2025-09-04, 09:11
Medlem
underhuggarens avatar
Precis vilken psychopath kommer ens på tanken att tvätta röven?
Citera
2025-09-04, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Genelkurmay
Det här har jag märkt på duschrummet i gymmet. Varje gång det kommer en äldre herre och ska duscha så ska de alltid stoppa in handen mellan skinkorna och gnugga pungen och ibland till och med rövhålet. Sen rör de handtaget, reglaget vilket gjort att jag aldrig någonsin kommer duscha på gymmet längre.

En annan medelålders man hade som vana att alltid böja sig ner och sen föra strålkastaren mot rövhålet och sen gnugga med handen.

Vad fan är det med människor? Dessutom gå runt barfota på underlaget istället för att ta på sig badtofflor. Fattar ni inte vad för äckliga bakterier det måste finnas?

Jag förstår din frustration och det är verkligen obehagligt att bevittna sådant beteende. Det du beskriver är inte bara ohygieniskt, utan också ett stort problem för trivseln och hygienen i en gemensam miljö som ett gym. Det är inte konstigt att du känner som du gör.

Hygien är en viktig del av att dela utrymmen, och alla borde ta ansvar för att hålla rent och visa hänsyn till andra. När det gäller de specifika beteendena du har sett så kan det finnas olika orsaker, men oavsett orsak så är det inte acceptabelt. Det handlar om grundläggande hygien och respekt för andras hälsa och välbefinnande.

Jag förstår din frustration och det är verkligen obehagligt att bevittna sådant beteende. Det du beskriver är inte bara ohygieniskt, utan också ett stort problem för trivseln och hygienen i en gemensam miljö som ett gym. Det är inte konstigt att du känner som du gör.

Hygien är en viktig del av att dela utrymmen, och alla borde ta ansvar för att hålla rent och visa hänsyn till andra. När det gäller de specifika beteendena du har sett så kan det finnas olika orsaker, men oavsett orsak så är det inte acceptabelt. Det handlar om grundläggande hygien och respekt för andras hälsa och välbefinnande.

Vad kan du göra?

Det bästa sättet att hantera den här situationen är att ta upp det med gymmet. De har ett ansvar att se till att deras faciliteter är rena och säkra.

Prata med personalen: Berätta för dem vad du har sett. Var specifik med vilka beteenden du har observerat och varför det får dig att känna dig otrygg.

Föreslå åtgärder: De kan överväga att sätta upp tydliga skyltar om hygienregler, som att använda badtofflor i duschrummet och att tvätta händerna. De kan också behöva vara mer uppmärksamma på vad som händer i omklädningsrummen.

Det är viktigt att komma ihåg att det inte är ditt fel att du känner dig äcklad. Du har rätt att känna dig trygg och bekväm i gemensamma utrymmen.

Att se andra gå runt barfota i duschrum är också något som är vanligt, men det är definitivt ohygieniskt. Ytor i fuktiga miljöer som duschrum kan vara en grogrund för bakterier och svampar som kan orsaka fot- och nagelproblem. Badtofflor är ett enkelt och effektivt sätt att skydda sig mot detta.

Tack för att du delar med dig av dina iakttagelser. Jag hoppas att du kan få en positiv förändring genom att prata med gymmet så att du kan känna dig bekväm med att duscha där igen.
Citera
2025-09-04, 09:45
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opuskrokus
Haha kan du tänka dig dagens små snöflingor på ett logement?!

Ett logement är inte hela världen. Ute på övning, i skogen, helgtjänst - när de inte fått sova ordentligt en enda natt på 3-4-5 dygn, knappt fått mat, varvat hårda fyspass med att sitta eller ligga och frysa på spaningsuppdrag på obestämd tid UTAN mobiltelefon - det har jag svårare att se. Pojkar blev män förr i tiden. Jag har svårt att se att dagens samhälle skulle kunna fostra män som tidigare värnplikt gjorde, främst eftersom de som är i ålder att utbilda nya rekryter själva är för unga för att ha fått den fostran.

Vissa militärer och politiker säger idag att det är inte man/man längre utan det är distanskrig. Man trycker på en knapp och någon dör. Så har det kanske varit när man slagits mot bönder och stenåldermän i tredje världen. Möter vi en modern militär vilka kanske uppfunnit motmedel mot drönare och de kan ta sig ända inpå oss så är det fortfarande man/man som gäller. Då vinner den mannen som är man, har testosteron, har aggressivitet. Skolar vår försvarsmakt sådant längre eller försvann allt det med SVT, TV3 eller om det var TV4 hat-dokumentär om KJ-skolan? Precis som disciplin inleds med att bädda sängen på morgonen så innefattar att vara man att kunna ta hand om sig själv inklusive sin hygien och där är fempunktstvätten samt bakdel grundläggande. Att flabba åt det är som att flabba åt en man som gör regelbunden vapenvård även om vapnet "inte är så skitigt".

