst, sex är viktigt för att relationer ska fungera och jag kan förstå att TS är skeptisk till en relatiom med någon "modern kvinna" (feminist) som inte har mer att erbjuda än sin kropp. Men sådana kvinnor behöver man ju inte slösa sin tid på.

Word up ma bredda
Citera
2025-09-15, 22:08
Medlem
Citat:
Du hittar nu på din egen definition av ordet hypergami. Den är felaktig. Det spelar ingen roll att du lägger till självklara och sanna företeelser på slutet i ditt inlägg. Män som grupp har "aldrig" varit hypergama. Det betyder inte att man siktar högt eller väljer det bästa alternativet.

Varför detta behov att förneka verkligheten och ändra betydelsen på ord?

Om män vill ha den sexigaste och snyggaste tjejen. Så är det hypergami. Hur kan du förneka det?

Om du tex får välja mellan 21 åriga Stina, ung snygg ich sexig. Eller mediokra Beata 21 år. Så kommer du ju välja Stina. Om du bara har utseende att gå efter. Men Så dyker Matilda upp, som är ännu snyggare och sexigare än Stina. Och då är det ju Matilda du helst vill ha. Om du bara har utseende att gå efter.

Dvs. Du är hypergam.

Men får män och kvinnor viktigare variabler att gå på, så kan en kvinna hellre välja medelinkomsttagare Göran än höginkomsttagare Bertil. Eftersom hon trivs bättre med Göran, de har samma humor och hon är kär i honom. Och är du kär i Stina, så förblir Matilda bara ögongodis och du vill ändå helst ha Stina.

Både kvinnor och män har nämligen mer att erbjuda än sex, status, pengar, utseende osv. Tex. Kärlek.

Och båda könen är hypergama, men kärleken slår allt.
Citera
2025-09-16, 07:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Om män vill ha den sexigaste och snyggaste tjejen. Så är det hypergami. Hur kan du förneka det?

Hypergami är fenomenet att välja partner av samma eller högre social status. Du hittar ju på en helt egen definition, som ändå inte fungerar.

Det är omöjligt för båda att "gifta upp sig".

Kalles status =X
Annas status = Y

Enligt dig skulle X>Y & Y>X vara sant. Det är omöjligt.
Citera
2025-09-16, 08:30
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Hypergami är fenomenet att välja partner av samma eller högre social status. Du hittar ju på en helt egen definition, som ändå inte fungerar.

Kalles status =X
Annas status = Y

Men om båda ser fördelar (olika naturligtvis) som ett giftermål kommer att ge så kan man väl säga att båda gifter upp sig eller? Tänker t.ex. på deckardrottningen.
Citera
2025-09-16, 12:30
Medlem
Citat:

Kalles status =X
Annas status = Y

Om man tänker såhär då:
Kvinna: social statusstegring = framgångsrikare man.
Man: social statusstegring = yngre kvinna/vackrare kvinna, kvinna som andra män vill ha.

Tänker du dig att begreppet du nämner ”högre social status” är förbehållet ekonomiskt stegring?
Män och kvinnor har generellt olika värden i social högre status, om man ser på de två könen med väldigt stora penseldrag.
Citera
2025-09-16, 17:56
Medlem
Citat:

Kalles status =X
Annas status = Y

Åke, 38 år, mediokert utseende och ok kropp, har två alternativ av damer.
1. En 38 årig medioker kvinna, med fin kropp.
2. En 26 årig kvinna som är väldigt vacker och har riktigt fin kropp.

Om mannen väljer den kvinna som är yngre och vackrare än honom. Så har han ju valt en kvinna med högre status än honom själv, beträffande utseende och ålder. Hon blir då en slags "status-pryl" för honom. Precis som en dyr sportbil eller flott villa i finare område.

Han väljer utifrån sin hypergami.

Är han däremot kär I den 38 åriga kvinnan, så kommer han ju välja henne.

Och så är det för kvinnor också. Kärlek till en person slår allt.

Och kärlek har både män och kvinnor att erbjuda varandra i ett förhållande, förutom sex. Vänskap också, goda skratt, sällskap, mys, gos, djupa samtal etc. Och barn!

Så både män och kvinnor har massivt att erbjuda varandra i ett förhållande. Förutom sex.
Citera
2025-09-16, 21:38
Medlem
hennevilljagknullas avatar
Helt 100% ärligt så erbjuder dom inte mycket utöver sex och närhet.
Siittråkiga att umgås med
Citera
2025-09-16, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Åke, 38 år, mediokert utseende och ok kropp, har två alternativ av damer.
1. En 38 årig medioker kvinna, med fin kropp.
2. En 26 årig kvinna som är väldigt vacker och har riktigt fin kropp.

Om mannen väljer den kvinna som är yngre och vackrare än honom. Så har han ju valt en kvinna med högre status än honom själv, beträffande utseende och ålder. Hon blir då en slags "status-pryl" för honom. Precis som en dyr sportbil eller flott villa i finare område.

Han väljer utifrån sin hypergami.

Är han däremot kär I den 38 åriga kvinnan, så kommer han ju välja henne.

Och så är det för kvinnor också. Kärlek till en person slår allt.

Och kärlek har både män och kvinnor att erbjuda varandra i ett förhållande, förutom sex. Vänskap också, goda skratt, sällskap, mys, gos, djupa samtal etc. Och barn!

Så både män och kvinnor har massivt att erbjuda varandra i ett förhållande. Förutom sex.

X>Y
Y>X
Båda kan inte vara sanna. Du kan tramsa hur mycket du vill. Jag kan inte vara längre än min tjej om hon är längre än mig...

Jag har ALDRIG påstått att kvinnor inte har mycket mer att erbjuda än sex, så sluta med straw man skiten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in