2025-09-04, 00:31
Avstängd
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Genelkurmay
Det här har jag märkt på duschrummet i gymmet. Varje gång det kommer en äldre herre och ska duscha så ska de alltid stoppa in handen mellan skinkorna och gnugga pungen och ibland till och med rövhålet. Sen rör de handtaget, reglaget vilket gjort att jag aldrig någonsin kommer duscha på gymmet längre.

En annan medelålders man hade som vana att alltid böja sig ner och sen föra strålkastaren mot rövhålet och sen gnugga med handen.

Vad fan är det med människor? Dessutom gå runt barfota på underlaget istället för att ta på sig badtofflor. Fattar ni inte vad för äckliga bakterier det måste finnas?
Tycker du att de ska låta bli att tvätta arslet? Är det så du gör?
Citera
2025-09-04, 00:34
Riktigt vidrigt att duscha på gymmet, särskilt när det bara är äldre äckelgubbar och blattar.
Citera
2025-09-04, 00:35
Medlem
S.O.Stolps avatar
Det är ju hela beteendet hos gubbar. Obekymrat spatsera runt nakna, tvätta mellan skinkorna så att det låter KLOFFS-KLOFFS-KLOFFS, torka hela kroppen med hårtorken osv.

Man får se upp för dom som sitter i "böghålet" i bastun, med utsikt över duschrummet.
Citera
2025-09-04, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Du har inte gjort värnplikten va?
Haha kan du tänka dig dagens små snöflingor på ett logement?!
Citera
2025-09-04, 01:49
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlappMungon
OK. Du har bakterieskräck. Det kan du inte hjälpa.

Ditt liv skulle nog ändå bli enklare om du accepterade att du faktiskt har en fobi istället för att tro att du är normal.

Jag ger den en tumme upp.

Väldigt få människor har en verklig förståelse för hur viktiga de så kallade "smutsiga" bakterierna faktiskt är för oss. De är en evolutionär nödvändighet. Det betyder naturligtvis inte att man ska sprida sin bokstavliga skit runt omkring sig, men att medvetet undvika att gömma eller frukta sig från bakterier är en fördelaktig inställning. Det gör en starkare.

Vi har något som kallas immunförsvar, och det behöver kontinuerlig träning. Bakterierna fungerar som dess sparringpartners, och utan dem förblir det svagt och oförberett.
Citera
2025-09-04, 01:52
Medlem
Du får ta med en sprayflaska med ättika eller annan desinfektion så du kan duscha efter dom...

Men skönt åsido

Folk är äckliga

Torkar sig om näsan och tar i saker

Hostar i handen och tar i saker

Hostar rakt ut

Nyser i handen och tar i saker

Jag hatar det...

Men sen behöver du ju inte titta när folk tvättar sig...

Men det du beskriver är att just tvätta sig...
Citera
2025-09-04, 04:04
Medlem
Genelkurmay, förlika dig med att även " gubbar " vill vara rena, det är som det är, man tvättar sig för att vara ren och känna sig fräsch.
Citera
2025-09-04, 04:37
Medlem
Olivoljetorsks avatar
Hemmagym är bäst så slipper man se nakna gubbar
Citera
2025-09-04, 04:59
Medlem
Har folk i Sverige inte dusch och bad hemma ?
Citera
2025-09-04, 05:11
Medlem
SoberZealots avatar
Det får väl komma en ny regel på simhallarna att man inte får tvätta röven innan man går i bassängen. Undra om TS sedan vill gå och bada i det vattnet.
Citera
2025-09-04, 05:17
Medlem
GertBennys avatar
Alltid kul med personer som är rädda eller äcklas av saker hela tiden. Det är bakterier, luft, värme, solen, kylan, maten, plaster i vattnet, kriminella i förorten och allt annat som man är livrädd för eller tycker är läskigt/äckligt. Eller gubbar som tvättar sig i duschen.

TS du låter som en riktig mes och harkrank.

Jag tycker du ska erbjuda dig att tvätta en gubbe i röven nästa gång på gymmet, så du kommer förbi din fobi.
Citera
2025-09-04, 06:16
Medlem
Tidvinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Genelkurmay
Det här har jag märkt på duschrummet i gymmet. Varje gång det kommer en äldre herre och ska duscha så ska de alltid stoppa in handen mellan skinkorna och gnugga pungen och ibland till och med rövhålet. Sen rör de handtaget, reglaget vilket gjort att jag aldrig någonsin kommer duscha på gymmet längre.
Tvålar du inte in skrev och bak? Hur tänker du att du blir ren där?

Citat:
En annan medelålders man hade som vana att alltid böja sig ner och sen föra strålkastaren mot rövhålet och sen gnugga med handen.
Det låter väl vettigt att spola av sig det värsta innan man går in med tvålen?

Citat:
Vad fan är det med människor? Dessutom gå runt barfota på underlaget istället för att ta på sig badtofflor. Fattar ni inte vad för äckliga bakterier det måste finnas?
Bakterierna är skit samma, men detta är ändå legitim kritik eftersom fotsvamp sprids så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in