2026-09-03, 06:41
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpingonthemoon
Källa på att Joe Kent inte fick utreda händelsen? Joe Kent själv. Och t ex New York Times.
https://www.nytimes.com/2025/10/28/us/politics/fbi-files-charlie-kirk-case.html

Nej - jag bad om källa på att Joe Kent ville analysera brottsplatsen men förbjöds.

Kommentera gärna även de nya uppgifterna om att NCTC och FBI gått ut med att de samarbeta väl i fallet och hur det påverkar din syn på Joe Kents trovärdighet.
Citera
2026-09-03, 06:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Nej - jag bad om källa på att Joe Kent ville analysera brottsplatsen men förbjöds.

Kommentera gärna även de nya uppgifterna om att NCTC och FBI gått ut med att de samarbeta väl i fallet och hur det påverkar din syn på Joe Kents trovärdighet.
Joe Kent säger det. Och Kash Patel.
Citera
2026-09-03, 07:05
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Joe Kent säger det. Och Kash Patel.

Då länkar du til källan där Kash Patel säger att Kent förbjöds att analysera brottsplatsen.
Citera
2026-09-03, 07:09
Medlem
Citat:
Då länkar du til källan där Kash Patel säger att Kent förbjöds att analysera brottsplatsen.
"FBI Director Kash Patel has abruptly terminated an investigation into possible foreign involvement in the murder of conservative activist Charlie Kirk. This decision has sparked serious concerns about the bureau’s commitment to uncovering the full truth behind the case."
https://theworldnewstoday.com/fbi-chief-kash-patel-shuts-down-joe-kents-probe-into-foreign-ties-in-charlie-kirk-assassination/
Citera
2026-09-03, 07:11
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
"FBI Director Kash Patel has abruptly terminated an investigation into possible foreign involvement in the murder of conservative activist Charlie Kirk. This decision has sparked serious concerns about the bureau’s commitment to uncovering the full truth behind the case."
https://theworldnewstoday.com/fbi-chief-kash-patel-shuts-down-joe-kents-probe-into-foreign-ties-in-charlie-kirk-assassination/
Fortfarande inte det du påstod och inte det jag bad om. Länka till källan där Kash Patel säger att Kent förbjöds att analysera brottsplatsen
Citera
2026-09-03, 07:20
Medlem
Citat:
Fortfarande inte det du påstod och inte det jag bad om. Länka till källan där Kash Patel säger att Kent förbjöds att analysera brottsplatsen
Dom hade ju ett möte i Vita Huset angående Joe Kent och hans utredning, och efter mötet gick Joe Kent ut offentligt med att han inte fick fortsätta. Då drar jag slutsatsen att Kash Patel sagt till Joe att han inte fick fortsätta.
"Mr. Patel was troubled that Mr. Kent had gone through F.B.I. material related to the case, according to the people knowledgeable on the matter," the Times reported. "Mr. Kent’s efforts were a topic at a White House meeting that included Mr. Patel, Mr. Kent and his direct superior, [Tulsi Gabbard, director of national intelligence]. Top Justice Department officials, Vice President JD Vance and the White House chief of staff, Susie Wiles, were also there, according to several of the people who spoke to [the newspaper] about the matter."
https://www.msn.com/en-ca/news/other/kash-patel-alarmed-as-anti-terror-head-delved-into-charlie-kirk-death-conspiracies-report/ar-AA1PqTv6
Senast redigerad av Jumpingonthemoon 2026-09-03 kl. 07:29.
Citera
2026-09-03, 07:30
Medlem
rednaxela90s avatar
Citat:
Citat:
Du kommer ingen vart med Jumpingonthemoon. Denne har lyssnat i månader på Candace Owens, som inte heller kan lägga fram bevis för sina många påståenden och anklageler, utan där det är mycket "he said", "she said", "I feel", "I think" o.s.v. Så räkna inte med att få ut så mycket mer än det av Jumpingonthemoon.
Citera
2026-09-03, 08:02
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Dom hade ju ett möte i Vita Huset angående Joe Kent och hans utredning, och efter mötet gick Joe Kent ut offentligt med att han inte fick fortsätta. Då drar jag slutsatsen att Kash Patel sagt till Joe att han inte fick fortsätta.
"Mr. Patel was troubled that Mr. Kent had gone through F.B.I. material related to the case, according to the people knowledgeable on the matter," the Times reported. "Mr. Kent’s efforts were a topic at a White House meeting that included Mr. Patel, Mr. Kent and his direct superior, [Tulsi Gabbard, director of national intelligence]. Top Justice Department officials, Vice President JD Vance and the White House chief of staff, Susie Wiles, were also there, according to several of the people who spoke to [the newspaper] about the matter."
https://www.msn.com/en-ca/news/other/kash-patel-alarmed-as-anti-terror-head-delved-into-charlie-kirk-death-conspiracies-report/ar-AA1PqTv6
Du diskuterade brottsplatsen och det översta bortgrävda jordskiktet med västkustkt når du påstod att Joe Kent ”förbjöds att analysera brottsplatsen.”. Vad jag känner till har dock Kent aldrig ens bett om, eller försökt, att få analysera brottsplatsen..

