Citat:
Ursprungligen postat av
prostetnic
Mig veterligen gäller den även för företag och vissa fordon.
Kan du citera den texten är du snäll
Citat:
Skulle det vara så att ballongfararen gjort sig skyldig till brott här så är det ju fritt fram att anmäla honom. Eller ja anmäla kan man ju alltid göra, men är det inte något brottsligt bakom så händer det nog inte mycket med den.
Har du åkt ballong? Det är ingen exakt vetenskap direkt, och att bedriva kommersiell verksamhet med sådana farkoster kräver en del kringoperation eftersom man inte vet vart fan ballongen kommer landa.
Som sagt, jag har varit med om en ballong som touchade vårt hustak utan minsta ursäkt. Ljudet gjorde hunden galen.
En viss ödmjukhet från dessa grosshandlare i flygkorg hade varit på sin plats.
Citat:
Precis, därför är det svårt att hävda att någon annan har gjort sig skyldig till något brottsligt mot hästarna då man inte känner djuren något nogrannare.
Det står att du ska visa hänsyn och undvika djuren i hagen, vilket är direkt omöjligt med en väsande jättetingest som kommer ner från skyn. Är du eljest?
Citat:
Nu är det så att det normalt är åklagare som stämmer personer som de misstänker för brott. Av vad som framkommit så verkar stallägaren ha betett sig brottsligt genom att uppsåtligen hindra balongfararen att bärga ballongen.
Markägaren hävdar att man blockerat för att inte djuren skulle smita. Hästar på flykt är inte kul kan jag säga.
Vad som hänt mellan två parter som träter vet bara de som var där.