2025-09-13, 14:34
Medlem
Intellektuella meningsutbyten.
Citera
2025-09-13, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LupesVulpus
Väl sent nu, allt det där har kollapsat.
Det finns inga sk third spaces kvar.
Ingenstans att träffas, o kvinnor vill som sagt hellre se björnar ändå..
Så vad skulle släppa telefonen göra?
Problemet är systemiskt samt systematiskt.
Kan enbart ändras strukturellt.
Inte på individnivå

Det börjar på individnivå. Att du sliter dig från din smartphone, går ut. Umgås med folk IRL. Då kommer du träffar andra som också på individnivå har slitit sig från sina smartphones och går ut och umgås med folk IRL. Och rätt vad det är uppstår det kärlek och du ger till henne och hon ger till dig.

Men sitter man bara och stirrar i sin smartphone och tycker att samhället ska fixa arenor åt en, där man kan träffa en partner. Och då också en partner som ger en "mer än sex". Ja, då lär man bli ensam och bitter.

Man får vara sin egen lyckans smed. Kort och gott.
Senast redigerad av TomatKungen 2025-09-13 kl. 14:41.
Citera
2025-09-13, 14:40
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Uppenbarligen inte

Bara kolla på all data, siffror etc.

Kvinnor har o ger inget.
Ömsesidigt eller ej, spelar bokstavligen noll roll

Spännande! Vänligen redovisa dessa "data, siffror etc." som bevisar att "kvinnor har o ger inget" så att vi kan föra en diskussion kring ditt påstående.

Kom ihåg också innan du ev. svarar att svar i stil med "Du får googla själv" eller "Det väl varenda man med något i huvudet" bara bevisar att du är en hel- eller halvkorkad fjant som inte kan argumentera på riktigt i en diskussion.
Citera
2025-09-13, 14:41
Medlem
Dishys avatar
Citat:
Många?
Det ordet lyfter väl mycket här, vad är det?
Om man kollar all statistik mm, så kan det inte vara mer än en promille.
Det är inte många, ens relativt

Jo men jag tror att det är många. 90% kanske. Men som vanligt gäller att man får det man själv ger, ju mer älskvärd och fin man är själv desto mer får man tillbaka.
Citera
2025-09-13, 15:02
Medlem
Bilderberg78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kip.Kinkel
Min fråga är seriös. Vi yngre killar som vill ha en fast relation och inte bara sex - vad har egentligen unga tjejer att erbjuda idag? Är de kärleksfulla? Gillar de barn? Gillar de ens heterosexuella vita killar? Varför ens försöka få en relation när vanliga killar anses vara noll värda för kvinnor under 35 år? Kvinnor med barn och 35+ har å andra sidan inget urval, och män vill inte ha dem längre.

Kommentarer?
Det handlar inte om det. Blir du fångad så bir fast . Men det kan gå på båda hållet och kärlek är livsfarligt, om man inte vinner högsta priset av ren slump. Men vi styrs av deterministisk biologi och neurologi, men bättre att lära av forskare än av mig.

https://en.wikipedia.org/wiki/Robert_Sapolsky#Career
Citera
2025-09-13, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Incel nr trehundratusenfyrahundratjugotre som tittat på Fresh&Fit och tror att han knäckt koden och bestämmer sig för att upprepa manosfärdyngan han suttit och runkat till

Svara på frågeställningen i sak var inget alternativ för dig eller?
Citera
2025-09-13, 15:54
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Svara på frågeställningen i sak var inget alternativ för dig eller?

Alltså Kips "frågeställning" är inte det egentligen. Han har gjort ett antal såna här trådstarter och syftet är att provocera och samtidigt få kräkas ur sig frustration, förakt och hat för att han inte får nån tjej. Förmodligen även för att få sympati av andra misogyna män och killar.

Sen är ju också hans problem att han saknar (såvitt känt) erfarenhet av kärleksrelationer. Och jag vet inte om hans autism gör att han har svårt att förstå värdet/poängen av andra typer av mellanmänsklig kommunikation och interaktion än att knulla eller ha teoretiska diskussioner (som han som en av sina typiska, misogyna fantasier för att trösta sig själv bestämt sig för att det har kvinnor ingen kapacitet för).

Man kan lika gärna fråga vad kompisar/vänner har att erbjuda förutom nån att supa ihop med. Eller vad arbetskamrater har att erbjuda förutom att göra arbetsuppgifter man annars själv hade varit tvungen att göra. Det är ju inte frågor som behöver besvaras eller ens ställas av en människa med någorlunda normalt känsloliv och förmåga till interaktion med andra. Tyvärr hänger det rätt många killar här som har stora brister och problem i detta. Ofta - är min känsla - både p.g.a. bristande träning/erfarenhet och nedsatt förmåga som närmar sig eller går över gränsen för en autismdiagnos.

Alltihop är väldigt sorgligt egentligen, men det innebär inte att något blir bättre att folk som Kip får posta sin skit oemotsagda.
Citera
2025-09-13, 16:11
Medlem
ArtificialElegances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kip.Kinkel
Min fråga är seriös. Vi yngre killar som vill ha en fast relation och inte bara sex - vad har egentligen unga tjejer att erbjuda idag? Är de kärleksfulla? Gillar de barn? Gillar de ens heterosexuella vita killar? Varför ens försöka få en relation när vanliga killar anses vara noll värda för kvinnor under 35 år? Kvinnor med barn och 35+ har å andra sidan inget urval, och män vill inte ha dem längre.

Kommentarer?

Jag tror att det du skriver bottnar i en känsla av att stå utanför och inte riktigt förstå spelreglerna i dagens dejtingklimat. Det är inte konstigt att det känns hårt, särskilt om man har autism/asperger där det sociala samspelet redan kan vara en utmaning. Men jag tror du gör dig själv en otjänst när du pratar om "kvinnor" som en grupp. Det finns unga kvinnor som är kärleksfulla, som längtar (!) efter barn och som vill ha en seriös relation med en kille som är omtänksam och trygg. De flesta söker just det – att bli sedda och uppskattade för den de är, precis som du verkar göra.

Problemet är inte att "vanliga killar" är noll värda, utan snarare att dejting idag ofta sker i ytliga format (appar, sociala medier) där det är lätt att känna sig bortvald. För många med dina värderingar kan det funka bättre att mötas i sammanhang där man lär känna varandra över tid – föreningar, studier, gemensamma intressen – istället för att jaga snabb matchning.

Du har absolut något att erbjuda - om du kan visa genuint intresse, omtanke och respekt är du redan långt på väg. Det är sådant som betyder mest i längden, mer än status, ålder eller yta.
Citera
2025-09-13, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bellusorca
Min attityd? Att jag varken vill se eller röra en man som ser ner på kvinnor? Att jag bara dejtar och har relationer med normala män som kan uppskatta en konversation med mig? Som inte undrar vad jag är bra för efter sex? Din lilla skojare hehehe.

Jag bidrar till att världen blir lite mer normal, tro mig. Mr Incel i trådstarten däremot… tveksamt.
Att du inte kan se helhetsbilden hur allt fungerar skrämmer mig.

Jag,jag,jag,jag

Jesus hjälp oss...
Citera
2025-09-13, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BENSINO
Att du inte kan se helhetsbilden hur allt fungerar skrämmer mig.

Jag,jag,jag,jag

Jesus hjälp oss...

Relationer sker på individnivå så det är viktigt att utgå från sig själv.

Hur vill du att det ska fungera?
Citera
2025-09-13, 16:57
Medlem
En katt är mer sympatisk, den kommer alltid och möter en när man kommer hem.
Citera
2025-09-13, 17:09
Medlem
Glostrups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Erbjuder sanning och kärlek.

Men kvinnor ses som hypergama. Att de ofta byter upp sig om de kan? Ytliga eller kärleksfulla? You be judge.
Det är bara bittra män och fjantiga incels som yrar om att kvinnor är ”hypergama”, och att du ens drar upp det betyder att dina möjligheter att någonsin lyckas träffa en vettig kvinna sjunker till ensiffriga procenttal.

Manosfären är en enda stor självuppfyllande profetia för kassa människor med en kass kvinnosyn och en kass samhällssyn, som försöker skylla sina emotionella underskott på omgivningen istället för att se över sauna unkna åsikter. Den som anammar manosfärens grundläggande budskap och håller fast vid dem förtjänar banne mig inte att träffa någon. Eller kanske är det tvärtom; ingen kvinna förtjänar straffet att tvingas leva med en idiot som köper dravlet i manosfören.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in