2012-12-27, 10:08
Medlem
Flashborns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintervers
Är inte så insatt, och orkar fan inte traggla igenom över 300 sidor, så jag frågar istället rätt ut: är astralresor något som sker under klardrömmar, eller de två helt skilda fenomen?

Det finns olika åsikter men den generella synen på det är att de inte är samma sak men att de hör ihop. Du kan tänka dig det som en gråskala över medvetandet, alltså i vilken "fas" du har din fokus.

Ex:

Vitt = vaken
Ljusgrå = klardröm
Grå = ut-ur-kroppen-upplevelser(uku) / astralprojektion
Mörkgrå = nära-döden-upplevelser(ndu)

För att gå mörkare in i skalan måste du lämna det ljusa bakom dig. Tappa fokus på kroppen så mycket som möjligt.

Man kan argumentera att ndu ger klarast projektioner på grund av nästan total förlust av din fysiska kropp.

Troende anser nog också att döden är mörkast på skalan och ger total frihet.

Värt att notera är att en klardröm kan bli en uku genom diverse fördjupningstekniker.
Alla dessa bygger på att fokusera din vilja och fasa mot det "icke-fysiska".

Puh, en del termer har jag svårt för.

Hoppas min förvirrande metafor inte var för förvirrande.
Citera
2012-12-28, 03:02
Medlem
alecxzis avatar
Fan vad jag hatar att få sömnparalyser. Det är nog det värsta som finns.

Ibland kan jag vakna upp helt spontant på natten eller på dagen och börja kolla mig omkring i mitt rum. Inte allt för sällan man ser någonting förbannat läskigt som man däremot har svårt att uppfatta vad det är för något.

Igår så vaknade jag upp vid 11.00 och ser någon mörk gestalt sitta bredvid min säng, såg ut som en predator ungefär. Så här:

http://mobil.hd.se/multimedia/dynamic/00731/predator_xxx_05_sma_731204e.jpg

Man får alltid galen puls efteråt för att sedan inse att det var en sömnparalys...

Finns det något sätt att slippa få sömnparalys?
Citera
2012-12-28, 21:12
Medlem
AstralProjectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alecxzi

Finns det något sätt att slippa få sömnparalys?

Undvika att få vetefan men däremot finns det en väl beprövad teknik för att ta sig ur det. Även om du inte kan röra dig finns det fortfarande något du har kontroll över: Andningen! Ändra ditt andningsmönster så begriper hjärnan att medvetandet är vaket och du får kontroll över kroppen igen. Prova t.ex. att ta långa rytmiska andetag.

Kommer du över din rädsla för sömnparalys så småningom så kan du börja utnyttja paralystillfällena till astralprojektion

Lycka till!
Citera
2013-01-08, 19:42
Medlem
Helt skruvat!
Min dröm : Det är en familj med en pojke. Det blir en brand i huset och pappan i familjen stryker med. En brandman blir förjust i mamman och accepterar sonen men han kan inte stödja ekonomiskt. Pojken ser en vit häst som han vill ha. Mamman säger att hon inte har råd med den. Då kommer en greve och säger "det är han som äger den" pekar på ett slott. Mamman agerar sexslav åt den här GRÅA mannen med ljusa hårstrån över hela kroppen för att pojken ska få rida och de klara sig. Han var tanig och hade stort huvud nästan stewie liknande. Han hade i sin tur en dotter som var förtjust i lilla pojken men hon var för döminant så han var rädd för henne (det). Hon i sin tur liknade pappan fast lite aktivare. Pappan dör och så gör pojkens mamma.

Jag vaknar upp och blir typ "THE FUCK"

Somnar in igen och upplever en sömnparalysis. DÅ HON TITTAR PÅ MIG rakt i ansiktet småfnittrar och jag känner hennes hand fippla med mitt hår.

Jag är helt förstörd.
Asså jag är rädd på riktigt
Citera
2013-01-09, 11:08
Bannlyst
Jag har läst lite i denna tråd och blev genast intresserad men samtidigt skeptisk.
Jag bestämde mig för att pröva så ja följde anvisningar från en länk i början utav tråden och lite märkligt, hade legat i min säng i ca 10 minuter av total koncentration och haft nån slags rytmisk inandning, vet inte om det är något relaterat till astral projektion men det kändes konstigt i hela kroppen precis som innan man får en sömnparalys, kändes som det kröp myror över hela kroppen, svårt att förklara. ska i alla fall börja pröva detta på kvällarna och se om jag lyckas komma vidare!
Citera
2013-01-11, 06:38
Medlem
CockneyRejects avatar
kan någon förklara för mig vad fan de var som hände mig nyss?! jag har lucid dreamat ett flertal gånger samt vart me om ett gäng obe men de här de här var helt.sjukt.

det började med en vanlig dröm jag skulle gå på en jobbintervju jag skulle böi journalist. i mitt eget rum?. iaf jag går in i mitt rum och träffar arbetsgivaren och lägger märke till hans stora grin och mörkt istället för rött runt ögonen(när jag obear så finns de ibland varelser där som ibland tar skepnader av människor och har.minnen av dina.kompisar/familj som typ dräkter o dessa kan.man känna igen genom att dom har svart istället för rött under ögonen varelserna själva är alltså helt svarta

jag tänkte då inte mycke på de här då jag var i en dröm(trodde jag iaf) så arbetsgivaren säger vill du verkligen bli.... jourrnalist? och jag säger ja varför inte o då kommer han närmare och jag känner en total.maktlöshet, jag inser nu.att de inte är en dröm så.jag försöker skrika men de går inte mina käkar öppnas inte tillräckligt o de kommer inget.ljud plötsligt ser jag hur.han.får.en.rund mun med sylvassa tänder som formas och rör sig.sakta.mot.min hals jag försöker hålla emot.men jag är för svag till slut trycker.han ner mig.i.min säng o lägger sig.bredvid och försöker fortfarande komma åt min hals med sin mun

jag använder min vänstra hand till att greppa.kring hans läppar och stänga.igen dom medans jag håller ifrån honom med.höger sedan känner jag att jag får lite mer kraft och slår 2.riktigt.hårda slag rakt.ner i sängen för.då.har han försvunnit upp i rök.. jag har vart me om obe tidigare så jag är inte så jätterädd för detta fenomen så jag tänker att de är över och jag lägger.mig o försöker sova då stiger en ilska inuti mig och jag känner att jag.får ett "surge" med.energi tar mig 3 sekunder innan jag lämnar min kropp men inte som mig själv den här gången.jag har utvecklat gigantiska.klor.som.jag tar mig fram extremt snabbt med jag kan även klättra på väggar o så jag tänker "nu jävlar ska.jag hitta fanskapet" och tar mig ut ur.rummet.jag klättrar från vägg till vägg och sätter mig på taket till vardagsrummet . där står min brorsa o titrar på.mig helt chockerad " Vafan har hänt med dig?!" skriker.han ut och jag blir chockad.av att han kan.se.mig så jag tar.mig.ner. pä golvet för att prata med honom
-kan du se mig?
-ja vafab är de här?!
-jag är.i en obe
-du kanske.bör gå tillbaka till dig stammar han fram
jag är vanlig nu och tar mig tillbaka till.min kropp jag vaknar upp och går iväg till.vardagsrummet men ingen.är.där.och min brorsa ligger o sover... så jag tänker vafan?! o då.kommer jag på att min brorsa hade svart runt ögonen under.obe.. nu sitter jag här helt skakig och undrar vafan jag har vart me om dörren till mitt rum var.öppen.när jag.vakna på riktigt fö. skrev allt de här på luren så bär me mig
Citera
2013-01-11, 07:25
Medlem
variegatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CockneyReject
kan någon förklara för mig vad fan de var som hände mig nyss?! jag har lucid dreamat ett flertal gånger samt vart me om ett gäng obe men de här de här var helt.sjukt.

det började med en vanlig dröm jag skulle gå på en jobbintervju jag skulle böi journalist. i mitt eget rum?. iaf jag går in i mitt rum och träffar arbetsgivaren och lägger märke till hans stora grin och mörkt istället för rött runt ögonen(när jag obear så finns de ibland varelser där som ibland tar skepnader av människor och har.minnen av dina.kompisar/familj som typ dräkter o dessa kan.man känna igen genom att dom har svart istället för rött under ögonen varelserna själva är alltså helt svarta

jag tänkte då inte mycke på de här då jag var i en dröm(trodde jag iaf) så arbetsgivaren säger vill du verkligen bli.... jourrnalist? och jag säger ja varför inte o då kommer han närmare och jag känner en total.maktlöshet, jag inser nu.att de inte är en dröm så.jag försöker skrika men de går inte mina käkar öppnas inte tillräckligt o de kommer inget.ljud plötsligt ser jag hur.han.får.en.rund mun med sylvassa tänder som formas och rör sig.sakta.mot.min hals jag försöker hålla emot.men jag är för svag till slut trycker.han ner mig.i.min säng o lägger sig.bredvid och försöker fortfarande komma åt min hals med sin mun

jag använder min vänstra hand till att greppa.kring hans läppar och stänga.igen dom medans jag håller ifrån honom med.höger sedan känner jag att jag får lite mer kraft och slår 2.riktigt.hårda slag rakt.ner i sängen för.då.har han försvunnit upp i rök.. jag har vart me om obe tidigare så jag är inte så jätterädd för detta fenomen så jag tänker att de är över och jag lägger.mig o försöker sova då stiger en ilska inuti mig och jag känner att jag.får ett "surge" med.energi tar mig 3 sekunder innan jag lämnar min kropp men inte som mig själv den här gången.jag har utvecklat gigantiska.klor.som.jag tar mig fram extremt snabbt med jag kan även klättra på väggar o så jag tänker "nu jävlar ska.jag hitta fanskapet" och tar mig ut ur.rummet.jag klättrar från vägg till vägg och sätter mig på taket till vardagsrummet . där står min brorsa o titrar på.mig helt chockerad " Vafan har hänt med dig?!" skriker.han ut och jag blir chockad.av att han kan.se.mig så jag tar.mig.ner. pä golvet för att prata med honom
-kan du se mig?
-ja vafab är de här?!
-jag är.i en obe
jag är vanlig nu och tar mig tillbaka till.min kropp jag vaknar upp och går iväg till.vardagsrummet men ingen.är.där.och min brorsa ligger o sover... så jag tänker vafan?! o då.kommer jag på att min brorsa hade svart runt ögonen under.obe.. nu sitter jag här helt skakig och undrar vafan jag har vart me om dörren till mitt rum var.öppen.när jag.vakna på riktigt fö. skrev allt de här på luren så bär me mig

Känns bättre nu? Brukar andra individer vara röda under ögonen?
Citera
2013-01-11, 14:17
Medlem
LGDs avatar
Citat:

-kan du se mig?
-ja vafab är de här?!
-jag är.i en obe

Känner igen mig jävligt mycket i det du skriver. Dock har jag inte noterat denna röda kontra svarta ansiktsfärg du beskriver. Men denna ''huggtandsvarelse'' du drog upp, har jag faktiskt själv fått nöjet att stöta på de senaste nätterna. Det känns som att detta tingest har ett rätt så starkt inflytande över mig i astralvärlden. Den kan, om den vill, teleportera mig runt i olika omgivningar och den antar oftast skepnaden av min lillebror, för att den på något sätt vet att det är min svaga punkt. Låt oss prata om detta subjekt som om det vore verkligt.
(Behöver det ju növändigtvis inte vara.)
Det kommer ett visst karaktäriskt ljud när jag förflyttas från omgivning till omgivning. För att beskriva ljudet på bästa möjliga sätt, så spola fram till 0:49 i denna länk;

http://www.youtube.com/watch?v=xOl5eV6jYXc

Oftast när jag blir frustrerad/förbannad så dräneras jag på ännu mer ''energi'', håller jag mig lugn, är det inte lika påfrestande. Men jag ska se om jag kanske stöter på tingesten igen. Då ska jag konfrontera ''honom/henne''.

Må väl!
Citera
2013-01-11, 18:14
Medlem
CockneyRejects avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LGD
Känner igen mig jävligt mycket i det du skriver. Dock har jag inte noterat denna röda kontra svarta ansiktsfärg du beskriver. Men denna ''huggtandsvarelse'' du drog upp, har jag faktiskt själv fått nöjet att stöta på de senaste nätterna. Det känns som att detta tingest har ett rätt så starkt inflytande över mig i astralvärlden. Den kan, om den vill, teleportera mig runt i olika omgivningar och den antar oftast skepnaden av min lillebror, för att den på något sätt vet att det är min svaga punkt. Låt oss prata om detta subjekt som om det vore verkligt.
(Behöver det ju növändigtvis inte vara.)
Det kommer ett visst karaktäriskt ljud när jag förflyttas från omgivning till omgivning. För att beskriva ljudet på bästa möjliga sätt, så spola fram till 0:49 i denna länk;

http://www.youtube.com/watch?v=xOl5eV6jYXc

Oftast när jag blir frustrerad/förbannad så dräneras jag på ännu mer ''energi'', håller jag mig lugn, är det inte lika påfrestande. Men jag ska se om jag kanske stöter på tingesten igen. Då ska jag konfrontera ''honom/henne''.

Må väl!

av min egen erfarenhet vill varelserna ingenting gott och är inte värda att konfrontera, dvs ingenting gott kan komma ifrån det. Varelserna kan bäst beskrivas som skuggor när dom inte har skepnaden av någon annan. Hursomhelst lita inte på någon som kan se dig. Helt ärligt försök inte ens att vara kvar i OBE försök bara vakna upp, desto längre du befinner dig där desto fler varelser kommer de och till slut kommer det en som är för stark. Det krävs en OTROLIG styrka för att kunna stå emot de, jag fick verkligen samla alla krafter jag kunde för att få bort den som jag hade ett möte med.
Citera
2013-01-13, 16:40
Medlem
LGDs avatar
Citat:
av min egen erfarenhet vill varelserna ingenting gott och är inte värda att konfrontera, dvs ingenting gott kan komma ifrån det. Varelserna kan bäst beskrivas som skuggor när dom inte har skepnaden av någon annan. Hursomhelst lita inte på någon som kan se dig. Helt ärligt försök inte ens att vara kvar i OBE försök bara vakna upp, desto längre du befinner dig där desto fler varelser kommer de och till slut kommer det en som är för stark. Det krävs en OTROLIG styrka för att kunna stå emot de, jag fick verkligen samla alla krafter jag kunde för att få bort den som jag hade ett möte med.

Jodå, jag har tampats med dessa ''fantasiskapta'' kreatur, en del. Det är väl sunt att ha en förbehållsam skepsis till detta subjekt. Succubus/Kvinnlig och Incubus/manlig, är väl vad detta kallas för i folksägen.
Citera
2013-01-14, 03:32
Medlem
CockneyRejects avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LGD
Jodå, jag har tampats med dessa ''fantasiskapta'' kreatur, en del. Det är väl sunt att ha en förbehållsam skepsis till detta subjekt. Succubus/Kvinnlig och Incubus/manlig, är väl vad detta kallas för i folksägen.

Tror du att de kan vara så att domr skapta av våran hjärna för att "skydda" oss eller hålla oss borta från något? De kanske är därför som blir fler och starkare desto längre in man kommer?
Citera
2013-01-14, 13:37
Medlem
LGDs avatar
Citat:
Tror du att de kan vara så att domr skapta av våran hjärna för att "skydda" oss eller hålla oss borta från något? De kanske är därför som blir fler och starkare desto längre in man kommer?

Jag vet inte. Jag önska dock att jag gjorde.
Det kan vara ett stressinducerat ''tingest'', alltså en reflektion av mina innersta rädslor, eller så vet jag inte vad det är. Dock har jag märkt att det försöker att framkalla känslor hos mig. Till exempel inatt; Fick ett tryck innanför öronen, svårt att beskriva denna känsla, men det är påträngande tryck, det känns som lock för öronen. Och i samband med ''locket'' så infaller ett starkt ljud som kan likställas vid rundgång. EHS (Exploding head syndrome) - kallas visst fenomenet för inom psykiatrin. Men efter ljudet gjort sitt, så hamnar jag i en konstig tillvaro, och detta väsen försöker med att framkalla känslor hos mig, genom skrämseltaktik. Inatt så var det något som lät som ett väsande ormskratt, väldigt obehagligt. Men jag höll mig sansad och till slut släppte det greppet. Det omöjliggör en fullständigt astral-projektion.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in