Citat:
Ursprungligen postat av
grungewhore
Kan du citera den texten är du snäll
Har du åkt ballong? Det är ingen exakt vetenskap direkt, och att bedriva kommersiell verksamhet med sådana farkoster kräver en del kringoperation eftersom man inte vet vart fan ballongen kommer landa.
Som sagt, jag har varit med om en ballong som touchade vårt hustak utan minsta ursäkt. Ljudet gjorde hunden galen.
En viss ödmjukhet från dessa grosshandlare i flygkorg hade varit på sin plats.
Det står att du ska visa hänsyn och undvika djuren i hagen, vilket är direkt omöjligt med en väsande jättetingest som kommer ner från skyn. Är du eljest?
Jag har citerat googles AI-översikt på sökning om var man får landa med ballong. Kanske dags för dig att citera för att stödja ditt "har för mig".
Citat:
Markägaren hävdar att man blockerat för att inte djuren skulle smita. Hästar på flykt är inte kul kan jag säga.
Vad som hänt mellan två parter som träter vet bara de som var där.
Med tanke på att det tydligen är åtal väckt så är det påståendet verkligen märkligt. De två parterna som träter är alltså åklagare och tilltalade och vad det träter skall alltså bara de som var där kunna veta? Huh? Hur skall rätten kunna ta ställning utan att veta och framförallt hur skall åklagaren kunna övertyga rätten om han inte vet?
Dessutom är det som sagt föga troligt att det kommer till åtal om det bara var så att det var en blockering för att hindra djuren att smita. Det krävs liiiite mer för att komma upp i graden uppsåt här.
Man skall inte glömma att det där var i någon ridsportstidning som detta publicerats och man kan tänka sig att det var vinklat till hästägarens favör. Kanske var det bara hästägaren som uttalade sig i tidningen och att det är bara hans sida av storyn som kommer fram. Artikeln var dock bakom betalvägg så vad som verkligen står vet vi som inte betalar rätt lite om.