Personligen ser jag mig själv mer och mer som Eastwood i Gran Turismo framför hans veke son, även om jag inte alls har samma bakgrund. Eastwood i filmen gestaltar icke-pk-människor medan sonen, prästen etc perfekt illustrerar bortskämda, odugliga, okunniga pk-liberaler.
Citera
2025-09-04, 09:47
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Jag såg en gubbe som anväde handtorken för att torka sig mellan skinkorna. Han böjde sig fram, särade på skinkorna och lät torken göra jobbet. Det såg sjukt ut. Riktigt gay.

Jag såg en gubbe som lät takfläkten göra samma jobb. Han ställde sig på händer, gjorde en perfekt split med benen och lät fläkten göra jobbet. Jävligt macho.
Citera
2025-09-04, 09:54
Medlem
Citat:
Det här har jag märkt på duschrummet i gymmet. Varje gång det kommer en äldre herre och ska duscha så ska de alltid stoppa in handen mellan skinkorna och gnugga pungen och ibland till och med rövhålet. Sen rör de handtaget, reglaget vilket gjort att jag aldrig någonsin kommer duscha på gymmet längre.

En annan medelålders man hade som vana att alltid böja sig ner och sen föra strålkastaren mot rövhålet och sen gnugga med handen.

Vad fan är det med människor? Dessutom gå runt barfota på underlaget istället för att ta på sig badtofflor. Fattar ni inte vad för äckliga bakterier det måste finnas?

Hoppas ingen ser dig när du står och gluttar på dem.
Citera
2025-09-04, 09:55
Medlem
slagskotts avatar
Klart man vill ha röven i rim-condition, det är ju så man blir ren.
Tvättar du dig under förhuden eller tvättar du bara armhålorna ?
Citera
2025-09-04, 10:29
Medlem
Dessa gubbar lär ju få svulstiga infektioner om de inte tvättar röven efter ett gympass.

Efter de gnuggar röven så kan de pumpa en skvätt tvål till och tvätta händerna innan de rör duschen.

Annars tror jag att du överlever, du får väl byta till ett mer exklusivt gym.
Citera
2025-09-04, 10:29
Medlem
Citat:

Hur tvättar du dig själv? Tar du med dig redskap och tvättar mellan skinkorna/ pungen för att inte vidröra? Tro fan man måste tvätta sig.

Det obehagliga i detta är väl ev att man gärna vill skippa se när någon annan rengör dessa delar. Duschdraperi kanske vore något.

Han gjorde säkert få för att få bort all tvål från röven. Alltså hur gör du själv?
Citera
2025-09-04, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clinto

Vad kan du göra?

Det bästa sättet att hantera den här situationen är att ta upp det med gymmet. De har ett ansvar att se till att deras faciliteter är rena och säkra.

Prata med personalen: Berätta för dem vad du har sett. Var specifik med vilka beteenden du har observerat och varför det får dig att känna dig otrygg.

Föreslå åtgärder: De kan överväga att sätta upp tydliga skyltar om hygienregler, som att använda badtofflor i duschrummet och att tvätta händerna. De kan också behöva vara mer uppmärksamma på vad som händer i omklädningsrummen.

Det är viktigt att komma ihåg att det inte är ditt fel att du känner dig äcklad. Du har rätt att känna dig trygg och bekväm i gemensamma utrymmen.

Att se andra gå runt barfota i duschrum är också något som är vanligt, men det är definitivt ohygieniskt. Ytor i fuktiga miljöer som duschrum kan vara en grogrund för bakterier och svampar som kan orsaka fot- och nagelproblem. Badtofflor är ett enkelt och effektivt sätt att skydda sig mot detta.

Tack för att du delar med dig av dina iakttagelser. Jag hoppas att du kan få en positiv förändring genom att prata med gymmet så att du kan känna dig bekväm med att duscha där igen.

Personalen kommer ju skratta åt honom om han ska stå och berätta att han råkat bevittna när en äldre man duschat. Välkommen till verkligheten. Hur gammal är pojken undrar jag. Och alla barn lär väl sig att rengöra även bakdelen.
Citera
2025-09-04, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dayeso
Hoppas ingen ser dig när du står och gluttar på dem.

Hade velat se honom när han iakttar männen. Hans min alltså. Från lite avstånd, för oklart om han duschat röven sedan föräldrarna gjorde det på honom?

Däremot kan tilläggas att jag duschar hemma efter gym, då det förekommer mycket äckligheter i offentliga duschar. Folk som står och rakar sig mellan benen så håret åker förbi ens fötter mot avloppet. Klipper tånaglar osv. Och för att inte tala om vårtor och svamp som smittar likt pesten.
Citera
2025-09-04, 10:39
Medlem
Amitriptylins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clinto

Vad kan du göra?

100% AI som genererat din text.
Dessutom har du klistrat in samma stycke två gånger.
Amatör!
Citera
2025-09-04, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amitriptylin
100% AI som genererat din text.
Dessutom har du klistrat in samma stycke två gånger.
Amatör!

Att du ens orkade läsa hela, jag skummade bara igenom första delarna. Men känns som ett skämt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in