2026-09-02, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Några andra saker som du kanske kan svara på.

Varför behövs all den här bevisningen om alla ändå är inblandade i konspirationen?
Du antydde ju att till och med Tylers försvar är inblandade.

Varför krångla till det med Exploderande mikrofon, uppgrävd mark under podiumet, SMS, lapp under tangentbordet osv när det inte behövs för att fälla Tyler?

Vem skulle t.ex. analysera den uppgrävda marken eller den bevarade brottsplatsen och vem skulle ge ordern att göra det?

Allt de behövde göra var placera lite av Tylers DNA på ett vapen och fabricera en övervakningsfilm på Tyler så de hade nåt att visa juryn. Det hade räckt för att få honom fälld. Om inte juryn också är inblandad förstås för då behöver de inte ens det.

Och skulle det ens spela för roll om han inte blev fälld i slutändan, målet var väl att döda Kirk och det lyckades man med?
Joe Kent ville ju analysera brottsplatsen men förbjöds, så alla är givetvis inte med på konspirationen som föregick mordet. Man måste lägga fram låtsasbevis för att få med sig opinionen. Sedan tror jag att det även handlar om "learned hopelessness", man vill visa upp orimligheter i öppen dager för att visa på hur meningslöst det är för dom som ifrågasätter saker. Detta med learned hopelessness tror jag är en viktig del i den machiavelliska strukturen.
Senast redigerad av Jumpingonthemoon 2026-09-02 kl. 16:49.
Citera
2026-09-02, 16:57
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpingonthemoon
Joe Kent ville ju analysera brottsplatsen men förbjöds, så alla är givetvis inte alla med på konspirationen som föregick mordet. Man måste lägga fram låtsasbevis för att få med sig opinionen. Sedan tror jag att det även handlar om "learned hopelessness", man vill visa upp orimligheter i öppen dager för att visa på hur meningslöst det är för dom som ifrågasätter saker. Detta med learned hopelessness tror jag är en viktig del i den machiavelliska strukturen.
Det spelar ingen roll vad Joe Kent vill, han är inte med i det här. De som styr över utredningen bryr sig inte om vad en som inte får göra en utredning vill.
Jag pratar de som är inblandade, åklagaren, försvaret eller andra involverade i utredningen av fallet.

Sen behövs det inte mer låtsasbevis än det jag skrev tidigare. Faktum är att det behövs inte en det, för rättstekniker och andra inblandade utredare kan skriva det som behövs i rapporterna för att fälla Tyler.

De behöver inte ens ha ett vapen med DNA, de behöver bara skriva det i rapporterna. Eller menar du att rättsteknikerna inte är inblandade?

Opinionen vet ändå inte mer än vad polisen, åklagarna och försvaret presenterar.
Citera
2026-09-02, 17:17
Medlem
Citat:
Det spelar ingen roll vad Joe Kent vill, han är inte med i det här. De som styr över utredningen bryr sig inte om vad en som inte får göra en utredning vill.
Jag pratar de som är inblandade, åklagaren, försvaret eller andra involverade i utredningen av fallet.

Sen behövs det inte mer låtsasbevis än det jag skrev tidigare. Faktum är att det behövs inte en det, för rättstekniker och andra inblandade utredare kan skriva det som behövs i rapporterna för att fälla Tyler.

De behöver inte ens ha ett vapen med DNA, de behöver bara skriva det i rapporterna. Eller menar du att rättsteknikerna inte är inblandade?

Opinionen vet ändå inte mer än vad polisen, åklagarna och försvaret presenterar.
Jag menar att det även handlar om learned helplessness. Och Joe Kent borde givetvis fått utreda.
Citera
2026-09-02, 17:54
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Och Joe Kent borde givetvis fått utreda.
Om de som är inblandade i mordet på Kirk är så mäktiga att de kan stoppa Joe Kents organisation från att göra en egen utredning så är de också så mäktiga att de kan stoppa alla andra från att undersöka mordplatsen så de behöver inte gräva upp den och frakta bort den för att dölja spåren.
Citera
2026-09-02, 19:09
Medlem
Citat:
Om de som är inblandade i mordet på Kirk är så mäktiga att de kan stoppa Joe Kents organisation från att göra en egen utredning så är de också så mäktiga att de kan stoppa alla andra från att undersöka mordplatsen så de behöver inte gräva upp den och frakta bort den för att dölja spåren.
Så kan man tycka. Nånting var det med jorden, annars hade dom inte grävt bort den.
Citera
2026-09-02, 20:09
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Så kan man tycka. Nånting var det med jorden, annars hade dom inte grävt bort den.
Fast ingen skulle fått analyserat den om den lämnats orörd..

Så varför sbehövde den flyttas för att dölja nåt?

Det blir ett moment22.
Citera
2026-09-02, 20:37
Medlem
rednaxela90s avatar
Det är så märkligt tänk, att vem som helst ska ha rätt att genomföra polisiärt arbete och att organisationer och myndigheter ska ha någon sorts skyldighet att övertyga galenpannor som vänder sig till dem? Förstår inte hur folk som Jumpingonthemoon tänker...
Citera
2026-09-02, 20:45
Medlem
Fantens avatar
Vet vi ens att jorden inte har analyserats?
Citera
2026-09-02, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rednaxela90
Det är så märkligt tänk, att vem som helst ska ha rätt att genomföra polisiärt arbete och att organisationer och myndigheter ska ha någon sorts skyldighet att övertyga galenpannor som vänder sig till dem? Förstår inte hur folk som Jumpingonthemoon tänker...
Joe Kent är inte vem som helst.
Citera
2026-09-02, 22:23
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Joe Kent ville ju analysera brottsplatsen men förbjöds,
Vad har du för källa på detta? Vad jag hört så har han påstått att han inte fick fortsätta utreda utländsk inblandning i mordet (foreign nexus). Han inledde ju undersökningar om det, fick tillgång till FBI’s material och gjorde även sökningar i FBIs arkiv. Och det är väl det som sägs ha gjort Patel upprörd då Kent samtidigt utreddes för att ha läckt information vilket väckte oro för att utredningen skulle störas.

Dock säger att både FBI och NCTCs överordnande (ODNI) att FBI och NCTC samarbetade fint i utredningen: https://www.foxnews.com/us/fbi-source-pushes-back-report-internal-rift-over-charlie-kirk-case-files
Citera
2026-09-03, 00:00
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Vad har du för källa på detta? Vad jag hört så har han påstått att han inte fick fortsätta utreda utländsk inblandning i mordet (foreign nexus). Han inledde ju undersökningar om det, fick tillgång till FBI’s material och gjorde även sökningar i FBIs arkiv. Och det är väl det som sägs ha gjort Patel upprörd då Kent samtidigt utreddes för att ha läckt information vilket väckte oro för att utredningen skulle störas.

Dock säger att både FBI och NCTCs överordnande (ODNI) att FBI och NCTC samarbetade fint i utredningen: https://www.foxnews.com/us/fbi-source-pushes-back-report-internal-rift-over-charlie-kirk-case-files
Låter mest som att Kent ville göra en parallell, privat utredning, men ändå ha samma rättigheter och möjligheter som FBI, och det är så klart rätt att han blir hindrad från det.
Citera
2026-09-03, 05:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken

Källa på att Joe Kent inte fick utreda händelsen? Joe Kent själv. Och t ex New York Times.
https://www.nytimes.com/2025/10/28/us/politics/fbi-files-charlie-kirk-case.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in