2013-01-14, 14:04
Medlem
CockneyRejects avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LGD
Jag vet inte. Jag önska dock att jag gjorde.
Det kan vara ett stressinducerat ''tingest'', alltså en reflektion av mina innersta rädslor, eller så vet jag inte vad det är. Dock har jag märkt att det försöker att framkalla känslor hos mig. Till exempel inatt; Fick ett tryck innanför öronen, svårt att beskriva denna känsla, men det är påträngande tryck, det känns som lock för öronen. Och i samband med ''locket'' så infaller ett starkt ljud som kan likställas vid rundgång. EHS (Exploding head syndrome) - kallas visst fenomenet för inom psykiatrin. Men efter ljudet gjort sitt, så hamnar jag i en konstig tillvaro, och detta väsen försöker med att framkalla känslor hos mig, genom skrämseltaktik. Inatt så var det något som lät som ett väsande ormskratt, väldigt obehagligt. Men jag höll mig sansad och till slut släppte det greppet. Det omöjliggör en fullständigt astral-projektion.

Detta med att dom drar sig till känslor har jag också märkt av hade en "dröm" för ett tag sen då en sån här sak sprang emot mig, jag kände hur rädslan reste sig inombords men jag bestämde mig för att förtrycka den och gick med bestämda steg frammåt, då undvek den mig och försvann, konstigt fortsätt rapportera om händelser så gör jag samma sak så kanske vi kan komma på en teori om vad de här är för något. Har snackat och kollat runt lite, vissa menar att de är spöken och demoner dvs som insidious filmen alltså och andra säger att de har med hjärnan att göra. Lovar att konfrontera nästa gång detta händer mig, men de är svårt att göra något annat än att handla instinktivt, jag har även lust att få reda på vad fan de var som hände mig när jag fick klor o grejer
Citera
2013-01-15, 02:47
Medlem
wilmingtons avatar
Provade detta för första gången i går kväll efter att tidigare ha varit stark motståndare till allt sådant här. Satt då och läste här i tråden och bestämde mig för att prova.

1. Då min dygnsrytm är fucked så vaknade jag i går vid 19.00 tiden. Efter att ha varit och handlat "frukost", vräkt i mig denna så lade jag mig på en spikmatta jag har i sängen. Jag har i och för sig detta som vana och lägger mig således alltid på denna spikmatta var "morgon". Denna gång skilde sig från dom andra på så sätt att jag nu tänkte praktisera det jag hade läst här i tråden.

2. Jag ligger där och blir jävligt avslappnad och märker till min förvåning hur hjärtat börjar hamra vilt. Då jag samtidigt är hjärtsjuk så gjorde detta ganska ont, stickte så där typiskt som mina hjärtproblem gör. Samtidigt som detta sker så minns jag att många här i tråden skriver om att just hjärtat börjar rusa när de ligger och försöker astralresa. Kan lägga till att kroppen ryckte till ett flertal gånger lite sådär epilepsiliknande som den gör när man är på väg att somna. Brukar inte hända mig annars under min efter-frukost stund på spikmattan. Huvudet kändes som om det vägde bly mot kudden, verkligen jättetungt var det.

3. Jag försöker i detta tillstånd lyfta ur kroppen genom att för mitt inre föreställa mig att jag gör just detta. Ingenting händer dock så jag börjar fantisera att jag flyger omkring i min lägenhet och ut över stan där jag bor (detta var alltså ingen astralresa utan jag låg helt enkelt och fantiserade, delvis med förhoppningen att "fake it till you make it" som så att säga). Jag mådde jättebra och det strömmande drogliknande känslor i mitt bröst när jag flög omkring. Jag kände mig så busigt lycklig och jag tänkte att det har ingen betydelse om jag lyckas resa astralt på riktigt (jo, okej. Det har betydelse.) för den här grejen var ju så kul i sig! Jag flög över den mörklagda stan (detta är fortfarande bara i min fantasi alltså) och gjorde loper och skruvar i luften i en herrans hög fart och tjöt för mitt inre av lycka. Det kändes i bröstet halvt om halvt som när man är hög på amfetamin.

