2012-12-19, 19:17
Medlem
Flashborns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrbottens
Jag känner igen det där. Har läst lite löst om det för något år sedan.
Vill minnas att det inte handlade om något som kan kallas 'prydligt sorterade', utan snarare en mindre anomali i det slumpmässiga. Något som då tyder på att de registrerar någonting utifrån.
Jag kan ha fel, men det är vad jag minns. Ska kolla upp det.

Det som instinktivt slår mig är att det vid händelser som du pratar om ofta blir ett enormt mediapådrag och jag skulle kunna tänka mig att ovanligt många påslagna TV apparater kanske skulle kunna påverka en sådan Random Number Generator.

Precis! En anomali vars sannolikhet för slump rör sig i området 1/1000000000. Notera att ett utfall med felmarginal på 1/10000 räknas som fakta.

Att televisioner skulle störa kan avfärdas med att samtliga är placerade på olika platser på jorden.

Tro mig inte fel nu, hur häftigt det här än hade varit håller jag mig skeptisk till allt. Jag gillar inte att tro, jag vill veta. Däremot får jag stor njutning av spekulationer =)
Citera
2012-12-19, 21:17
Medlem
Benss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slaesh
Jag hamnar iaf alltid i vibrationstillståndet när jag lägger mig för att sova och har lyckats att lämna kroppen och styra mig själv i drömmen 3 ggr. Men på något vis känns det "obehagligt", mörkt etc. Hur ändrar man detta??

I "Astral dynamics" tipsar Robert Bruce om att projicera på dagen istället, för om det är natt så är det även mörkt i "skuggvärlden"/realtime zone. Det kan väl minska obehaget.
Citera
2012-12-19, 22:57
Medlem
Jag hade för ett tag sen en form av dröm som var väldigt verklig, minns inte särskilt mycket av den nu längre men läste i början av tråden att någon hade känt som ett tryck på bröstet och att det brusat. Det var precis vad som hände för mig, kände ett enormt tryck över magen/bröstet och sedan började det brusa och framför ögonen blev det som myrornas krig som kan vara på tv. Jag kopplade direkt det till att jag spelat för mycket slenderman och tänkte inte mer på det men kan det vart så att jag omedvetet var på väg att klardrömma? Vill verkligen lära mig detta!! krävs det mycket träning?
Citera
2012-12-20, 22:50
Medlem
Benss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BloodymaryX
Jag hade för ett tag sen en form av dröm som var väldigt verklig, minns inte särskilt mycket av den nu längre men läste i början av tråden att någon hade känt som ett tryck på bröstet och att det brusat. Det var precis vad som hände för mig, kände ett enormt tryck över magen/bröstet och sedan började det brusa och framför ögonen blev det som myrornas krig som kan vara på tv. Jag kopplade direkt det till att jag spelat för mycket slenderman och tänkte inte mer på det men kan det vart så att jag omedvetet var på väg att klardrömma? Vill verkligen lära mig detta!! krävs det mycket träning?

kan rekommendera att börja föra en drömdagbok så att du kommer ihåg mer av dina drömmar. så fort du vaknar av att du drömt går du igenom det du kommer ihåg och skriver ner det, du kommer märka att du minns mer och en längre tid av dina drömmar. du kan också hitta samband som du kan använda för att "vakna" i drömmen. jag har sysslat ganska mkt med det här men ändå bara haft tre klardrömmar. det är lättare för vissa, min kompis har ofta sömnparalyser och upplever klardrömmar utan att försöka. lycka till!
Citera
2012-12-20, 22:52
Medlem
Benss avatar
http://www.ld4all.com bra sida för att komma igång med klardrömmar!
Citera
2012-12-23, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bens
kan rekommendera att börja föra en drömdagbok så att du kommer ihåg mer av dina drömmar. så fort du vaknar av att du drömt går du igenom det du kommer ihåg och skriver ner det, du kommer märka att du minns mer och en längre tid av dina drömmar. du kan också hitta samband som du kan använda för att "vakna" i drömmen. jag har sysslat ganska mkt med det här men ändå bara haft tre klardrömmar. det är lättare för vissa, min kompis har ofta sömnparalyser och upplever klardrömmar utan att försöka. lycka till!

Tack så mycket för denna rekommendation, har faktiskt börjat lite smått! När jag skriver ner det jag drömt i drömdagboken hur utförlig skall man vara och vilka är de viktigaste delarna att fokusera på? än så länge beskriver jag endast kortfattat miljön i drömmen och händelseförloppet, Ska jag skriva något mer?
Citera
2012-12-23, 07:11
Medlem
Flashborns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BloodymaryX
Tack så mycket för denna rekommendation, har faktiskt börjat lite smått! När jag skriver ner det jag drömt i drömdagboken hur utförlig skall man vara och vilka är de viktigaste delarna att fokusera på? än så länge beskriver jag endast kortfattat miljön i drömmen och händelseförloppet, Ska jag skriva något mer?

Ju utförligare du gör det desto bättre blir ditt dröm-minne!

Har jag gott om tid skriver jag så mycket jag orkar samt ritar en bild jag fått med mig(brukar oftast fastna en väldigt klar bild per dröm i huvudet).

Tiden du lägger ner är värt det! Jag gick från att inte komma ihåg något när jag sov till mitt rekord på 9 drömmar på en natt! Tyvärr var jag medvetslös

Lycka till!
Citera
2012-12-24, 02:37
Medlem
Norrbottenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashborn
Precis! En anomali vars sannolikhet för slump rör sig i området 1/1000000000. Notera att ett utfall med felmarginal på 1/10000 räknas som fakta.

Att televisioner skulle störa kan avfärdas med att samtliga är placerade på olika platser på jorden.

Tro mig inte fel nu, hur häftigt det här än hade varit håller jag mig skeptisk till allt. Jag gillar inte att tro, jag vill veta. Däremot får jag stor njutning av spekulationer =)

!!!DEBUNKED!!!

http://www.youtube.com/watch?v=oHTJUX9TZJ8&feature=share&list=UUPFnHiJx1P 9UY05_F9sOu1g
Citera
2012-12-24, 06:03
Medlem
Flashborns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrbottens
!!!DEBUNKED!!!

http://www.youtube.com/watch?v=oHTJUX9TZJ8&feature=share&list=UUPFnHiJx1P 9UY05_F9sOu1g

:O intressant! Jag tycte det lät intressant, med det sagt betyder inte det att jag tror på't. Tack för länken!
Citera
2012-12-25, 00:33
Medlem
AstralProjectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashborn
:O intressant! Jag tycte det lät intressant, med det sagt betyder inte det att jag tror på't. Tack för länken!

Rätt inställning! Det skeptiska sinnet, öppet för nya fakta och bevis, är just vad som saknas hos många som är intresserade av t.ex. "astralprojektion".
Citera
2012-12-25, 14:19
Medlem
Flashborns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AstralProjector
Rätt inställning! Det skeptiska sinnet, öppet för nya fakta och bevis, är just vad som saknas hos många som är intresserade av t.ex. "astralprojektion".

Håller med! Det är nog därför så många blir avskräckta.

Vaknade från en tupplur idag och tänkte "äntligen klarade jag det!". Hade somnat med hemisync i öronen. Tyvärr kommer jag inte ihåg något och måste drömt att jag klarade det =D absurt!
Citera
2012-12-26, 03:28
Medlem
Är inte så insatt, och orkar fan inte traggla igenom över 300 sidor, så jag frågar istället rätt ut: är astralresor något som sker under klardrömmar, eller de två helt skilda fenomen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in