2026-08-29, 09:02
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpingonthemoon
Att någon inte vill att vi ska få se vad som hände på golvet.
Helvete vad du dansar runt frågan. Vad är det som du tror hände på golvet? Varför vill du inte berätta det?

Citat:
Ursprungligen postat av rednaxela90
Ja, alla verkar vara självutnämnda experter på brottslösning i dessa dagar. Men de riktiga experterna har såklart videomaterialet i sina ägor och högupplöst videomatetial som finns visas rimligtvis under rättegången.
Ja precis. Detsamma gäller för jorden som det pratades om för ett tag sen. Jag är rätt säker på att dom översta 10 tummen har finkammats i Quantico, förmodligen flera gånger om.
Citera
2026-08-29, 09:04
Medlem
rednaxela90s avatar
Citat:
Jag tror det var kanalen Patriotic Housewife som upptäckte att videon var hårt redigerad. Men jag kan minnas fel.
Ok, någon YouTuber menade detta och du tar det som fakta utan kritiskt tänkande och förståelse för att allmänheten inte får se allt material. Jag förstår.
Citat:
Att någon inte vill att vi ska få se vad som hände på golvet.
Det är spekulation som du inte vet. Men om man tänker att allt är en konspiration så måste man väl antagligen fylla ut det vi vet med sådana antaganden.
Citera
2026-08-29, 09:08
Medlem
Citat:
Det vet han eftersom han skickade en redigerad video. Han har alltså tittat på videon och redigerat den. Och jag har många tankar om vad som kan synas på minneskortet.
Vem har sett videon från den filmen?
Och vem säger att den är redigerad?
Var finns filmen på nätet?
Citera
2026-08-29, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Helvete vad du dansar runt frågan. Vad är det som du tror hände på golvet? Varför vill du inte berätta det?

Ja precis. Detsamma gäller för jorden som det pratades om för ett tag sen. Jag är rätt säker på att dom översta 10 tummen har finkammats i Quantico, förmodligen flera gånger om.
Den kanske visar att han inte blöder, att det inte är några blodstänk på golvet, att delar från mikrofonen ligger där osv
Citera
2026-08-29, 09:09
Medlem
rednaxela90s avatar
Citat:
Ungefär som i fallet med Thomas Quick menar du. Dom riktiga experterna visste ju att han var skyldig...
Detta fall liknar inte Thomas Quick-fallet för fem öra. Ja, visst kan de som utreder göra fel ibland, vilket dem gjorde där. Men det här fallet liknar inte det.
Citera
2026-08-29, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Varenda podcaster som diskuterar fallet har visat den, troligen såg jag den på kanalen Patriotic Housewife. Eller JesseOnFire. Eller ValhallaVFT. Eller Jimmy dore. Eller TriggerSmart. Eller Candace.
Citera
2026-08-29, 09:12
Medlem
rednaxela90s avatar
Citat:
Precis. Vore bra med källa för påståendena. (Även om jag garanterar att det är några YouTubers som påstår saken och som Jumpinonthemoon litar blint på.)

Edit: Såg inte att Jumpingonthemoon svarat när jag skickade. Men somsagt.
Senast redigerad av rednaxela90 2026-08-29 kl. 09:38.
Citera
2026-08-29, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rednaxela90
Detta fall liknar inte Thomas Quick-fallet för fem öra. Ja, visst kan de som utreder göra fel ibland, vilket dem gjorde där. Men det här fallet liknar inte det.
Om vi har ett faktiskt erkännande från Tyler så liknar det Thomas Quick-fallet. Om vi inte har ett faktiskt erkännande så behöver man inte ens hålla en rättegång.
Citera
2026-08-29, 09:17
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Den kanske visar att han inte blöder, att det inte är några blodstänk på golvet, att delar från mikrofonen ligger där osv
Men kära du.. På filmerna framifrån så fullkomligt forsar det ut blod ur halsen. Här till exempel: https://youtu.be/6L47dzO4KgQ?t=2
Eller menar du att det är hallonsylt som rinner ur halsen på honom?
Citera
2026-08-29, 09:24
Medlem
Citat:
Varenda podcaster som diskuterar fallet har visat den, troligen såg jag den på kanalen Patriotic Housewife. Eller JesseOnFire. Eller ValhallaVFT. Eller Jimmy dore. Eller TriggerSmart. Eller Candace.
Menar du videon om SD kortet?
The Jimmy Dore Show video
https://youtu.be/dXxz9r9i_7Q?si=qe_Z42DLeMsDHGLZ&t=302
Nyhetsartikel
https://timesofindia.indiatimes.com/world/us-streamers/was-the-footage-edited-candace-owens-demands-answers-from-blake-neff-over-bizarre-sd-card-footage-af ter-charlie-kirk-shooting/articleshow/133415477.cms

Jag trodde vi snackade om videon som fanns i själva SD kortet.
När du skrev

Citat:
Den redigerade videon finns för allmän beskådning på nätet.
Men jag hittar hittills bara videon som handlar om SD kortet.
Citera
2026-08-29, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Men kära du.. På filmerna framifrån så fullkomligt forsar det ut blod ur halsen. Här till exempel: https://youtu.be/6L47dzO4KgQ?t=2
Eller menar du att det är hallonsylt som rinner ur halsen på honom?
Det borde kanske fortsatt pumpa ut blod men filmen visar att det inte gör det? Eller så visar den bitar av en mikrofon som exploderat? Något är det uppenbarligen.
Citera
2026-08-29, 09:27
Medlem
Citat:
Menar du videon om SD kortet?
The Jimmy Dore Show video
https://youtu.be/dXxz9r9i_7Q?si=qe_Z42DLeMsDHGLZ&t=302
Nyhetsartikel
https://timesofindia.indiatimes.com/world/us-streamers/was-the-footage-edited-candace-owens-demands-answers-from-blake-neff-over-bizarre-sd-card-footage-af ter-charlie-kirk-shooting/articleshow/133415477.cms

Jag trodde vi snackade om videon som fanns i själva SD kortet.
När du skrev

Men jag hittar hittills bara videon som handlar om SD kortet.
Nej jag menar filmen bakifrån när Charlie trillar ihop. Det förstod du nog.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in