2025-09-14, 12:05
Medlem
Anybodykillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheHenrik
Du ska så klart följa ditt hjärta och om du tycker att ett sökande inte är värt det så tycker jag absolut inte att du ska söka efter något.

Sökande är för dom som känner att det finns något mer eller att något inte är riktigt som det ska.
Är du nöjd med ditt liv och dina relationer så finns det väl ingen anledning att lämna det för att söka något mer meningsfullt.
Det är när allt känns falskt, destruktivt eller meningslöst som jag tror många söker något annat. Jag menar inte då att alla måste hitta samma "resultat" utan man får hitta sin egen väg och det som känns rätt för en själv, dvs min väg är kanske inte din väg. Vad jag dock tycker är viktigt är att min väg inte kör över din eller tvärtom, vi måste alla respektera varandra.

Så om du tycker att du lever en livsstil som respekterar djur, natur och människor så varför ändra på något?
Fina ord
Jag tycker religioner ser så meningsfulla ut när de gör sina gemensamma ritualer, firar högtider eller ber tillsammans. Jag är även fascinerad av religioners laddning av symboler till att betyda något. Tex ett kors är inte bara ett stycke trä för de utan "laddat". Dedikation och genuinteten är så annorlunda i ett klimat där man ska kunna tåla alla kränkningar eller att "luften är fri".

Går man förbi en kyrka, moske, tempel eller synagoga så blir man lite nyfiken

Jag vet inte men ibland känner jag att mitt liv är ok men när jag ser mig runtomkring så vill man göra det bättre för alla andra med. Sen känns det bra att kunna hjälpa andra och bygga upp andra än sig själv.
Citera
2025-09-14, 20:44
Medlem
TheHenriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anybodykiller
Jag vet inte men ibland känner jag att mitt liv är ok men när jag ser mig runtomkring så vill man göra det bättre för alla andra med. Sen känns det bra att kunna hjälpa andra och bygga upp andra än sig själv.
Så här känner jag också 🙏🏻
Att hjälpa andra som behöver och vill ha hjälp ger mig jättemycket.
Citera
2025-09-14, 20:58
Medlem
gabrielle2s avatar
Jag tror att kyrkan finns inom mig och att Gud då alltid är nära mig.
Det vill säga ser allt jag gör och inte gör.
Jag är medveten om att jag inte är felfri och att jag inte alltid beter mig bra.
Är inte rädd för Gud, kanske jag borde vara.

Religioner för mig är mer avguderi eftersom alla religioner säger att just deras Gud och lära är sann.
Deras kyrka är sann.
Citera
2025-09-14, 21:50
Medlem
EnkeliSotilass avatar
Min Gud står över andra gud. I am the chosen one
Citera
2025-09-14, 22:50
Medlem
TheHenriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Jag tror att kyrkan finns inom mig och att Gud då alltid är nära mig.
Det vill säga ser allt jag gör och inte gör.
Precis så känner jag det också. Jag behöver ingen bok, ingen kyrka eller tempel för att nå Gud, han är alltid här.
Citera
2025-09-15, 06:18
Medlem
TheHenriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Är inte rädd för Gud, kanske jag borde vara.

Rädd tycker jag inte att du ska vara, men att ha stor respekt för Gud är dock viktigt för mig.
Citera
2025-09-19, 05:07
Medlem
EnkeliSotilass avatar
Guds liv sanningar - Änglar skickar budskap

Finns här för alla medmänniskor och beskyddar tron på oss själva för framtiden.

Vi kommer alltid hjälpa känslomässigt vad än det som händer för allvarliga saker i livet. Lyssna på Änglar

Bråka inte med varandra, är i varandets gemensam harmoni för trygghet.
Citera
2025-09-19, 05:18
Medlem
Vaktankans avatar
Gud har varken ringt eller skrivit till mig någonsin.
Men jag diggar den heliga anden då jag älskar ankor och samlar på badankor
Citera
2025-09-21, 13:52
Medlem
Efter många års grunnande har jag insett att jag har inga problem i min relation med Gud.

Det jag har desto större problem med är alla hans odrägliga tillbedjare på den här planeten!

Falska profeter, självutnämnda skriftuttolkare och eljest självgoda fariséer försöker pracka på mig sin taffliga livsåskådning och få mig att köpa grisen i säcken.

Nä tack! Kräng skräpet någon annanstans!
Citera
2025-09-21, 17:58
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaussBonnet
Efter många års grunnande har jag insett att jag har inga problem i min relation med Gud.

Det jag har desto större problem med är alla hans odrägliga tillbedjare på den här planeten!

Falska profeter, självutnämnda skriftuttolkare och eljest självgoda fariséer försöker pracka på mig sin taffliga livsåskådning och få mig att köpa grisen i säcken.

Men du tror på Gud?
Citera
2025-09-21, 22:03
Medlem
TheHenriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaussBonnet
Ingen som säljer något i denna tråd. Jag håller med dig om att många sprider konstiga påståenden om Gud och vad man ska göra som troende.

Vad jag gör och tycker att alla borde göra är att söka Gud inom dig själv. Jag tjänar inget på det, om du gör det så är det du som tjänar på det. Jag tycker att ha universum som guide hjälper mig mycket, mer än jag tidigare trodde var möjligt.

Önskar att fler om dom ville, kunde få samma vägvisning och råd genom att lyssna på sitt hjärta. Det är så jag känner vad Gud vill och vad jag vill, det måste kännas rätt i hjärtat. Det spelar ingen roll om jag går i ekonomisk förlust, om det blir jobbigare arbete eller om det blir en omväg för mig, i det långa loppet mår jag bäst av att lyssna på och följa mitt hjärta. Jag är övertygad om att det är genom hjärtat jag blir guidad av Gud/universum. Mitt hjärta är mitt kompass.

Jag har gjort detta i så många år nu och skulle inte vilja göra det på något annat sätt, det leder mig hela tiden till ett ställe där jag lär mig och är nöjd med mina beslut.

Du får så klart leva som du vill, du får guidas av tv'n eller politikerna om du vill det. Här vill jag bara visa ett sätt att ta sig igenom livet på, ett sätt där jag tar varje steg med Gud/universum.
Citera
2025-09-29, 07:17
Medlem
EnkeliSotilass avatar
En kvinna Ängel i himmelen säger: Hon har hittat en mans Ängel och möter han hos Gud. De säger tur i kärlek och omfamnas av Gudskärlek.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in