2025-09-03, 12:34
Medlem
Letrangeres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Är inte det mer av en anställd?
En jävligt högavlönad isåfall, gratis mat, husrum, kläder, resor, nöjen, fickpengar med mera. Inte undra på att det finns golddiggers överallt som vill ha den rollen/anställningen.
Citera
2025-09-03, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Letrangere
En jävligt högavlönad isåfall, gratis mat, husrum, kläder, resor, nöjen, fickpengar med mera. Inte undra på att det finns golddiggers överallt som vill ha den rollen/anställningen.
Här kan du läsa mer om yrkestiteln husfru: Husfru https://share.google/adIk1uge6yrF6Paw1
Citera
2025-09-03, 13:15
Medlem
Letrangeres avatar
Citat:
Här kan du läsa mer om yrkestiteln husfru: Husfru https://share.google/adIk1uge6yrF6Paw1
Jotack, jag vet vad en husfru är, vad vill du egentligen diskuttera?
Citera
2025-09-03, 13:39
Medlem
Citat:
Isåfall vet du väl att du inte behöver stå för en husfrus nöjen etc utan bara betala ut en lön för utfört arbete. Lite motsatsen till det du skriver om golddiggers. Om inte alla som har ett lönearbete och försörjer sig själva är golddiggers då.

Det var du som besvarade mina kommentar om att husfru var ett yrke så du får väl berätta varför du gjorde det och vad du vill diskutera antar jag.
Citera
2025-09-03, 14:46
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:

Du menade hemmafru, men använde fel ord.
Citera
2025-09-03, 16:06
Medlem
Citat:
Isåfall vet du väl att du inte behöver stå för en husfrus nöjen etc utan bara betala ut en lön för utfört arbete. Lite motsatsen till det du skriver om golddiggers. Om inte alla som har ett lönearbete och försörjer sig själva är golddiggers då.

Det var du som besvarade mina kommentar om att husfru var ett yrke så du får väl berätta varför du gjorde det och vad du vill diskutera antar jag.

Jag tror att Letrangere tänker på hustomte och inte hemmafru det var därför det blev lite snurrigt.
Citera
2025-09-03, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Du menade hemmafru, men använde fel ord.

Hen syftade nog på lyxfru.
Citera
2025-09-03, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnker
Jag är 50 år. När jag var yngre ville jag att den tjej jag valde skulle vara lite blyg, tillbakadragen och, utåt sett, lite kysk. En madonna med andra ord. Nu har jag levt med en sådan kvinna i 25 år och är singel igen.

Att leva med en kvinna som ovan nämnda var trevligt i början. Jag behövde aldrig vara det minsta orolig för att hon skulle knulla runt och allting var väldigt lugnt och harmoniskt. Dessutom var hon i flera år riktigt het och nyfiken i sängen.

Sen fick vi barn.

Efter barnen blev hon helt inriktad på hus, hem och familj. Även om vi hade sex ibland var det helt mekaniskt från hennes sida. Det var som att all nyfikenhet och experimentlusta försvann. Jag tänkte att det skulle gå över, men det gjorde det aldrig. Jag fick inte ens slicka hennes fitta efter första barnet som föddes på 00-talet!

Nu funderar jag på vad jag är ute efter för kvinna och lutar mer åt att det är en ”hora”. En kvinna som plötsligt kan ta ett konferensknull om lusten faller på, som man kan ha trekanter med, som ofta är överkåt, som man kan knulla på oväntade ställen med, som gärna går in i sexshoppar och porrbutiker när man är utomlands på semester, som tittar på hardcore porr utan att skämmas. Ja, ni fattar.

Jag är helt enkelt mer inriktad på en spännande och nyfiken kvinna än en kvinna som agerar som om livet satt på henne ett kyskhetsbälte.

Hur tänker andra män? Är det en åldersfråga? Kommer mitt liv med en ”hora” få mig att längta tillbaka till en tryggare och tristare tillvaro?
Styrs ditt liv av sex?
Citera
2025-09-03, 17:06
Medlem
Citat:
Jag har spelat safe i 25 år. Det slutade med ett otillfredsställande sexliv under många år och skilsmässa. Lite sugen på spännande och nyfiken som omväxling…
Träffa ny sexhungrig kvinna. Efter tre månader visar hon sitt rätta jag. det var inte sexet, det var kontanter hon var ute efter...Nu är det förvisso olagligt. Men största spänningen/utmaningen är glädjeflickor...
Citera
2025-09-03, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blakullafararen
Styrs ditt liv av sex?

Låter det så? Jag har levt sexuellt frustrerad i snart 20 år och har hållit mig trogen hela tiden. Nu, när jag kan ”välja och vraka”, vill jag självklart ha någon som är lika intresserad av sex som jag.
Citera
2025-09-03, 19:47
Medlem
Citat:
Låter det så? Jag har levt sexuellt frustrerad i snart 20 år och har hållit mig trogen hela tiden. Nu, när jag kan ”välja och vraka”, vill jag självklart ha någon som är lika intresserad av sex som jag.
Ja, jag läste in ditt första inlägg som att du styrs av sex.
Sexet är prio ett, andra värden är prio två, för dig, i alla fall det du signalerar i ditt första inlägg.
Hade andra värden varit viktigare hade du nämnt dem, men du fokuserar på att få mycket sex i ditt val av partner.
Jag hoppas du hittar vad du söker. Jag tror inte det är rätt väg att gå, för ett välfungerande förhållande, men den delen kanske är sekundär?
Du ska nog inte välja en madonna.
Citera
2025-09-03, 21:33
Medlem
Landsbygdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Historiskt har det inte ens behövt ett namn för detta fenomen. Det har helt enkelt varit självklart att horor inte är flickvänsmaterial, inte bara av känsomässiga skäl, utan också av praktiska dito.
Det är önskat om att upphäva dikotomin, som skapat ett behov av att återlansera Freuds gamla begrepp. Det är lite som med "slut shaming", som populariserades runt samma period (ca 2005-2010). Tjejer som ligger runt har alltid haft lågt status och bränt sina skepp rent socialt, men plötsligen tycker någon att det är fel, och då måste man börja kalla det för något.
Instämmer i det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in