2025-09-13, 08:59
Medlem
bellusorcas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tidvind
Visserligen, men det behöver inte påpekas eftersom det är underförstått. Samtidigt är det lite fult att skambelägga folk för deras sexuella historik (eller brist på sådan).

Jag anser att det är bättre och ta debatten i en objektiv riktning där man fokuserar på sakfrågorna och med tydliga argument visar att trådstartarens världsbild saknar verklighetsförankring.

Så du håller med mig men jag är sämre för att jag säger det högt?

Jag skambelägger inte honom för hans sexuella historik. Jag kritiserar honom för att han tror att kvinnor inte kan bidra med mer än sex, att han inte förstår att en kvinna är lika mycket människa med personlighet som en man är.
Citera
2025-09-13, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av busy-signal
Vi lever inte på 1970-talet längre, sorry mr def.

Då gratulerar jag, det glädjer mig att höra 👍

Kul med ett konkret exempel i tråden också, för annars har det varit tunt med såna.
Citera
2025-09-13, 09:02
Medlem
Kombinationen. Tänk att ha någon som stimulerar dig intellektuellt och du har spännande och roliga samtal med. Sedan knullar ni I doggy på köksbordet. Det är kul helt enkelt.
Citera
2025-09-13, 09:04
Medlem
Tjejer idag upp till 35 år har massa personlighetsstörning. Självklara egenskaper som lojalitet, pålitlighet, långsiktighet, nyfikenhet, kärlskesfullhet, snäll, ödmjukhet saknas oftast. De är många gånger frånvarande mentalt.
Citera
2025-09-13, 09:05
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bellusorca
Med all rätt eller hur? Inställningen att kvinnor duger för sex och nu snurrar kugghjulen i skallen när han försöker komma på vad mer en tjej kan bidra med i en mans liv.

Vad annars ska jag tro om honom? Att han haft många djupa relationer som bestod av mer än sex? Han verkar ju aldrig ha lärt känna en tjej på riktigt.

Jag tycker TS frågeställning är intressant om man tänker lite bredare och större. Det är ett reellt problem idag att män och kvinnor har det allt svårare att se vad respektive kön kan ge dem i en relation.

Andelen unga par minskar. Fler och fler unga har svårt att se vad en relation kan ge dem i dagens alltmer distraherande värld där individualismen blir allt starkare samtidigt som jakten på kortsiktiga dopaminkickar blir viktigast. I en sådan värld är det svårt för "relation" att få plats. Det som fortfarande kan trumfa igenom är den manliga sexdriften som historiskt och biologiskt är stark men den sägs minska. Musexperimentet från Stanford på 50-talet visar vart vi är på väg.

Jag tror vi ska vara glada över mäns sexdrift. Om den hade varit borta eller ännu lägre skulle antalet relationer vara ännu färre för fakta är att män trivs bättre ihop med män. Män utvecklas bättre ihop med andra män.

// CC
Citera
2025-09-13, 09:08
Medlem
Nog för att det är svårt att hitta någon... Men det blir väl nästan omöjligt om man inte ens vet vad man letar efter.

Om man inte ens förstår vad en kvinna kan erbjuda förutom sin kropp så ska det väl mycket till för att man ska hitta någon, förutom eventuella ligg då.

Vänskap och sällskapsbiten är nog lätt att underskatta som ung innan ens vänner börjar bilda familj och inte har tid att umgås.

Men överlag blir det mesta i livet mycket bättre om man delar det med någon. Oavsett om det är något så simpelt som att äta frukost eller något överdrivet ambitiöst som en äventyrsresa.

Förutom sex så är det ju härligt att ha någon att gosa med, kyssas osv.

Att göra saker tillsammans är i många fall mycket roligare än att göra saker ensam, dessutom försvinner ju inte möjligheten att göra grejer själv.

Exakt vad en kvinna kan bidra med i en relation blir ett på tok för stort ämne eftersom de är individer med egna personligheter, styrkor, svagheter, bra och dåliga sidor.

Som fd knarkare som använt nästan varenda substans som finns skulle jag väl kunna nämna att "ruset" som vi kallar kärlek är ett av, om inte det starkaste man kan uppleva som människa. På gott och ont.

Är man då en heterosexuell man så behövs trots allt en kvinna för att man ska kunna uppleva detta "glädjerus". Om man enbart kan se kvinnor som en källa till sex så misstänker jag att man inte fått uppleva kärleken, då är det nog svårt att förstå hur starka känslor det finns förutom orgasmen.

