2025-09-02, 19:38
Medlem
Storstark68s avatar
En uttråkad hemmafru som gärna använder raffset och smink när ungarna somnat är väl att föredra. Men hemmafrun är i princip utrotad och nu är det omsminkat genustänkande som styr. Kvinnor blir bara kåta av förslavade män som tjänar multum och sköter hushållet samt tar halva föräldraledigheten utan gnäll. Ungefär som boken Egalias döttrar där männen är ett föraktat bihang som utnyttjas tills de inte står ut längre.
Citera
2025-09-02, 19:56
Medlem
KANGFLAKKAs avatar
Själv vill jag ha en redig kärring som man kan käfta med och som inte är rädd för att släppa lite på näsringen. En heavymetalbrud som klarar av svininfluensan.

Pryda tjejer kan vara ok för det är roligt att provocera deras puttenuttighet, men blir de ledsna så får jag skuldkänslor.
Citera
2025-09-02, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnker
Jag är 50 år. När jag var yngre ville jag att den tjej jag valde skulle vara lite blyg, tillbakadragen och, utåt sett, lite kysk. En madonna med andra ord. Nu har jag levt med en sådan kvinna i 25 år och är singel igen.

Att leva med en kvinna som ovan nämnda var trevligt i början. Jag behövde aldrig vara det minsta orolig för att hon skulle knulla runt och allting var väldigt lugnt och harmoniskt. Dessutom var hon i flera år riktigt het och nyfiken i sängen.

Sen fick vi barn.

Efter barnen blev hon helt inriktad på hus, hem och familj. Även om vi hade sex ibland var det helt mekaniskt från hennes sida. Det var som att all nyfikenhet och experimentlusta försvann. Jag tänkte att det skulle gå över, men det gjorde det aldrig. Jag fick inte ens slicka hennes fitta efter första barnet som föddes på 00-talet!

Nu funderar jag på vad jag är ute efter för kvinna och lutar mer åt att det är en ”hora”. En kvinna som plötsligt kan ta ett konferensknull om lusten faller på, som man kan ha trekanter med, som ofta är överkåt, som man kan knulla på oväntade ställen med, som gärna går in i sexshoppar och porrbutiker när man är utomlands på semester, som tittar på hardcore porr utan att skämmas. Ja, ni fattar.

Jag är helt enkelt mer inriktad på en spännande och nyfiken kvinna än en kvinna som agerar som om livet satt på henne ett kyskhetsbälte.

Hur tänker andra män? Är det en åldersfråga? Kommer mitt liv med en ”hora” få mig att längta tillbaka till en tryggare och tristare tillvaro?
Spännande och nyfiken låter farligt i mina öron. Inget jag skulle satsa på, kan bara sluta på ett sätt är jag rädd för.
Det är mentaliteten som avgör det om det är nån som du vill ha, bara min magkänsla om du vill ha nåt seriöst!!
Citera
2025-09-02, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enbrutenfot
Spännande och nyfiken låter farligt i mina öron. Inget jag skulle satsa på, kan bara sluta på ett sätt är jag rädd för.

Jag har spelat safe i 25 år. Det slutade med ett otillfredsställande sexliv under många år och skilsmässa. Lite sugen på spännande och nyfiken som omväxling…
Citera
2025-09-02, 21:46
Medlem
AlphaHannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skitipottan
Hon ska vara en hora i sängkammaren och madonna övrig tid😎

Se upp så det inte blir tvärtom, bara. En skenhelig ängel utåt mot omgivningen, sedan i hemlighet inbjuden till Afro-partyn ute i förorten - med välhängda zulukaffrer som värdar.
Citera
2025-09-02, 21:52
Medlem
Landsbygdens avatar
Aldrig köpt den där uppdelningen, hora eller madonna. Känns som någon slags kvasiintellektuell uppdelning som kom omkring år 2000. Kåthet innebär ju inte något slags tvång eller obetvinglig kraft, att man måste ha sex med någon.

Personer som inte vet vad dom vill eller saknar commitment, känns som sådana som gärna omfamnar uppdelningen.
Citera
2025-09-03, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Landsbygden
Aldrig köpt den där uppdelningen, hora eller madonna. Känns som någon slags kvasiintellektuell uppdelning som kom omkring år 2000. Kåthet innebär ju inte något slags tvång eller obetvinglig kraft, att man måste ha sex med någon.

Personer som inte vet vad dom vill eller saknar commitment, känns som sådana som gärna omfamnar uppdelningen.

