• 1
  • 2
2025-09-02, 09:09
Medlem
Jag är 50 år. När jag var yngre ville jag att den tjej jag valde skulle vara lite blyg, tillbakadragen och, utåt sett, lite kysk. En madonna med andra ord. Nu har jag levt med en sådan kvinna i 25 år och är singel igen.

Att leva med en kvinna som ovan nämnda var trevligt i början. Jag behövde aldrig vara det minsta orolig för att hon skulle knulla runt och allting var väldigt lugnt och harmoniskt. Dessutom var hon i flera år riktigt het och nyfiken i sängen.

Sen fick vi barn.

Efter barnen blev hon helt inriktad på hus, hem och familj. Även om vi hade sex ibland var det helt mekaniskt från hennes sida. Det var som att all nyfikenhet och experimentlusta försvann. Jag tänkte att det skulle gå över, men det gjorde det aldrig. Jag fick inte ens slicka hennes fitta efter första barnet som föddes på 00-talet!

Nu funderar jag på vad jag är ute efter för kvinna och lutar mer åt att det är en ”hora”. En kvinna som plötsligt kan ta ett konferensknull om lusten faller på, som man kan ha trekanter med, som ofta är överkåt, som man kan knulla på oväntade ställen med, som gärna går in i sexshoppar och porrbutiker när man är utomlands på semester, som tittar på hardcore porr utan att skämmas. Ja, ni fattar.

Jag är helt enkelt mer inriktad på en spännande och nyfiken kvinna än en kvinna som agerar som om livet satt på henne ett kyskhetsbälte.

Hur tänker andra män? Är det en åldersfråga? Kommer mitt liv med en ”hora” få mig att längta tillbaka till en tryggare och tristare tillvaro?
Citera
2025-09-02, 09:47
Medlem
Stark-Senaps avatar
Ingetdera.
Hemma vill jag ha det tyst!
Citera
2025-09-02, 09:49
Medlem
CC75s avatar
Det du beskriver är den "vanligaste" utvecklingen för de flesta kvinnor som får barn. Det händer något inom dem biologiskt medan vi män ofta har kvar vår "lust" då vi inte genomgår samma biologiska omvälvning. Det i sig gör att många män i din ålder har genomgått exakt samma som du. Det finns skäl till att män förr i tiden höll sig med frillor.

Så länge du har kvar hyfsade testosteronnivåer kommer du inte att längta tillbaka. En mer sexuellt intresserad kvinna eller för den delen, dejta runt och träffa flera, är den mest troliga lösningen för dig. Vad du även bör tänka på är att sex i alla ära men man ska även trivas med personen mellan de intima stunderna. Att hitta någon man trivs med är också viktigt men inte helt lätt då många kvinnor som är den typ du letar efter, de har karaktärsdrag som är mindre roliga.

Det finns 50+ kvinnor som har börjat hitta tillbaka till sin lust efter barnaåren men de har också höga krav på de män de träffar och ska vi män vara lite självkritiska, många män är inte i form.

// CC
Citera
2025-09-02, 12:47
Medlem
Klas-Vegass avatar
Varken eller. Jag vill ha en husfru.
Citera
2025-09-02, 13:15
Medlem
lakritcs avatar
Man tröttnar på ett liv i kaos med horan. Vill man ha spänningen får man kanske som gemene 50-plussare köpa eskort utomlands.

Madonnan är en av få kvinnor med klass i dagens dekadenta samhälle. I längden håller det bättre.
Citera
2025-09-02, 13:19
Medlem
jagnickars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnker
Jag är 50 år. När jag var yngre ville jag att den tjej jag valde skulle vara lite blyg, tillbakadragen och, utåt sett, lite kysk. En madonna med andra ord. Nu har jag levt med en sådan kvinna i 25 år och är singel igen.

Att leva med en kvinna som ovan nämnda var trevligt i början. Jag behövde aldrig vara det minsta orolig för att hon skulle knulla runt och allting var väldigt lugnt och harmoniskt. Dessutom var hon i flera år riktigt het och nyfiken i sängen.

Sen fick vi barn.

Efter barnen blev hon helt inriktad på hus, hem och familj. Även om vi hade sex ibland var det helt mekaniskt från hennes sida. Det var som att all nyfikenhet och experimentlusta försvann. Jag tänkte att det skulle gå över, men det gjorde det aldrig. Jag fick inte ens slicka hennes fitta efter första barnet som föddes på 00-talet!

Nu funderar jag på vad jag är ute efter för kvinna och lutar mer åt att det är en ”hora”. En kvinna som plötsligt kan ta ett konferensknull om lusten faller på, som man kan ha trekanter med, som ofta är överkåt, som man kan knulla på oväntade ställen med, som gärna går in i sexshoppar och porrbutiker när man är utomlands på semester, som tittar på hardcore porr utan att skämmas. Ja, ni fattar.

Jag är helt enkelt mer inriktad på en spännande och nyfiken kvinna än en kvinna som agerar som om livet satt på henne ett kyskhetsbälte.

Hur tänker andra män? Är det en åldersfråga? Kommer mitt liv med en ”hora” få mig att längta tillbaka till en tryggare och tristare tillvaro?

