Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-08-28, 20:28
  #3829
Medlem
LGDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ippskiff
Mm, det är för att du låter dig bli emotionellt exhalterad, varpå dina medvetandefrekvenser far tillbaks från Delta upp till Alfa igen.

Jaha, jag får väl försöka hålla mig fast vid Delta då.

Citat:
Ursprungligen postat av Ippskiff
Du får helt enkelt lära dig att kontrollera din upphetsning så att du exkluderar ditt emotionella spektrum när du skall ha astralsex. För in den spirituella njutningen istället (den man t ex använder vid tantrisk sex).

Då går det.

Tantrisk sex har jag ingen som helst erfarenhet inom. Dock så hade jag en besynnerlig sexuell upplevelse med min flickvän. Det var på en mer andlig nivå, ingen penetrering, bara mjuk långsam vidröring, knappt det. Utan det kändes mer som att våra ''auror'' fick connection. Det var inte som den där vanliga sexuella njutningen, utan mer en långdragen, kroppsligt euforisk njutning. Räknas det som tantra?


Citat:
Ursprungligen postat av Ippskiff
Alternativ 2 är att du, när du format den upplevelse du vill ha, är att du konverterar det hela till en lucid dröm och helt enkelt spelar ut hela scenariot under tiden du sover. I.o.m att drömmen är lucid kommer du minnas den i detalj när du vaknar också varpå du både får njuta av såväl sexet som minnet av det efteråt.

Tack för tipset.
Citera
2012-08-28, 20:40
  #3830
Avstängd
Ippskiffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LGD
Jaha, jag får väl försöka hålla mig fast vid Delta då.

jo, alltså, det medvetandetillstånd du har när du är mycket djupt avslappnad helt enkelt.


Citat:
Ursprungligen postat av LGD
Tantrisk sex har jag ingen som helst erfarenhet inom. Dock så hade jag en besynnerlig sexuell upplevelse med min flickvän. Det var på en mer andlig nivå, ingen penetrering, bara mjuk långsam vidröring, knappt det. Utan det kändes mer som att våra ''auror'' fick connection. Det var inte som den där vanliga sexuella njutningen, utan mer en långdragen, kroppsligt euforisk njutning. Räknas det som tantra?


Det är exakt den upplevelsen jag menar.
Se där, du har redan halva inne.
Citera
2012-09-02, 23:03
  #3831
Medlem
Potenza.adeguatas avatar
"Hej.

Jag undrar varför det finns så lite berättelser från astralplanet ?
Läste någonstans att någon skrev att det var lite "hyssch hyssch" om det ? Varför skulle det bara det om man ändå diskuterar det inom intressegruppen ?
Jag är mest intresserad av vad det finns för "varelser" där."

Detta inlägg är ett reducerat inlägg jag skrev i Feb/Mars och som jag inte fått något svar på.

Sedan jag skrev detta, har jag kommit till insikt med en sak, och det är att jag kan känna min astralkropp utan att sova. Som så många gånger förr satt jag i sängen, läste en blogg på min mobil, var väldigt avslappnad i hela kroppen och kände hur mitt "huvud" började luta.
Jag satt helt rakt upp, tittade på skärmen på mob som jag hade framför mig, och förstod att huvudet inte alls lutade.

Känner igen känslan sedan jag var liten, och undrar om någon annan upplever sånt här när ni är vakna ??
Det är inte alltid just huvudet som "håller på", utan kan lika gärna vara ett ben som en arm.

För övrigt har jag kommit på hur vibrationsstadiet känns, då jag vaknade en morgon av att hela sängen vibrerade. "Konstigt, kanske någon som borrar" tänkte jag. Helt ovetandes om att det var vib-stadiet.
Ibland är man korkad och jag kom på efteråt, när de hade slutat, att det var vibrationer från en kommande astral-projektion.
Citera
2012-09-03, 06:37
  #3832
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Potenza.adeguata
"Hej.
Jag undrar varför det finns så lite berättelser från astralplanet ?
Läste någonstans att någon skrev att det var lite "hyssch hyssch" om det ? Varför skulle det bara det om man ändå diskuterar det inom intressegruppen ?
Jag är mest intresserad av vad det finns för "varelser" där."
http://www.astralpulse.com/frankkepple.html

Jag rekommenderar även varmt Robert Monroe's trilogi om astral projektion.

Journeys Out of the Body (1971) ISBN 0-385-00861-9
Far Journeys (1985) ISBN 0-385-23182-2
Ultimate Journey (1994) ISBN 0-385-47208-0

Finns som en torrent nära dig.
Citera
2012-09-03, 07:08
  #3833
Medlem
LGDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stoffeboyi
http://www.astralpulse.com/frankkepple.html

Jag rekommenderar även varmt Robert Monroe's trilogi om astral projektion.

Journeys Out of the Body (1971) ISBN 0-385-00861-9
Far Journeys (1985) ISBN 0-385-23182-2
Ultimate Journey (1994) ISBN 0-385-47208-0

Finns som en torrent nära dig.

Underbart. Tack kamrat, den ska köttas efter jobbet.
Citera
2012-09-03, 18:29
  #3834
Medlem
Potenza.adeguatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stoffeboyi
http://www.astralpulse.com/frankkepple.html

Jag rekommenderar även varmt Robert Monroe's trilogi om astral projektion.

Journeys Out of the Body (1971) ISBN 0-385-00861-9
Far Journeys (1985) ISBN 0-385-23182-2
Ultimate Journey (1994) ISBN 0-385-47208-0

Finns som en torrent nära dig.

Tack så mycket. Ska genaste sätta mig och "beställa"
Citera
2012-09-10, 03:26
  #3835
Medlem
Jag vill utveckla mina astrala resoor är otroligt intresserad av pineal gland och det högre medvetandet.. vill på en djupare resa.. Hur skall jag tänka? Vad krävs utav mig?

Mediterar ofta och undrar över en underlig sak som bara hänt en gång, när jag var helt vaken (inte en klardröm eller nåt). Jag låg och lyssnade på en lugn meditation låt och blundade lätt, medans mina ögon var stängda började jag att se olika former bildas. Kunde se skepnader av något/någon, hus olika runda saker som bubblar inga starka kontraster utan allt ser så mjukt ut. Det kändes som att de va någon som ville visa mig nåt och nej jag var inte hög.

Vad var detta? Någon som haft liknande upplevelse?
Citera
2012-09-10, 08:06
  #3836
Medlem
KycklingIRymdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnPaus
Jag vill utveckla mina astrala resoor är otroligt intresserad av pineal gland och det högre medvetandet.. vill på en djupare resa.. Hur skall jag tänka? Vad krävs utav mig?

Mediterar ofta och undrar över en underlig sak som bara hänt en gång, när jag var helt vaken (inte en klardröm eller nåt). Jag låg och lyssnade på en lugn meditation låt och blundade lätt, medans mina ögon var stängda började jag att se olika former bildas. Kunde se skepnader av något/någon, hus olika runda saker som bubblar inga starka kontraster utan allt ser så mjukt ut. Det kändes som att de va någon som ville visa mig nåt och nej jag var inte hög.

Vad var detta? Någon som haft liknande upplevelse?

Första steget låter som om du helt enkelt ska sluta tänka. Tankar stör ut vår ofiltrerade uppfattning av världen via den livslånga 'programmering' vi bedriver på oss själva. När du kan tysta tanken kommer resten av sig själv.
Citera
2012-09-11, 14:45
  #3837
Medlem
Jag tycker det är mycket lättare att meditera och slappna av på Marijuana vilket är en förutsättning för att nå den astrala dimensionen. Lättare att fokusera och uppnå trans även vid små små mängder. Man skall givetvis använda det med respekt och som ett redskap för att utvecklas. Aldrig för att bara bli "bäng". Med tiden behöver man inte dess hjälp i så hög grad som tidigare.
__________________
Senast redigerad av Geller75 2012-09-11 kl. 14:53.
Citera
2012-09-11, 18:49
  #3838
Medlem
tions avatar
Vet inte om den har postats innan.

Här snackar dom lite om Obe;s och dyl: http://www.youtube.com/watch?v=vm971...eature=related
Citera
2012-09-11, 20:04
  #3839
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geller75
Jag tycker det är mycket lättare att meditera och slappna av på Marijuana vilket är en förutsättning för att nå den astrala dimensionen. Lättare att fokusera och uppnå trans även vid små små mängder. Man skall givetvis använda det med respekt och som ett redskap för att utvecklas. Aldrig för att bara bli "bäng". Med tiden behöver man inte dess hjälp i så hög grad som tidigare.
Lika bra att lära sig göra det nykter direkt i min mening. Men funkar det för dig så kör på.
Citera
2012-09-12, 13:00
  #3840
Medlem
LGDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geller75
Jag tycker det är mycket lättare att meditera och slappna av på Marijuana vilket är en förutsättning för att nå den astrala dimensionen. Lättare att fokusera och uppnå trans även vid små små mängder. Man skall givetvis använda det med respekt och som ett redskap för att utvecklas. Aldrig för att bara bli "bäng". Med tiden behöver man inte dess hjälp i så hög grad som tidigare.

Den utgångspunkten som man ska prioritera högst är viljan. De tillfällen jag har haft lättast för o astralprojicera, är de tillfällen då jag haft en stark vilja. Tvivlar jag för en sekund ens på att jag klarar av projiceringen, så är jag dömd att misslyckas. Så fungerar det för mig i alla fall. Men självklart kan cannabis vara en ingrediens som kan underlätta det för en att utföra astralresa.
Det är personligen inget jag brukar praktisera, utan jag kör straight edge.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback