2011-02-15, 21:10
Medlem
Desertwalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AstralProjector
Absolut! Det var där jag hamnade när jag 2003 började utforska astralresande. Det var även där jag skrev ett lyriskt inlägg hösten 2004 när jag hade min första tveklöst äkta projektion. Tyvärr försvann det inlägget sedan när servern kraschade
Det var fan tider det.

Räcker att du tänker på att du vill tillbaks så vaknar du upp. Att återvända är det minsta problemet i början. Att vara kvar några minuter med klart medvetande, det däremot är svårt.
Jo, det var tider det.. minns att jag var medlem där och försökte AP:a men gav upp och kom tillbaka igen något år senare (tror det var kanske 2006-2007 jag registrerade mig på AS) men då jag kom tillbaka så hade hemsidan fått den nuvarande designen

Vet du varför dom la ner sidan/startade upp nya?
För något har ju tydligen hänt.
Eller var det för att servern krashade?
Citera
2011-02-15, 21:15
Medlem
Den här tråden har fått mig att börja tänka. I hela det paranormala forumet i princip kan man genomskåda mycket lögner, troll, icke sannolika händelser osv. Kommer alltid fram kritiker och försöker finna en naturlig förklaring. Jag säger inte att alla övriga trådar i det här forumet är lögn, men den kritiska oppositionen är i stort ständigt närvarande.

Sen har vi denna tråd, där nästan alla tycks lyckas och diskutera deras fantastiska upplevelser. Ingen ifrågasätter, en enande ton. Om detta nu fungerar, så är det väl i högsta grad paranormalt, något så kallat övernaturligt fenomen? Varför bevisar ni inte eran förmåga och tjänar den där miljonen som någon amerikan (visst var det en amerikan?) är beredd att ge till den som kan bevisa att det paranormala faktiskt finns.

Ursäkta min negativa ton, men det ni skriver låter helt enkelt för bra för att vara sant. Varför vill ni inte bevisa att det här faktiskt fungerar? Om ni nu av någon märklig anledning inte vill tjäna denna miljon, varför kan ni inte försöka bevisa för någon FB:are? Exempelvis genom att någon kanske lägger något kort som testpersonen inte vet om på något bestämt ställe. Sen ska denne vandra dit utanför kroppen, kolla på kortet, återvända till kroppen och meddela vad det är för kort till den som lagt ut det. Om inte detta så någon form av test. Missförstå mig inte, jag är ingen envis förnekare. Jag är intresserad över det okända. Men jag kan inte ta folk seriöst om inte ens viljan finns att försöka bevisa.

Ingen som vill försöka bevisa detta? Jag skulle verkligen uppskatta om någon ville försöka. Jag har full förståelse om det inte går så bra ibörjan, jag har tålamod. Allt jag vill är att folk försöker. Jag är ingen negativ ateist som kommer sitta framför FB och hånskratta om det inte skulle lyckas, jag vill verkligen att ni lyckas eftersom jag är intresserad.
Citera
2011-02-15, 21:18
Medlem
Desertwalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feru
Ingen som vill försöka bevisa detta? Jag skulle verkligen uppskatta om någon ville försöka. Jag har full förståelse om det inte går så bra ibörjan, jag har tålamod. Allt jag vill är att folk försöker. Jag är ingen negativ ateist som kommer sitta framför FB och hånskratta om det inte skulle lyckas, jag vill verkligen att ni lyckas eftersom jag är intresserad.

Jag tror att då man väl upplever det så behöver man inte bevisa det och därför ifrågasätter ingen.
Det har ju gjorts undersökningar tidigare (bara att googla) men jag tror personligen att man är i någon slags drömvärld där allting är möjligt, men jag har ju iofs inte lyckats så jag har inte så mycket att säga till om.

Men ett enkelt bevis är ju att någon här på forumet sätter upp en lapp som någon annan får "flyga" till och säga dagen efter vad det är för siffra, text eller så.
Det skulle ju vara ett relativt bra test.
Citera
2011-02-15, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Desertwalker
Jag tror att då man väl upplever det så behöver man inte bevisa det och därför ifrågasätter ingen.
Det har ju gjorts undersökningar tidigare (bara att googla) men jag tror personligen att man är i någon slags drömvärld där allting är möjligt, men jag har ju iofs inte lyckats så jag har inte så mycket att säga till om.

Men ett enkelt bevis är ju att någon här på forumet sätter upp en lapp som någon annan får "flyga" till och säga dagen efter vad det är för siffra, text eller så.
Det skulle ju vara ett relativt bra test.
Jo, precis. Det skulle vara jätteintressant om någon ville försöka sig på någon form av test. Sen är det klart att det ändå kommer sitta folk och kritisera att testpersonen visste om det, att det var uppgjort osv. Men jag tror folk skulle uppskatta om folk försökte.
Citera
2011-02-15, 21:43
Medlem
Osthuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stoffeboyi
När jag är seriös och verkligen är inställd på att ha en projektion så sätter jag klockan kanske 1½ timme innan jag egentligen skall upp, när jag väl vaknar ligger jag blixtstilla och behåller samma ställning, efter att ha legat kvar bara några minuter (och med lite tur) uppkommer vibrationerna, vilka man får vänta ut och därefter försöka sig på en separation . Jag använder förövrigt då ett alarm utan någon snooze funktion .

