Citat:
Ursprungligen postat av
Genelkurmay
Det här har jag märkt på duschrummet i gymmet. Varje gång det kommer en äldre herre och ska duscha så ska de alltid stoppa in handen mellan skinkorna och gnugga pungen och ibland till och med rövhålet. Sen rör de handtaget, reglaget vilket gjort att jag aldrig någonsin kommer duscha på gymmet längre.
En annan medelålders man hade som vana att alltid böja sig ner och sen föra strålkastaren mot rövhålet och sen gnugga med handen.
Vad fan är det med människor? Dessutom gå runt barfota på underlaget istället för att ta på sig badtofflor. Fattar ni inte vad för äckliga bakterier det måste finnas?
Jag förstår din frustration och det är verkligen obehagligt att bevittna sådant beteende. Det du beskriver är inte bara ohygieniskt, utan också ett stort problem för trivseln och hygienen i en gemensam miljö som ett gym. Det är inte konstigt att du känner som du gör.
Hygien är en viktig del av att dela utrymmen, och alla borde ta ansvar för att hålla rent och visa hänsyn till andra. När det gäller de specifika beteendena du har sett så kan det finnas olika orsaker, men oavsett orsak så är det inte acceptabelt. Det handlar om grundläggande hygien och respekt för andras hälsa och välbefinnande.
Jag förstår din frustration och det är verkligen obehagligt att bevittna sådant beteende. Det du beskriver är inte bara ohygieniskt, utan också ett stort problem för trivseln och hygienen i en gemensam miljö som ett gym. Det är inte konstigt att du känner som du gör.
Hygien är en viktig del av att dela utrymmen, och alla borde ta ansvar för att hålla rent och visa hänsyn till andra. När det gäller de specifika beteendena du har sett så kan det finnas olika orsaker, men oavsett orsak så är det inte acceptabelt. Det handlar om grundläggande hygien och respekt för andras hälsa och välbefinnande.
Vad kan du göra?
Det bästa sättet att hantera den här situationen är att ta upp det med gymmet. De har ett ansvar att se till att deras faciliteter är rena och säkra.
Prata med personalen: Berätta för dem vad du har sett. Var specifik med vilka beteenden du har observerat och varför det får dig att känna dig otrygg.
Föreslå åtgärder: De kan överväga att sätta upp tydliga skyltar om hygienregler, som att använda badtofflor i duschrummet och att tvätta händerna. De kan också behöva vara mer uppmärksamma på vad som händer i omklädningsrummen.
Det är viktigt att komma ihåg att det inte är ditt fel att du känner dig äcklad. Du har rätt att känna dig trygg och bekväm i gemensamma utrymmen.
Att se andra gå runt barfota i duschrum är också något som är vanligt, men det är definitivt ohygieniskt. Ytor i fuktiga miljöer som duschrum kan vara en grogrund för bakterier och svampar som kan orsaka fot- och nagelproblem. Badtofflor är ett enkelt och effektivt sätt att skydda sig mot detta.
Tack för att du delar med dig av dina iakttagelser. Jag hoppas att du kan få en positiv förändring genom att prata med gymmet så att du kan känna dig bekväm med att duscha där igen.