4. Jag åkte hem till en tjej jag känner och hade sex med henne. Det var så verkligt att det var underbart. kuken blev så stenhård att det gjorde ont och jag utnyttjade henne på alla möjliga vis (man fick ju passa på liksom). När jag tröttnade på det hela och steg upp från sängen så droppade det slemmig sperma från kuken och jag blev förvånad över detta då jag aldrig kom. Fick till och med ta toapappersrullen som stod på nattduksbordet och torka för att det hade blivit en sån utlösning.

Nån som vill kommentera detta? Detta var alltså mitt första försök. Såsom jag uppfattade det så kom jag till fasen där hjärtat börjar hamra men ej längre. Jag föreställde mig här att en gråaktig genomskinlig extrakropp lösgjorde sig från den riktiga kroppen i sängen. Det hände ju dock inget men min efterföljande fantasiresa var det drag i. Har tidigare gjort sådana vid särskilda tillfällen då jag varit i behov av dom och det har varit mycket kraftfullt. Jag behöver ingen särskild stämning eller starträcka eller något sånt utan kan börja drömma inåt vart som helst och kommer väldigt snabbt (på 10 sek eller nåt) in i mig själv. Blir då döv, lycklig och tidsuppfatningsstörd. Bestämmer helt över verkligheten (nåja, men väldigt mycket i alla fall).

Ps. Många har talat om ett mycket högt ljud, typ en kompressor som körs i örat, och detta höga ljud hör jag varje natt när jag är på väg att somna. Det tror jag ni gör också men ni minns det inte för man är inne i en fas då man knappt är vid medvetande. Anledningen till att jag minns ljudet är att jag ibland vaknar av det (ibland flera gånger på raken). Är dock så sömndrucken i det stadiet man blir väckt av det här flyplansmotorljudet så det tog lång tid (och läsande här i tråden) innan jag själv kom i håg det för precis efter det att jag vaknar utav det så somnar jag ju om igen. Min spontana tanke brukar vara "Va fan nu?! Nån som har startat en maskin i mitt sovrum?!" Sen bara dras jag tillbaka in i sömnen.

Ursäkta om det är kladdigt skrivet, är lite spacead i huvudet. Ja, någon astral backpacker som vill kommentera? Fas 1 o 2 alltså avklarade (Avslappning och hjärtklappning) men ej 3:an (takeoff).

Mvh

wilmington
Citera
2013-01-15, 12:20
Medlem
LGDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CockneyReject
Detta med att dom drar sig till känslor har jag också märkt av hade en "dröm" för ett tag sen då en sån här sak sprang emot mig, jag kände hur rädslan reste sig inombords men jag bestämde mig för att förtrycka den och gick med bestämda steg frammåt, då undvek den mig och försvann, konstigt fortsätt rapportera om händelser så gör jag samma sak så kanske vi kan komma på en teori om vad de här är för något. Har snackat och kollat runt lite, vissa menar att de är spöken och demoner dvs som insidious filmen alltså och andra säger att de har med hjärnan att göra. Lovar att konfrontera nästa gång detta händer mig, men de är svårt att göra något annat än att handla instinktivt, jag har även lust att få reda på vad fan de var som hände mig när jag fick klor o grejer

Jo, ett annat etablerat begrepp dessa ''skuggvarelser'' går under är ''väktaren vid tröskeln''. Ska försöka mig på att inte röra mig överhuvudtaget nästa gång jag utsätts för dessa oönskade angrepp.
Utan jag ska enbart ligga still, och agera lugnt hur mycket jag än frestas av att resa mig och röra på mig.
Det där sista du skrev låter intressant, jag vet att jag har vart med om något liknande. Jag hamna i sömnparalys-stadiet och en massa obehagliga varelser uppenbarade sig. Jag fick något slags lyckorus och en enorm livsglädje infann sig och jag blev till en vortex av energi. All negativism försvann med en gång. Jag kände en sådan fullständigt självsäkerhet, en sådan jag aldrig någonsin tidigare känts vid. Tydligen ska detta kallas för - att bli en ''wild one'' enligt en användares reflektion tidigare i tråden.