Hur länge hade ni varit ihop och hur länge hade ni bott ihop innan ni fick barn?
Citera
2025-09-02, 13:33
Medlem
kalkryggars avatar
Om det är en flickvän/fru du vill ha så är det väl en trevlig tjej som vill knulla helt enkelt. Jag skulle inte vilja ha en hora som flickvän. Däremot om du bara ska slafsa runt ett tag med en eller flera tjejer så kan de väl vara horor (kanske för moralens skull rent bokstavligt).

Citat:
Ursprungligen postat av CC75
Det du beskriver är den "vanligaste" utvecklingen för de flesta kvinnor som får barn. Det händer något inom dem biologiskt medan vi män ofta har kvar vår "lust" då vi inte genomgår samma biologiska omvälvning. Det i sig gör att många män i din ålder har genomgått exakt samma som du. Det finns skäl till att män förr i tiden höll sig med frillor.

Så länge du har kvar hyfsade testosteronnivåer kommer du inte att längta tillbaka. En mer sexuellt intresserad kvinna eller för den delen, dejta runt och träffa flera, är den mest troliga lösningen för dig. Vad du även bör tänka på är att sex i alla ära men man ska även trivas med personen mellan de intima stunderna. Att hitta någon man trivs med är också viktigt men inte helt lätt då många kvinnor som är den typ du letar efter, de har karaktärsdrag som är mindre roliga.

Det finns 50+ kvinnor som har börjat hitta tillbaka till sin lust efter barnaåren men de har också höga krav på de män de träffar och ska vi män vara lite självkritiska, många män är inte i form.

// CC

Vanligaste vill jag nog inte hålla med om. Jag har träffat tjejer som fått barn och de verkar vara mycket mer inriktade på att det ska slickas både röv å fitta hej vilt än de som inte fått barn.

Det är väl helt enkelt så att kvinnan tappade lusten på den mannen (TS). Skulle jag tro. När hon träffar en ny man så kan du ge dig fan på att han slickar fittan på henne så det sprutar om det.
Citera
2025-09-02, 14:05
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar

Vanligaste vill jag nog inte hålla med om. Jag har träffat tjejer som fått barn och de verkar vara mycket mer inriktade på att det ska slickas både röv å fitta hej vilt än de som inte fått barn.

Det är väl helt enkelt så att kvinnan tappade lusten på den mannen (TS). Skulle jag tro. När hon träffar en ny man så kan du ge dig fan på att han slickar fittan på henne så det sprutar om det.

Det finns kvinnor som inte tappar sexlusten efter graviditet och småbarn men inom min stora familj, vänskaps- och bekantskapskrets samt vad jag läser och hör andra säga blir sexlivet betydligt mindre för de allra flesta och det är betydligt fler kvinnor som förlorar intresset än vad det är kvinnor som behåller sin nivå, än färre som ökar den. Vad det sedan beror på varierar. Kombination av biologi, trötthet, tidsbrist. Fadern är inte längre intressant som älskare m.m.

Dock roligt att du har andra erfarenheter. Det är något jag inte missgynnar någon. Tvärtom. Stort grattis till dessa män.

// CC
Citera
2025-09-02, 14:50
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnker

Typiskt dilemma, men man behöver inte välja.
Din första flickvän hade nog en bestämd uppfattning om vad en vuxen kvinna är, och att det är en kvinna som inte har sex. Den uppfattningen är inte alls ovanlig, men långt ifrån alla tänker så. Det är inte alls ovanligt förr att gifta par lade ner sexet runt 30, och aldrig tog upp det igen. Om barn märker att föräldrarna aldrig har sex, så kan de växa upp och tro att man är äcklig eller "översexuell" om man vill knulla upp i medelåldern. Min erfarenhet är att det ofta handlar om kvinnor som är fixerade på vad som "passar sig" i respektive ålder. Man ska ha vissa kläder, umgås på särskilda sätt, ha en "vuxen" frisyr, bo på ett särskilt sätt osv.
Men långt ifrån alla "vanliga" tjejer fungerar så. Man kan ofta upptäcka dem i tid, om man redan tidigt i förhållandet diskuterar hur man tänker sig medelåldern.

"Horan" vill du inte ha, mer än när du är kåt. Jag vet folk som levt som du beskriver, och det är folk med psykiska problem, missbruk. Den sorts som spöar på varandra på något hotellrum, så att personalen får ringa snuten.
Citera
2025-09-02, 16:36
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Vill du ha en hora eller en madonna?

Jag vill ha en öm kvinna, som förstår hur hon gör för att få sin man att må bra. Om hon sen är hora eller madonna är har väl egentligen inte så stor betydelse. Nej, ta bara emot din man när han behöver dig och håll för fan inte på och bitcha dig. Kanske inte behöver vara svårare än så att behålla en karl?
Citera
2025-09-02, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jagnickar
Hur länge hade ni varit ihop och hur länge hade ni bott ihop innan ni fick barn?

Varit ihop i 6 år och bott ihop i 3 år innan barn.
Citera
2025-09-02, 17:29
Medlem
Hon ska vara en hora i sängkammaren och madonna övrig tid😎
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem