2025-09-29, 07:49
Medlem
EnkeliSotilass avatar
En Ängel berättar i direkt kontakt att...

Välj din egen väg för ditt eget bästa

Lärdomar kommer in i dig

Ta hand om ditt inre barn

Känslorna är din andliga resa
Citera
2025-10-10, 02:33
Avslutad
Mitt fetlagda:

Citat:
Ursprungligen postat av TheHenrik
Många säger att de tror på Gud – men hur många lever faktiskt i kontakt med Honom? Jag själv upplever en nära relation med Gud, men den liknar inte det jag ser i samhället eller i dagens religioner. Det Gud visar mig går ofta rakt emot den livsstil som präglar världen idag.
Vi lever i en tid av stress, oro och ohälsa. Människor är svaga mentalt, fysiskt och andligt. Det är som om vi bländas av yttre lockelser, medan hjärtat – där Gud talar – blir kvävt. Är det konstigt att vår värld ser ut som den gör, med våld, splittring och hopplöshet?
Att säga att man är troende räcker inte om man inte lyssnar på Guds röst. Man kan inte se klart om hjärtat är som en flaska full av vatten och grus som ständigt skakas om. Först när flaskan får stå still och gruset sjunker, kan man se igenom. Så är det också med vårt inre – vi behöver stillhet för att kunna höra Gud.

Därför vill jag uppmana dig som vill men kanske inte känner kontakt med Gud:
• Ta tid att stilla ditt hjärta.
• Sök Gud inte i TV:n, mobilen eller i begäret – utan inom dig.
• Lyssna på vad Han säger om ditt liv och hur du lever.

Det kan vara svårt och ibland smärtsamt att möta sanningen om sig själv. Men just därför är det så brådskande att vända sig till Gud. För vår egen skull, för våra barns skull, för hela skapelsens skull.
Gud försöker hela tiden nå dig – frågan är om du vågar öppna ditt hjärta.

Har du en stark och tydlig relation med Gud? Känner du igen dig i dagens stora religioner?
Ja, det har jag.
Citera
2025-10-10, 03:01
Medlem
skoputss avatar
Min relation med Gud är djup, men jag är periodare i att medvetet uppmärksamma hans var-ande.

Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Att påstå att man har kontakt med en gud är detsamma som brist på verklighetsuppfattning. Detsamma som vad gäller allt annat kallas för en psykos.

Du har ingen aning om vad som rör sig i andra människors inre. Jag gissar att du är yngre, för då är man så styv i korken som du och vet exakt hur allt ligger till.

Edit*

Citat:
Ursprungligen postat av GaussBonnet
Efter många års grunnande har jag insett att jag har inga problem i min relation med Gud.

Det jag har desto större problem med är alla hans odrägliga tillbedjare på den här planeten!

Falska profeter, självutnämnda skriftuttolkare och eljest självgoda fariséer försöker pracka på mig sin taffliga livsåskådning och få mig att köpa grisen i säcken.

Nä tack! Kräng skräpet någon annanstans!

Känner igen din beskrivning, men har också haft fina möten.
Senast redigerad av skoputs 2025-10-10 kl. 03:10.
Citera
2025-10-10, 05:48
Medlem
EnkeliSotilass avatar
Dagens sanning. Gud är bara del av andligt system vi lever här i jorden. Ganska stor vit ljus massa högst upp bärs av änglar. Hemlig hem för änglar och finns mängder med boningar. Kraften går uppifrån ner till dig i olika mängd. Vi beskyddas hela tiden med osynliga energin. Fred prisas
Citera
2025-10-10, 06:50
Avslutad
Demoner överallt, men!

Citat:
Ursprungligen postat av EnkeliSotilas
Dagens sanning. Gud är bara del av andligt system vi lever här i jorden. Ganska stor vit ljus massa högst upp bärs av änglar. Hemlig hem för änglar och finns mängder med boningar. Kraften går uppifrån ner till dig i olika mängd. Vi beskyddas hela tiden med osynliga energin. Fred prisas
Ja, fred och ffa kärlek, äkta kärlek- inte pärlor åt svin.
Vi förstår så lite, men är mottagliga för så mycket, men det kommer att gå bra.
Citera
2025-10-10, 08:39
Medlem
TheHenriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zubert
Ja, det har jag.
Vad bra för dig, det innebär att du kommer att må bra och ha inre frid, vilket du kanske redan gör och har.

Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Du har ingen aning om vad som rör sig i andra människors inre. Jag gissar att du är yngre, för då är man så styv i korken som du och vet exakt hur allt ligger till.
Han behöver inte vara ung, det är många som fastnar i 12-14 års ålder mentalt och ofta känslomässigt ännu yngre. Den ålder där man knappt upplevt någonting men tror man lärt sig allt om allt.
Vår ledning/regering har inte utvecklats längre än så och då blir det omöjligt för resten av befolkningen att utvecklas, det är rebellerna som lever utanför systemet som kan mogna förbi detta stadiet om dom vågar gå sin egen väg.
Citera
2025-10-10, 10:25
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Du har ingen aning om vad som rör sig i andra människors inre.

PRECIS! Det rör sig människors inre. Inne i era huvuden. Gud-tjafset finns bara inne i era huvuden och inte i verkligheten där ute.

Om jag skulle prata med en groda skulle jag ses som psykotisk. Om jag tillhör en grupp med JÄTTEMÅNGA människor som pratar med grodor så kallas det för en religion. Det var min poäng. Men du har huvudet för långt upp i ditt arsle för att inse det och för att kunna diskutera det.
Citera
2025-10-10, 10:27
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Han behöver inte vara ung, det är många som fastnar i 12-14 års ålder mentalt och ofta känslomässigt ännu yngre. Den ålder där man knappt upplevt någonting men tror man lärt sig allt om allt.
Vår ledning/regering har inte utvecklats längre än så och då blir det omöjligt för resten av befolkningen att utvecklas, det är rebellerna som lever utanför systemet som kan mogna förbi detta stadiet om dom vågar gå sin egen väg.

Så rebelliskt att följa vad som står i en tvåtusen år gammal bok och tro på en farbror i himmelen!

Religion är den enkla utvägen för de som INTE kan tänka själva och därmed per definition INTE är rebelliska.
Citera
2025-10-10, 10:33
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Jag gissar att du är yngre, för då är man så styv i korken som du och vet exakt hur allt ligger till.

Måste även påpeka det ironiska i att bli kallad styv i korken av någon som helt utan bevis tror på ett gubbe i himlen som allsmäktigt styr hela universum och bryr sig om ifall du runkar för mycket.

Men den ironin går dig givetvis helt förbi!
Citera
2025-10-10, 10:55
Medlem
TheHenriks avatar
Citat:
Så rebelliskt att följa vad som står i en tvåtusen år gammal bok och tro på en farbror i himmelen!

Religion är den enkla utvägen för de som INTE kan tänka själva och därmed per definition INTE är rebelliska.
För det första har jag aldrig läst Bibeln, för det andra pratar inte jag om kristendomen.
För mig är Gud universum med alla dess krafter som jag anser att vi är en integrerad del av och där möjligheten finns att kommunicera på båda håll.

Sen att du har avskärmat dig från denna kommunikation och förstår dom som känner kopplingen mellan oss och universum säger mer om dig än något annat.

Jag skulle inte förvåna mig om du tror på politikerna och till och med röstar på dom. Skulle inte heller förvåna mig om du tittar på tv och sociala medier. Det blir en väldigt begränsad värld där jag fullständigt förstår att du inte har en aning om kommunikation med universum.
Citera
2025-10-10, 11:03
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
För mig är Gud universum med alla dess krafter som jag anser att vi är en integrerad del av och där möjligheten finns att kommunicera på båda håll.

Jag tror på att jättestora chockrosa myror som bor under marken på Venus styr hela universum. Bevisa att jag har fel!
Citera
2025-10-10, 11:16
Medlem
TheHenriks avatar
Citat:
Jag tror på att jättestora chockrosa myror som bor under marken på Venus styr hela universum. Bevisa att jag har fel!
Jag säger inte att du har fel men din attityd är väldigt omogen så för din egen skull så kanske du borde hitta något annat att tro på. Men du gör ju så klart som du vill, det är du själva som måste leva ditt liv och vara den du är
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in