2025-09-13, 12:37
Medlem
Dishys avatar
Många tjejer är rätt omhändertagande och socialt kompetenta. Så du kan få käk när du kommer hem trött från jobbet och så frågar hon hur du mår och är intresserad av att höra svaret. Genuin omtanke. Sånt är väl värt en hel del.
Citera
2025-09-13, 12:38
Medlem
Glostrups avatar
Vände på frågan, TS, vad erbjuder du en tjej i en potentiell relation annat än en oerfarenhet, emotionell omognad, djup osäkerhet och en klart tveksam kvinnosyn? Om du svarar på det så ska jag berätta vad de tjejer som jag har omgivit mig med under åren har erbjudit mig, och jag dem.

Problemet är inte kvinnor eller män, utan en djup oförmåga och ovilja hos människor idag att investera tid, glädje och energi i sina mellanpersonliga relationer. Om man har dåliga relationer med sin familj och aldrig har haft vänner - hur ska man då klara av att bygga en sund och kärleksfull relation med en annan person? Svaret måste vara att man måste arbeta med att förändra sitt perspektiv på relationer fundamentalt. Man måste inse att relationer över tid är asymmetriska; man tar och ger olika mycket under olika perioder. Om man börjar ”räkna poäng” i vilken relation som helst så är den körd (men man ska förstås inte bara ge o h aldrig få, det handlar om att hitta en balans).

Och det enkla svaret på TS fråga är att ”den dag det händer, så förstår du”. Men det kommer aldrig att hända om du går genom livet med den attityd som du indikerar i trådstartwn. Du låter ung; släpp lite på kontrollen, ha lite kul och bjud på dig själv - det brukar hjälpa. Ingen gillar ett träligt arsle.
Citera
2025-09-13, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CC75
Jag tror inte TS är en typisk ung man idag. Jag tror inte den typ som du upplever att TS är har någo större inverkan på det minskande parbildandet.

// CC

Tillägg
Rent generellt upplever kvinnor, framförallt yngre, män som mindre attraktiva. En allt större del kvinnor "ser" inte eller är inte intresserade av en allt större andel män.
Håller med så tillvida att ts är en representant för en marginell grupp män. Men ur ett vidare perspektiv tror jag det ideologiska gapet mellan könen är bidragande.
Citera
2025-09-13, 12:42
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bellusorca
Håller med dig älskling men snälla läs trådstarten igen. Det är på en helt annan och lägre nivå än vad du precis skrev.

Förnekar inte att det är så men varför inte försöka höja nivå på ämnet?

// CC
Citera
2025-09-13, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timoteus
Hej ts,
Själv är jag gammal, så jag kan inte säga att jag har mycket insikt i dagens unga tjejer. Men: folk är som de brukar vara inuti. Och unga män och unga kvinnor har i alla tider funnit varandra tilldragande och intressanta och värda att umgås med.

Visst, alla mammor och pappor och kompisar förstår inte alltid varför deras närstående valde just den partnern, men saken är just den att när kärlek och attraktion (fysisk och intellektuell) slår till, då är man inte så inne på att göra listor och bena ut vad den man är tokig i "bidrar med", ungefär som om det vore ett affärskontrakt.

Jag skrev nyss att folk är som de alltid varit. Det betyder att jag tror att när du väl ser HENNE i ögonen, så vet du att du vill ha vadhelst hon kommer att erbjuda. Även om du tex aldrig intresserat dig för handboll kommer du att gå på hennes matcher. Du kommer att göra det för att hon är hon.

Även om folk är samma inuti sedan stenåldern, så ändras vanorna. Kanske har du, precis som så många andra, fastnat i appar och svajpande? Jag tror personligen att du behöver träffa fler tjejer live. Det är genom att se varandra, känna doften, se hudstrukturen, höra talet som man vet att det är HON. Det som är viktigt när man söker partner är bortom det som går att sätta på listor över "bidrag".

Jag har kompisar som redan före apparnas tid gick efter "kravspec". Jävlar, vad förvirrade de kunde vara där de satt bredvid den perfekta partnern - och samtidigt hade enorma problem att kommunicera med partnern. Inte ens sexet funkade alltid eftersom de inte hade den där intuitiva kontakten.

Så, gå ut och träffa folk. Gå på alla fester, konserter osv du fpr tillfälle till. Ta upp någon hobby med många tjejer som utövare.

Så bra skrivet! Jag håller verkligen med.

Ni unga verkar alldeles för teoretiska.

