2011-02-18, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tremendouz
Jag förstår ditt budskap, men innan du kan cykla "själv" så använder merparten sig av stödhjul vilket i detta fall kan liknas vid mantran.

Kankse jag nu är lite väl rationell då det inte riktigt är samma sak att cykla och meditera.
Problemet är kanske att vissa inte släpper detta tänkande och fortsätter att vara stela och tänka när de i själva verket inte behöver det, vad vet jag. Vi väntar och hoppas på att AstralProjector svarar.
Citera
2011-02-18, 18:57
Medlem
Tremendouz, eftersom jag själv är ny inom det här. Skulle du kunna berätta lite om dessa mantran, vad är det och varför skulle det underlätta för nybörjare?

Detta är väl inte off topic? är ju en del av detta.
Citera
2011-02-18, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feru
Tremendouz, eftersom jag själv är ny inom det här. Skulle du kunna berätta lite om dessa mantran, vad är det och varför skulle det underlätta för nybörjare?

Detta är väl inte off topic? är ju en del av detta.

Citera
2011-02-18, 20:07
Medlem
Citat:
Har det aldrig hänt er någongång att ni varit lite oroliga att något kan hända under era försök? jag menar, det är väl inte så jättekonstigt att bli lite orolig när det verkar vibrera och låta så högt som det verkar göra?

Jag håller tummarna för att du lyckas AstralProjector. Man kanske själv ska testa.

Absolut inte, snarare förväntansfull och exalterad.

Jag har läst att det är många som frågar om man kan skadas eller på något sätt bli kvar eller på något sätt drabbas negativt under sina astralresor.

Det verkar finnas något där som kan hända, men jag har inte riktigt fått reda på vad.
Efter jag har sett "Dr Thomas campbell - My Big TOE" (en föreläsning som hålls av en fysiker som intresserat sig av astrala resor och medvetandet och själv "rest" i 30 år om jag minns rätt).
Jag vet inte om jag bara missade det, men han säger att det KAN hända saker i dina projektioner men det är så ovanligt (på nybörjarstadie) att man inte behöver ta hänsyn till riskerna. Han drar parallellen att i den fysiska värld vi lever i, risken att bli påhoppas i en park mitt på ljusa dagen är ungefär lika stor (relativt försumbar) men det finns en risk att "bad things can happend".

Just vad som kan hända uppfattade jag inte riktigt om han ens sa det, det verkade som att han inte ville gå in på det riktigt av någon anledning. Han sa att man kan "skrämmas" av "elaka skapelser" etc, men jag tror inte att det var det han syftade på, så något kan uppenbarligen hända.

Att han poängterade att det är svårare att bli "skadad" i nybörjarstadiet än om man är "pro" och är allt djupare i sitt medvetna talar ju för att det verkligen han hända något otäckt (det räcker inte med att bli "lite" skrämd alltså, så som jag fattade det).

Förövrigt rekomenderar jag den föreläsningen, helt underbar! Det är inte bara hans resor han pratar om utan han pratar mer om "hur allt är förenat", hur medvetandet är knytet till vår fysiska verklighet och hur man tar sig ut på allt "djupare vatten" och mer därtill, lite fysik bland all hierarki.

Lycka till återigen, och rekomederar den föreläsningen jag precis nämnde starkt om du har lite känsla för engelska!
Senast redigerad av Tremendouz 2011-02-18 kl. 20:12.
Citera
2011-02-18, 20:36
Medlem
AstralProjectors avatar
Ska ut i den fysiska världen idag och spana damer, men ni båda skriver intressanta inlägg. Jag återkommer imorgon med uttömmande svar åt er alla.
Ha en skön kväll (och öva tidigt imorgon! ) !
Citera
2011-02-18, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AstralProjector
Ska ut i den fysiska världen idag och spana damer, men ni båda skriver intressanta inlägg. Jag återkommer imorgon med uttömmande svar åt er alla.

Hehe ut och kriga på dansgolvet du medans "vi andra" jobbar :<
Ah, väntar ivrigt på svar

Ha så skoj!
Citera
2011-02-18, 21:51
Medlem
Tack så mycket för dina långa svar Tremendouz. Du hade inte behövt skriva så mycket, men jag tackar och bockar. Jag ska nog ge det ett försök.
Citera
2011-02-18, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AstralProjector
Lycka till och detsamma.
Citera
2011-02-19, 01:11
Medlem
Citat:
Tack så mycket för dina långa svar Tremendouz. Du hade inte behövt skriva så mycket, men jag tackar och bockar. Jag ska nog ge det ett försök.

Hehe lugnt, det är bara roligt att hjälpa till och jag vet själv hur jobbigt det är att bläddra igenom tio, tjugo eller kanske trettiotals sidor för att få lite mer kött på benen.

Jag har alltid trott att meditation handlar om att hitta en "lugn" ett välbefinnande och att det inte händer så mycket därtill, men så fort jag blev varse om att man kan lämna sin kropp och om man så vill besöka det härligaste som finns i min mening, rymden, så fanns det inga tvivel, jag ska ur kroppen en vacker dag

Att man i sin astrala kropp kan ta reda på information som har betydelse i vår fysiska värld gör ju allt ännu mer spännande, det är liksom mer än bara en dröm, det är verkligheten i en annan dimension helt enkelt.
Citera
2011-02-19, 02:04
Medlem
Fan så förbannad jag blir på alla horungar som springer runt på stan och skriker, bor mitt i smeten och hör bilar tamefan hela tiden som kommer och susar under tunnlar och fulla fjortisar som skriker.

Går ju fan inte meditera i det här jävla landet.
Det första jag gör när jag vaknar är och går och köper mig ett stort jävla packe öronproppar...

Ursäkta mitt omogna inlägg men är så jävla full av hat just nu...
Citera
2011-02-19, 14:25
Medlem
Tremendouz: Det är lugnt, ut med ilskan bara.
Det är väl inte mycket ljud på natten väl? mest på dagen och kanske kvällen?
Citera
2011-02-19, 15:14
Medlem
Citat:
Tremendouz: Det är lugnt, ut med ilskan bara.
Det är väl inte mycket ljud på natten väl? mest på dagen och kanske kvällen?

Njae fan, inte här jag bor. Jag bor så centralt man kan i en stor stad. Den största genomfarten i hela staden är precis nedanför mitt fönster och så är det en stor tunnel där så det ekar i hela lägenhetshuset när en bil åker under, ofta har de streetrace där också och det låter desto mer =)

Klockan 2 (krogarna stänger de flesta krogar 2 här, så kanske inte var den bästa tiden att meditera) stänger krogarna som sagt och alla fyllon var på väg hem mitt under min meditation, går knappt att sova här men jag har vant mig efter 5 år jag bott här så det var väl inget nytt för mig direkt, men att ett packe på 20 pers skulle gå och skrika shalalalalalala blablabla shalalalal precis när jag är mest avslappnad gjorde att bägaren rann över!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in