Dina påståenden om Kents utredning av eventuell utländsk inblandning är alltså totalt irrelevanta för frågan jag ställt om och om igen.

Antingen visar du källa på att Kent förbjöds att analysera brottsplatsen - eller så erkänner du att du helt enkelt hade helt fel/ljög.
Senast redigerad av SnakePlisssken 2026-09-03 kl. 08:38.
Citera
2026-09-03, 08:05
Medlem
Citat:
Du diskuterade brottsplatsen och det översta bortglömda jordskottet med västkustkt når du påstod att Joe Kent ”förbjöds att analysera brottsplatsen.”. Vad jag känner till har dock Kent aldrig ens bett om, eller försökt, att få analysera brottsplatsen..

Dina påståenden om Kents utredning av eventuell utländsk inblandning är alltså totalt irrelevanta för frågan jag ställt om och om igen.

Antingen visar du källa på att Kent förbjöds att analysera brottsplatsen - eller så erkänner du att du helt enkelt hade helt fel/ljög.
Jag har aldrig kopplat ihop Joe Kents stoppade utredning med nåt jordlager. Sluta tramsa.
Citera
2026-09-03, 08:14
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Jag har aldrig kopplat ihop Joe Kents stoppade utredning med nåt jordlager. Sluta tramsa.

Jaså inte det?

Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Varför krångla till det med Exploderande mikrofon, uppgrävd mark under podiumet, SMS, lapp under tangentbordet osv när det inte behövs för att fälla Tyler?

Vem skulle t.ex. analysera den uppgrävda marken eller den bevarade brottsplatsen och vem skulle ge ordern att göra det?

Citat:
Joe Kent ville ju analysera brottsplatsen men förbjöds, så alla är givetvis inte med på konspirationen som föregick mordet.
Visa nu källor på att Kent ens bad om att analysera brottsplatsen - och att han förbjöds göra det.
Citera
2026-09-03, 08:21
Medlem
Citat:
Jaså inte det?

Visa nu källor på att Kent ens bad om att analysera brottsplatsen - och att han förbjöds göra det.
Det var svar på 2 olika frågor, men du får gärna tolka det som att jag skrev att Kent inte fick analysera jorden som fraktades bort.
Citera
2026-09-03, 08:24
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Det var svar på 2 olika frågor, men du får gärna tolka det som att jag skrev att Kent inte fick analysera jorden som fraktades bort.
Så vilken fråga svarade du på - och brottsplatsen i dina efterkonstruerade bortförklaringar är ?? Var?
Senast redigerad av SnakePlisssken 2026-09-03 kl. 08:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in