Citat:
Ursprungligen postat av
prostetnic
Jag har citerat googles AI-översikt på sökning om var man får landa med ballong. Kanske dags för dig att citera för att stödja ditt "har för mig".
vet inte vilket du syftar på här (fetade). Men googlade och fick ingen AI-översikt.
Gick igenom trådhistorik och den du postat var tlll någon annan. Då kan du gott gå igenom min trådhistorik för att se vad luftfartslagen har att säga om detta.
Citat:
Med tanke på att det tydligen är åtal väckt så är det påståendet verkligen märkligt. De två parterna som träter är alltså åklagare och tilltalade och vad det träter skall alltså bara de som var där kunna veta? Huh? Hur skall rätten kunna ta ställning utan att veta och framförallt hur skall åklagaren kunna övertyga rätten om han inte vet?
Vad som hände på platsen vet ju bara de som var där. Om inte någon filmat händelsen från start tills man sitter i bilen möjligtvis. Vad man träter om är förstås enligt vittnesmål (och om du läst minsta vittnespsykologi bör du vet hur opålitliga bådas utsagor är).
Citat:
Man skall inte glömma att det där var i någon ridsportstidning som detta publicerats och man kan tänka sig att det var vinklat till hästägarens favör. Kanske var det bara hästägaren som uttalade sig i tidningen och att det är bara hans sida av storyn som kommer fram. Artikeln var dock bakom betalvägg så vad som verkligen står vet vi som inte betalar rätt lite om.
Du menar alltså att du bygger en bedömning på en artikel du inte läst på vilken intresseafär tldnlngen har. Man kan lika gärna tänka sig att det är en varning till andra hästägare hur man ska bete sig när grosshandlare i luftkorg invaderar din inhägnad med djur.