Personkemi och förälskelse går inte att planera. Det drabbar en och händer när det händer. Ta vara på tillfället. Man måste vara ute bland folk IRL. Riktig förälskelse och kärlek är något man hittar kanske max ett par gånger i livet.

Sen ska man istället koncentrera sig på att ge av sig själv till andra. Det är där vi bör ha fokuset. Vad kan jag göra, vad kan jag ge? Då kommer andra vilja ge tillbaka. Oavsett typer av relationer.

Lycka till!
Citera
2025-09-13, 12:43
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Håller med så tillvida att ts är en representant för en marginell grupp män. Men ur ett vidare perspektiv tror jag det ideologiska gapet mellan könen är bidragande.

Där håller jag helt och hållet med dig Bimbodeluxe. Det ökande biologiska gapet spelar också stor roll.

// CC
Citera
2025-09-13, 12:51
Medlem
Vilken fråga, det kan ju bara va en incel som ställer den å aldrig haft sällskap.
Citera
2025-09-13, 12:56
Medlem
Klas-Vegass avatar
Alla som lyckas över tid säger samma sak ("och är väl inbyggt i frasen glidit ifrån varandra"). Det handlar om vänskap. Vänner klarar både upp och nergång.

det kan dock vara svårt att definiera. Det är inte samma vänskap som tjejerna du shoppar med.

JA tyvärr en incel som aldrig haft kompisar och inte riktigt förstår vad det innebär att ha en kompis. Tror att det handlar om systematisk byteshandel.
Citera
2025-09-13, 12:57
Medlem
bellusorcas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CC75
Förnekar inte att det är så men varför inte försöka höja nivå på ämnet?

// CC

Kan man inte bara få slappna av lite ibland? Man orkar inte alltid vara den modigaste riddaren. Idag ville jag bara säga till Mr Incel att han suger. Det är okej.
Citera
2025-09-13, 12:58
Avstängd
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahaaaaaaa
Det handlar inte om erbjuda. Det handlar om att du tycker om den personen du lever med. Kärlek du vet?
Hur ska man tycka om en person som inte har något att erbjuda?
Citera
2025-09-13, 13:08
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tidvind
Vad män och kvinnor erbjuder varandra är väldigt individuellt. Det finns ju de som bara parasiterar på sin partner.

Men generellt så är det kärlek, gemenskap, hjälp i hemmet (mattillagning, städande, väggmålande, osv.), hjälp om du skulle bli sjuk eller råka ut för en olycka, bättre ekonomiska förutsättningar, möjlighet till att skaffa barn och bättre förutsättningar till att uppfostra dem.

Så är det ju inte. Det är väldigt många kvinnor under 35 som är i relation med män.

Detta stämmer ju inte heller. Är en kvinna aktiv, attraktiv, och har jobb så är det inga svårigheter för henne att hitta en ny man.

Men till viss del stämmer det att barnet blir lite av en börda för den nya mannen då barnet kräver mycket av mammans tid. Så man kan t.ex. inte gå ut sent på kvällen hur som helst.
Betyder inte att relationer idag är sunda och håller särskilt länge. Har kvinnorna något att erbjuda?
Citera
2025-09-13, 13:10
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glostrup
Vände på frågan, TS, vad erbjuder du en tjej i en potentiell relation annat än en oerfarenhet, emotionell omognad, djup osäkerhet och en klart tveksam kvinnosyn? Om du svarar på det så ska jag berätta vad de tjejer som jag har omgivit mig med under åren har erbjudit mig, och jag dem.

Problemet är inte kvinnor eller män, utan en djup oförmåga och ovilja hos människor idag att investera tid, glädje och energi i sina mellanpersonliga relationer. Om man har dåliga relationer med sin familj och aldrig har haft vänner - hur ska man då klara av att bygga en sund och kärleksfull relation med en annan person? Svaret måste vara att man måste arbeta med att förändra sitt perspektiv på relationer fundamentalt. Man måste inse att relationer över tid är asymmetriska; man tar och ger olika mycket under olika perioder. Om man börjar ”räkna poäng” i vilken relation som helst så är den körd (men man ska förstås inte bara ge o h aldrig få, det handlar om att hitta en balans).

Och det enkla svaret på TS fråga är att ”den dag det händer, så förstår du”. Men det kommer aldrig att hända om du går genom livet med den attityd som du indikerar i trådstartwn. Du låter ung; släpp lite på kontrollen, ha lite kul och bjud på dig själv - det brukar hjälpa. Ingen gillar ett träligt arsle.
Erbjuder sanning och kärlek.

Men kvinnor ses som hypergama. Att de ofta byter upp sig om de kan? Ytliga eller kärleksfulla? You be judge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in