Citat:
Ursprungligen postat av
Kip.Kinkel
Min fråga är seriös. Vi yngre killar som vill ha en fast relation och inte bara sex - vad har egentligen unga tjejer att erbjuda idag? Är de kärleksfulla? Gillar de barn? Gillar de ens heterosexuella vita killar? Varför ens försöka få en relation när vanliga killar anses vara noll värda för kvinnor under 35 år? Kvinnor med barn och 35+ har å andra sidan inget urval, och män vill inte ha dem längre.
Kommentarer?
Jag tror att det du skriver bottnar i en känsla av att stå utanför och inte riktigt förstå spelreglerna i dagens dejtingklimat. Det är inte konstigt att det känns hårt, särskilt om man har autism/asperger där det sociala samspelet redan kan vara en utmaning. Men jag tror du gör dig själv en otjänst när du pratar om "kvinnor" som en grupp. Det finns unga kvinnor som är kärleksfulla, som längtar (!) efter barn och som vill ha en seriös relation med en kille som är omtänksam och trygg. De flesta söker just det – att bli sedda och uppskattade för den de är, precis som du verkar göra.
Problemet är inte att "vanliga killar" är noll värda, utan snarare att dejting idag ofta sker i ytliga format (appar, sociala medier) där det är lätt att känna sig bortvald. För många med dina värderingar kan det funka bättre att mötas i sammanhang där man lär känna varandra över tid – föreningar, studier, gemensamma intressen – istället för att jaga snabb matchning.
Du har absolut något att erbjuda - om du kan visa genuint intresse, omtanke och respekt är du redan långt på väg. Det är sådant som betyder mest i längden, mer än status, ålder eller yta.