Visst det där ruset avtar säkert över tiden. Saker blir vardag. Men i slutändan handlar det väl om att hitta någon som man hellre spenderar sitt liv med än inte. Två personer som trots sina brister och dåliga sidor ändå väljer att vara tillsammans istället för skilda åt.

Visst, sex är viktigt för att relationer ska fungera och jag kan förstå att TS är skeptisk till en relatiom med någon "modern kvinna" (feminist) som inte har mer att erbjuda än sin kropp. Men sådana kvinnor behöver man ju inte slösa sin tid på.
Citera
2025-09-13, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CC75
Jag tycker TS frågeställning är intressant om man tänker lite bredare och större. Det är ett reellt problem idag att män och kvinnor har det allt svårare att se vad respektive kön kan ge dem i en relation.

Andelen unga par minskar. Fler och fler unga har svårt att se vad en relation kan ge dem i dagens alltmer distraherande värld där individualismen blir allt starkare samtidigt som jakten på kortsiktiga dopaminkickar blir viktigast. I en sådan värld är det svårt för "relation" att få plats. Det som fortfarande kan trumfa igenom är den manliga sexdriften som historiskt och biologiskt är stark men den sägs minska. Musexperimentet från Stanford på 50-talet visar vart vi är på väg.

Jag tror vi ska vara glada över mäns sexdrift. Om den hade varit borta eller ännu lägre skulle antalet relationer vara ännu färre för fakta är att män trivs bättre ihop med män. Män utvecklas bättre ihop med andra män.

// CC
Eller så minskar parbildandet pga män som ts. Vilken kvinna skulle vilja vara ihop med någon med den kvinnosynen?
Citera
2025-09-13, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kip.Kinkel
Min fråga är seriös. Vi yngre killar som vill ha en fast relation och inte bara sex - vad har egentligen unga tjejer att erbjuda idag? Är de kärleksfulla? Gillar de barn? Gillar de ens heterosexuella vita killar? Varför ens försöka få en relation när vanliga killar anses vara noll värda för kvinnor under 35 år? Kvinnor med barn och 35+ har å andra sidan inget urval, och män vill inte ha dem längre.

Kommentarer?

Ja du, med de grubblerierna så lär du inte få det lätt….
För om du inte ens förstår den enkla saken utan att behöva fråga, så är nog samtalsterapi eller nåt nästa steg…

Unga människor, tonåringar och uppåt, har i alla tider stött på varandra, fattat tycke, blivit kära, bildat par och skaffat hem och barn etc tillsammans. Och detta sker runt om oss ännu idag, för de som inte är fysiskt eller psykiskt blinda….
Citera
2025-09-13, 09:15
Medlem
Tidvinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bellusorca
Så du håller med mig men jag är sämre för att jag säger det högt?
Ja. Det är precis som när man pratar diet eller träning med en tjockis, man kallar aldrig vederbörande för tjock.

Citat:
Jag skambelägger inte honom för hans sexuella historik. Jag kritiserar honom för att han tror att kvinnor inte kan bidra med mer än sex, att han inte förstår att en kvinna är lika mycket människa med personlighet som en man är.
Incel är en förkortning av "involuntary celibacy" eller ofrivilligt celibat, dvs. en person som har sexuella behov men som inte kan tillfredsställa dem. Precis som den ovannämnda tjockisen så är det en människa i behov av hjälp. Så att göra narr av trådstartaren är inte rätt väg att gå om du vill att han ska lyssna på dig.

Sen finns det män som ligger runt och har avskyvärda åsikter om kvinnor, och deras åsikter rättfärdigas inte av det faktum att de har sex.
Citera
2025-09-13, 09:17
Medlem
bellusorcas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CC75

// CC

Håller med dig älskling men snälla läs trådstarten igen. Det är på en helt annan och lägre nivå än vad du precis skrev.
Citera
2025-09-13, 09:17
Medlem
bellusorcas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Eller så minskar parbildandet pga män som ts. Vilken kvinna skulle vilja vara ihop med någon med den kvinnosynen?

EXAKT SÅ! Tack.
Citera
2025-09-13, 09:20
Medlem
Isterbandsdoktorns avatar
Om de skriver att de är intresserade av heminredning så bör man fly. Nästa steg är att de försöker bli någon kass influenser.

Vad kvinnor har att erbjuda?

I regel inte mycket mer än att vara en belastning och kosta pengar.

Det finns få kvinnor som faktiskt tillför något gott, dem bör man vara rädd om. Resten kan hänvisas till köket och städmoppen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in