Kämpa på!
Citera
2013-01-15, 19:21
Medlem
CockneyRejects avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LGD
Jo, ett annat etablerat begrepp dessa ''skuggvarelser'' går under är ''väktaren vid tröskeln''. Ska försöka mig på att inte röra mig överhuvudtaget nästa gång jag utsätts för dessa oönskade angrepp.
Utan jag ska enbart ligga still, och agera lugnt hur mycket jag än frestas av att resa mig och röra på mig.
Det där sista du skrev låter intressant, jag vet att jag har vart med om något liknande. Jag hamna i sömnparalys-stadiet och en massa obehagliga varelser uppenbarade sig. Jag fick något slags lyckorus och en enorm livsglädje infann sig och jag blev till en vortex av energi. All negativism försvann med en gång. Jag kände en sådan fullständigt självsäkerhet, en sådan jag aldrig någonsin tidigare känts vid. Tydligen ska detta kallas för - att bli en ''wild one'' enligt en användares reflektion tidigare i tråden.

Kämpa på!

Lyckoruset vid sömnparalysstadiet får jag i princip varje gång, ren eufori vill jag beskriva det som. Blir nästan för mycket. Väktaren vid tröskeln? Ganska galet att det finns ett namn för de eller den. Det här kräver en undersökning.
Citera
2013-01-15, 22:59
Medlem
FlaxigPingus avatar
En sak som skrämmer mig är dessa skuggvarelser. När jag började intressera mig för lucid dreaming så läste jag om OBE. Jag vart intresserad och försökte ett par gånger men fattade inte hur. Efter ett tag provade jag med att hamna i sömnparalys ungefär stadiet innan klardrömmar, sen så tänkte jag mig ett rep som hängde från taget ner till mitt bröst och att jag tog tag i den och drog mig upp. Det kändes som en dröm eftersom jag hamnade i tredje persons perspektiv men var fortfarande i första person i astral form. Det var ungefär som en klardröm fast du visste inte om det var en dröm, flummigt. I en klardröm vet man att man drömmer och kan kontrollera drömmen, däremot kände jag inte att jag kunde kontrollera drömmen(om det nu var det?).

Nu till det läskiga. Jag hade läst i tidigare forum om skuggvarelser som syns till i folks astralresor, jag tolkade det som formen av våra astrala kroppar. Jag läste att en person hade sett skuggvarelser stå bredvid hans egen kropp och stirrat med röda ögon. Och började undra vad skulle hända om när du steg ut ur kroppen så gick en annan in. Jag vart väldigt intresserad och när jag var i drömmen, OBE, än vad du vill kalla det så bestämde jag mig att gå till min spegel i toaletten. Och som beskrivet som jag läst om det såg jag i spegelbilden min kropp fast som en svart skugga, däremot inga röda ögon. Efter det gick jag tillbaka och la mig i min kropp, sen var det över. Antar att detta är för att jag läst om det innan och byggt upp en bild om skuggvarelser. Men det jag undrar om någon har sett liknande utan vetenskap om det innan de provade? Även om andra kan göra mer drömliknande fenomen i sina OBE:s.
Citera
2013-01-16, 07:50
Medlem
CockneyRejects avatar
Väktaren vid tröskeln, ska tydligen finnas 2 st av de en som längre och mer passiv ( den jag hade ett möte med) och den andra är aktiv, springer omkring kan upplevas som att det finns flera.
Citera
2013-01-16, 16:31
Medlem
KungPungPats avatar
Jag har hört att Venus är en grön planet i verkligheten och att man kan besöka den genom astralresande och se sanningen..

Är det någon som har testat detta?

Kan någon bekräfta?

Samma människa som berätta det sa att vi har tvillingsjälar på Venus som typ "behöver oss" på nått sätt..

Nån som vet mer om detta?

Mvh
Citera
2013-01-20, 17:10
Medlem
KungPungPats avatar
Här talar budbäraren om Venus: http://youtu.be/PNT42hU2D6g

Så ni menar att det inte finns en enda svensk som astralrest och besökt Venus?

Tammefan ska man behöva göra allt själv..

BRB
Citera
2013-01-20, 17:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Här talar budbäraren om Venus: http://youtu.be/PNT42hU2D6g

Så ni menar att det inte finns en enda svensk som astralrest och besökt Venus?

Tammefan ska man behöva göra allt själv..

BRB
Alla svenskar hänger väl inte på flashback?
"Venus is classified as a terrestrial planet and is sometimes called Earth's "sister planet" owing to their similar size, gravity, and bulk composition (Venus is both the closest planet to Earth and the planet closest in size to Earth). However, it has been shown to be very different from Earth in other respects. Venus is shrouded by an opaque layer of highly reflective clouds of sulfuric acid, preventing its surface from being seen from space in visible light."
Tja om det bor några där så lär det ju svida rejält!

Tänk positivt~
Citera
2013-01-20, 17:43
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParanoidRocker
Alla svenskar hänger väl inte på flashback?
"Venus is classified as a terrestrial planet and is sometimes called Earth's "sister planet" owing to their similar size, gravity, and bulk composition (Venus is both the closest planet to Earth and the planet closest in size to Earth). However, it has been shown to be very different from Earth in other respects. Venus is shrouded by an opaque layer of highly reflective clouds of sulfuric acid, preventing its surface from being seen from space in visible light."
Tja om det bor några där så lär det ju svida rejält!

Tänk positivt~

Jo det är sannt men många som astralreser borde väl hänga i den här tråden, men kanske är det bara en tråd för svenskar som vill skratta åt astralresare

men han menar ju att dom ljuger för oss om molnen på Venus, jag ska testa nu innan jag blir för trött.. Det tog inte lång tid förra gången innan det började gunga som i en gungstol med denna gång vet jag att huset inte sjunker som var min första tanke sist..

BRB
Citera
2013-01-20, 18:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Jo det är sannt men många som astralreser borde väl hänga i den här tråden, men kanske är det bara en tråd för svenskar som vill skratta åt astralresare

men han menar ju att dom ljuger för oss om molnen på Venus, jag ska testa nu innan jag blir för trött.. Det tog inte lång tid förra gången innan det började gunga som i en gungstol med denna gång vet jag att huset inte sjunker som var min första tanke sist..

BRB
Jag tror att även om så vore fallet, så kommer det inte in solljus till planetens yta. Resten kan man räkna ut själv.

Tänk positivt~
Citera
2013-01-20, 19:24
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParanoidRocker
Jag tror att även om så vore fallet, så kommer det inte in solljus till planetens yta. Resten kan man räkna ut själv.

Tänk positivt~

Han säger dock att molnen är hologram som bara vi ser, det skulle nog inte vara så svårt med rätt teknologier att få våran lilla planet att se den planeten som obebolig och molnig..

Men visst, du tar wikipedia som sanning och jag lyssnar helldre på folk som kan astralresa och har kollat upp det..

Nån svensk måste väl varit ute och astralrest på sista tiden?

Men visst förvånar det inte mig alls att 9 miljoner svenskar aldrig nånsin testat..
Eller lite förvånande kanske det är för det är ju så pass enkelt så jag började gunga som i en gungstol efter 5-10 minuter bara..

Kanske kan fråga några kända astralresare eller kanske youtuben kan leverera lite fler vids med människor som uttalar sig om Venus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in