Detta är lättast för mig (och många andra) då kroppen redan är redo att somna om, så man får mycket gratis. Men naturligtvis är det inte den enda möjligheten, funkar det inte så får du fortsätta försöka på något annat sätt!

Tack så mycket för de goda råden! Ska absolut testa detta imorgon bitti

Citat:
Den här tråden har fått mig att börja tänka. I hela det paranormala forumet i princip kan man genomskåda mycket lögner, troll, icke sannolika händelser osv. Kommer alltid fram kritiker och försöker finna en naturlig förklaring. Jag säger inte att alla övriga trådar i det här forumet är lögn, men den kritiska oppositionen är i stort ständigt närvarande.

Sen har vi denna tråd, där nästan alla tycks lyckas och diskutera deras fantastiska upplevelser. Ingen ifrågasätter, en enande ton. Om detta nu fungerar, så är det väl i högsta grad paranormalt, något så kallat övernaturligt fenomen? Varför bevisar ni inte eran förmåga och tjänar den där miljonen som någon amerikan (visst var det en amerikan?) är beredd att ge till den som kan bevisa att det paranormala faktiskt finns.

Ursäkta min negativa ton, men det ni skriver låter helt enkelt för bra för att vara sant. Varför vill ni inte bevisa att det här faktiskt fungerar? Om ni nu av någon märklig anledning inte vill tjäna denna miljon, varför kan ni inte försöka bevisa för någon FB:are? Exempelvis genom att någon kanske lägger något kort som testpersonen inte vet om på något bestämt ställe. Sen ska denne vandra dit utanför kroppen, kolla på kortet, återvända till kroppen och meddela vad det är för kort till den som lagt ut det. Om inte detta så någon form av test. Missförstå mig inte, jag är ingen envis förnekare. Jag är intresserad över det okända. Men jag kan inte ta folk seriöst om inte ens viljan finns att försöka bevisa.

Att man kan uppleva astral projektion i sig är väl inte så konstigt, man kan ju drömma vanligt, och få lucida drömmar tex. Hjärnan är en fantastisk sak och vi vet väldigt lite om den egentligen.

Men däremot att man skulle kunna interagera med världen när man projicerar, är jag, precis som dig lite skeptisk mot. Men denna person påstod ju att det fungerat:
https://www.flashback.org/sp27468039

Sedan har jag för mig att Astralprojector skulle utföra ett experiment med korttrick för att ta reda om det funkade? Det ser jag med spänning fram emot!
Sedan om det skulle lyckas är det nog väldigt svårt att bevisa fenomenet för världen eftersom alla kommer avfärda det direkt som trams och sånt, och det kanske man inte har ork för riktigt Det får drömforskarna och dyl ta hand om
Senast redigerad av Osthus 2011-02-15 kl. 21:46.
Citera
2011-02-15, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osthus
Tack så mycket för de goda råden! Ska absolut testa detta imorgon bitti

Att man kan uppleva astral projektion i sig är väl inte så konstigt, man kan ju drömma vanligt, och få lucida drömmar tex. Hjärnan är en fantastisk sak och vi vet väldigt lite om den egentligen.

Men däremot att man skulle kunna interagera med världen när man projicerar, är jag, precis som dig lite skeptisk mot. Men denna person påstod ju att det fungerat:
https://www.flashback.org/sp27468039

Sedan har jag för mig att Astralprojector skulle utföra ett experiment med korttrick för att ta reda om det funkade? Det ser jag med spänning fram emot!
Sedan om det skulle lyckas är det nog väldigt svårt att bevisa fenomenet för världen eftersom alla kommer avfärda det direkt som trams och sånt, och det kanske man inte har ork för riktigt Det får drömforskarna och dyl ta hand om
Jag har också läst det inlägget, det låter väldigt intressant. Astralprojector, vem/vilka är det? ska testet göras eller är det klart?

Precis, vissa kommer nog förneka det. Jag uppskattar dock människor som försöker. Dessa saker är ju knappast enkla att bevisa, särskilt inte nu när man lätt kan förfalska saker osv, man kan ju dock inte göra mer än att försöka.
Citera
2011-02-15, 22:11
Medlem
AstralProjectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Desertwalker
Eller var det för att servern krashade?

Servern kraschade bl.a. Förändringen hade skett ändå då det var en del bråk bland grundarna. Några stannade på astralsociety.org medan många av de vettiga bytte till astralsociety.us. Den senare blev aldrig tillräckligt aktiv, och den gamla råkade ut för serverkrasch och/eller obetalda serveravgifter.

Citat:
Precis, vissa kommer nog förneka det. Jag uppskattar dock människor som försöker.

Inte konstigt, när till och med jag som utförde experimentet förnekar att det kan ha gått rätt till
Det ska bara inte vara möjligt ju!
Senast redigerad av AstralProjector 2011-02-15 kl. 22:17.
Citera
2011-02-15, 22:11
Medlem
Osthuss avatar
Citat:
Jag har också läst det inlägget, det låter väldigt intressant. Astralprojector, vem/vilka är det? ska testet göras eller är det klart?

Precis, vissa kommer nog förneka det. Jag uppskattar dock människor som försöker. Dessa saker är ju knappast enkla att bevisa, särskilt inte nu när man lätt kan förfalska saker osv, man kan ju dock inte göra mer än att försöka.

https://www.flashback.org/sp26961480
Här berättar han hur han ska göra.
Jag ska för övrigt också testat något liknande experiment så fort jag lärt mig att astral projicera, men det är svårt
Citera
2011-02-15, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osthus
https://www.flashback.org/sp26961480
Här berättar han hur han ska göra.
Jag ska för övrigt också testat något liknande experiment så fort jag lärt mig att astral projicera, men det är svårt
Ni båda har min fulla respekt, hoppas verkligen att ni lyckas och får ett bra resultat.

Det är så många trådar i detta forum där folk påstår att det spökar och liknande, men i princip ingen jag kan minnas har ens försökt att bevisa att personen talar sanning. Så detta initiativ är verkligen en frisk fläkt i detta forum och det uppskattas!
Citera
2011-02-15, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AstralProjector
Servern kraschade bl.a. Förändringen hade skett ändå då det var en del bråk bland grundarna. Några stannade på astralsociety.org medan många av de vettiga bytte till astralsociety.us. Den senare blev aldrig tillräckligt aktiv, och den gamla råkade ut för serverkrasch och/eller obetalda serveravgifter.

Inte konstigt, när till och med jag som utförde experimentet förnekar att det kan ha gått rätt till
Det ska bara inte vara möjligt ju!
Du har alltså lyckats ta dig ur kroppen minst en gång tidigare? Jo det är så jag också tänker, mitt logiska tänkande går helt emot möjligheten, samtidigt som min vilja är stark att det ska fungera. Jag utgår från att personligheten sitter i hjärnan, därför så känns det helt orimligt att man ska kunna ta sig ut ur kroppen och vistas i den fysiska verkligheten, men jag är öppen. Öppen för möjligheter, det är mycket som vi inte vet än.
Citera
2011-02-15, 22:32
Medlem
Citat:

Personligen är jag inte inne på detta forum att övertyga någon, jag vet vad det är jag har upplevt och gjort- det räcker gott för mig. Vill du ha det bevisat, skulle jag vilja ge dig tipset att försöka själv istället
Jag behöver inte bevisa för någon, för det är min egen sanning, och här har vi utväxlat erfarenheter.

Det pågår mycket forskning kring A.P, läste för några veckor sedan att detta sker exempelvis i U.K på flera sjukhus, då det är många människor som upplevt detta då de har opererats. Därför har det satts upp bilder som bara kan uppfattas ovanifrån.

Varför skulle det vara märkligt att man inte vill tjäna denna miljon, tycker det känns som ett väldigt märkligt påstående?
Jag vill inte bevisa något för någon här på F.B, det ligger inte i mitt intresse- de som har haft A.P vet vad jag pratar om. SOm sagt, testa själv, så kan du kanske vinna den där miljonen istället?
Citera
2011-02-15, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lumo
Personligen är jag inte inne på detta forum att övertyga någon, jag vet vad det är jag har upplevt och gjort- det räcker gott för mig. Vill du ha det bevisat, skulle jag vilja ge dig tipset att försöka själv istället
Jag behöver inte bevisa för någon, för det är min egen sanning, och här har vi utväxlat erfarenheter.

Det pågår mycket forskning kring A.P, läste för några veckor sedan att detta sker exempelvis i U.K på flera sjukhus, då det är många människor som upplevt detta då de har opererats. Därför har det satts upp bilder som bara kan uppfattas ovanifrån.

Varför skulle det vara märkligt att man inte vill tjäna denna miljon, tycker det känns som ett väldigt märkligt påstående?
Jag vill inte bevisa något för någon här på F.B, det ligger inte i mitt intresse- de som har haft A.P vet vad jag pratar om. SOm sagt, testa själv, så kan du kanske vinna den där miljonen istället?

Jo, jag har noterat att det finns folk som resonerar på ditt sätt. Jag å andra sidan är en sanningssökare. Även om jag skulle vara helt övertygad om något, så skulle jag vilja bevisa det för mig själv åtminstone. Jag utgår från det logiska, och detta går emot vad många tror idag. Detta skulle betyda att vi verkligen har en själ och att hjärnan inte är så viktig som man tidigare trott.

Jag respekterar dock att du inte har något behov att bevisa något, jag har det dock, även om jag själv skulle upplevt det skulle jag vilja bevisa det för mig själv. Kunde man bevisa att vi inte lever i en illusion i detta liv, så skulle jag försöka bevisa det, även om det är uppenbart för oss.
Senast redigerad av Feru 2011-02-15 kl. 22:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in