År 2000?
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Hora...onna-komplexet
Citera
2025-09-03, 00:15
Medlem
Landsbygdens avatar
Citat:
År 2000?
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Hora...onna-komplexet
Uppfattar att begreppet/uppdelningen började förekomma oftare i Sverige då. Att det funnits länge, förstår jag.
Mitten av 90-talet har jag inget minne av att någonsin höra "hora-madonna".

Edit: Ser att wiki-artikeln skapades 2004, så det stärker min uppfattning.
Verkade bli populärt begrepp först någon gång efter år 2000, av diverse unga, självutnämnda feminister.
Kan säkert vara kopplat till nya slags kurser på universitetet också, eller där innehållet ändrats.
Skulle även kunna vara kopplat till feministiskt initiativs grundande och framväxt. Bildat år 2005.
Senast redigerad av Landsbygden 2025-09-03 kl. 00:24.
Citera
2025-09-03, 09:18
Medlem
Letrangeres avatar
Citat:
Jag är 50 år. När jag var yngre ville jag att den tjej jag valde skulle vara lite blyg, tillbakadragen och, utåt sett, lite kysk. En madonna med andra ord. Nu har jag levt med en sådan kvinna i 25 år och är singel igen.

Att leva med en kvinna som ovan nämnda var trevligt i början. Jag behövde aldrig vara det minsta orolig för att hon skulle knulla runt och allting var väldigt lugnt och harmoniskt. Dessutom var hon i flera år riktigt het och nyfiken i sängen.

Sen fick vi barn.

Efter barnen blev hon helt inriktad på hus, hem och familj. Även om vi hade sex ibland var det helt mekaniskt från hennes sida. Det var som att all nyfikenhet och experimentlusta försvann. Jag tänkte att det skulle gå över, men det gjorde det aldrig. Jag fick inte ens slicka hennes fitta efter första barnet som föddes på 00-talet!

Nu funderar jag på vad jag är ute efter för kvinna och lutar mer åt att det är en ”hora”. En kvinna som plötsligt kan ta ett konferensknull om lusten faller på, som man kan ha trekanter med, som ofta är överkåt, som man kan knulla på oväntade ställen med, som gärna går in i sexshoppar och porrbutiker när man är utomlands på semester, som tittar på hardcore porr utan att skämmas. Ja, ni fattar.

Jag är helt enkelt mer inriktad på en spännande och nyfiken kvinna än en kvinna som agerar som om livet satt på henne ett kyskhetsbälte.

Hur tänker andra män? Är det en åldersfråga? Kommer mitt liv med en ”hora” få mig att längta tillbaka till en tryggare och tristare tillvaro?
Då får du se till att inte vara svartsjuk och använda kondom.

Varför delar du upp en kvinna i två extremer?
Citera
2025-09-03, 09:49
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Landsbygden
Edit: Ser att wiki-artikeln skapades 2004, så det stärker min uppfattning.
Verkade bli populärt begrepp först någon gång efter år 2000, av diverse unga, självutnämnda feminister.
Kan säkert vara kopplat till nya slags kurser på universitetet också, eller där innehållet ändrats.
Skulle även kunna vara kopplat till feministiskt initiativs grundande och framväxt. Bildat år 2005.

Historiskt har det inte ens behövt ett namn för detta fenomen. Det har helt enkelt varit självklart att horor inte är flickvänsmaterial, inte bara av känsomässiga skäl, utan också av praktiska dito.
Det är önskat om att upphäva dikotomin, som skapat ett behov av att återlansera Freuds gamla begrepp. Det är lite som med "slut shaming", som populariserades runt samma period (ca 2005-2010). Tjejer som ligger runt har alltid haft lågt status och bränt sina skepp rent socialt, men plötsligen tycker någon att det är fel, och då måste man börja kalla det för något.
Citera
2025-09-03, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Historiskt har det inte ens behövt ett namn för detta fenomen. Det har helt enkelt varit självklart att horor inte är flickvänsmaterial, inte bara av känsomässiga skäl, utan också av praktiska dito.
Det är önskat om att upphäva dikotomin, som skapat ett behov av att återlansera Freuds gamla begrepp. Det är lite som med "slut shaming", som populariserades runt samma period (ca 2005-2010). Tjejer som ligger runt har alltid haft lågt status och bränt sina skepp rent socialt, men plötsligen tycker någon att det är fel, och då måste man börja kalla det för något.

Jag håller med dig hovslättskungen. Vi killar vill ha vår kvinna för oss själva, hon ska inga andra gener hava jämte mig. Det är ordern 🙂
Citera
2025-09-03, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klas-Vegas
Varken eller. Jag vill ha en husfru.
Är inte det mer av en anställd?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto