Citat:
Ursprungligen postat av
Genelkurmay
Det här har jag märkt på duschrummet i gymmet. Varje gång det kommer en äldre herre och ska duscha så ska de alltid stoppa in handen mellan skinkorna och gnugga pungen och ibland till och med rövhålet. Sen rör de handtaget, reglaget vilket gjort att jag aldrig någonsin kommer duscha på gymmet längre.
En annan medelålders man hade som vana att alltid böja sig ner och sen föra strålkastaren mot rövhålet och sen gnugga med handen.
Vad fan är det med människor? Dessutom gå runt barfota på underlaget istället för att ta på sig badtofflor. Fattar ni inte vad för äckliga bakterier det måste finnas?
Händer med bakterie försvinner redan efter tvål tvätt och handtag är väldigt väldigt lite bakterier pga mycket vatten och blöt i händer.
Använd armbåg på handtag eller fot med skor på handtaget...
Värsta fall buss tåg flyg tunnelbana taxi m.m. med miljarder olika bakterierna från olika människor...
Människas bakterier behöver ibland nya bakterier för att immunförsvar ökar aktivt..
Min mamma är 89 år och lärde sig med fot på handtaget. Hon kunde inte lyfta sin ben och fot på handtaget före covid period förut. Hon kan lyfta sin fot och öppna dörren med handtaget även hiss knappar. Hon berättade att covid gav henne bra gympa. Hon är vig och rör sig bättre än flesta stel kropp....