Citat:
Fina ord
Du ska så klart följa ditt hjärta och om du tycker att ett sökande inte är värt det så tycker jag absolut inte att du ska söka efter något.
Sökande är för dom som känner att det finns något mer eller att något inte är riktigt som det ska.
Är du nöjd med ditt liv och dina relationer så finns det väl ingen anledning att lämna det för att söka något mer meningsfullt.
Det är när allt känns falskt, destruktivt eller meningslöst som jag tror många söker något annat. Jag menar inte då att alla måste hitta samma "resultat" utan man får hitta sin egen väg och det som känns rätt för en själv, dvs min väg är kanske inte din väg. Vad jag dock tycker är viktigt är att min väg inte kör över din eller tvärtom, vi måste alla respektera varandra.
Så om du tycker att du lever en livsstil som respekterar djur, natur och människor så varför ändra på något?
Sökande är för dom som känner att det finns något mer eller att något inte är riktigt som det ska.
Är du nöjd med ditt liv och dina relationer så finns det väl ingen anledning att lämna det för att söka något mer meningsfullt.
Det är när allt känns falskt, destruktivt eller meningslöst som jag tror många söker något annat. Jag menar inte då att alla måste hitta samma "resultat" utan man får hitta sin egen väg och det som känns rätt för en själv, dvs min väg är kanske inte din väg. Vad jag dock tycker är viktigt är att min väg inte kör över din eller tvärtom, vi måste alla respektera varandra.
Så om du tycker att du lever en livsstil som respekterar djur, natur och människor så varför ändra på något?

Jag tycker religioner ser så meningsfulla ut när de gör sina gemensamma ritualer, firar högtider eller ber tillsammans. Jag är även fascinerad av religioners laddning av symboler till att betyda något. Tex ett kors är inte bara ett stycke trä för de utan "laddat". Dedikation och genuinteten är så annorlunda i ett klimat där man ska kunna tåla alla kränkningar eller att "luften är fri".
Går man förbi en kyrka, moske, tempel eller synagoga så blir man lite nyfiken

Jag vet inte men ibland känner jag att mitt liv är ok men när jag ser mig runtomkring så vill man göra det bättre för alla andra med. Sen känns det bra att kunna hjälpa andra och bygga upp andra än sig själv.