Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-01-01, 16:28
  #3109
Medlem
Benss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av !Durden!
Men efter vibbrationerna, när de slutat, ska jag försöka ta mig ur då?
Eller när kommer det steget?

i boken "astral dynamics" skriver författaren om en medvetandesplittring i vibrationsstadiet och att många som "misslyckas" egentligen har separerat från kroppen men har sitt medvetande i den fysiska kroppen kvar. detta betyder att även om du upplever timmar i astralplanet kommer du bara ihåg att du ligger i sängen och att det inte funkat eftersom den fysiska händelsen alltid har förtur i minnet.

han ger tipset att skriva lappar som påminner dig själv om att göra realitychecks vilket på så vis ska få dig att minnas ukun istället för ditt "misslyckade" försök. förlåt om jag skriver lite luddigt men det var ju nyårsafton igår
Citera
2011-01-01, 22:00
  #3110
Medlem
Filmtips till alla som astralresor: Inception med Leonardo Di Caprio.

Vad är verklighet?
Citera
2011-01-01, 22:06
  #3111
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KrilleP
Filmtips till alla som astralresor: Inception med Leonardo Di Caprio.

Vad är verklighet?
Är inte det mer angående lucid dreaming/klardrömmar än astralresor?

Verklighet är vad vi upplever.
Citera
2011-01-04, 21:51
  #3112
Medlem
se_där...s avatar
Kul experiment med "OBE"s
http://www.youtube.com/watch?v=7MWfomKNXy8

Att det är enkelt att lura hjärnan står klart.

(sorry till alla er som vill tro att det går att ha "verkliga" utomkroppsliga upplevelser).

Ps
Hela dokumentären går, för de intresserade, att se här: BBC Horizon - The Secret You
__________________
Senast redigerad av se_där... 2011-01-04 kl. 21:55.
Citera
2011-01-04, 23:45
  #3113
Medlem
AstralProjectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Kul experiment med "OBE"s
http://www.youtube.com/watch?v=7MWfomKNXy8

Gammalt. Så jävla urkorkat att du tror att det där förklarar OBEs. Disassociationen som framkallas där och OBE är skilda saker.
Lär dig framkalla OBE och upplev det. Uttala dig sen.
Citera
2011-01-09, 02:21
  #3114
Medlem
DennisReynoldss avatar
Försökt lite till och från de senaste månaderna utan att riktigt lyckats, tycker att ämnet är väldigt intressant trots att jag förhåller mig oerhört skeptisk tills jag faktiskt upplevt något överbevisande själv.

I alla fall till frågan, tänkte ta till lite hjälp för att skynda på processen, då i form av en brainwave generator, binoural beats eller allt vad det nu kallas. Tänkte ladda ner en till min iphone men då deras appstore är helt fylld med dessa tänkte jag först se om någon här har bra erfarenhet utav någon "astral-app"? Eller av bi beats överhuvudtaget?

Tack på förhand!
Citera
2011-01-13, 02:47
  #3115
Medlem
Hejsan Hejsan. Skrev ett ganska långt inlägg här för någon månad sedan om mina tidigare erfarenheter. Jag har ju aldrig upplevt en riktig astralresa eller OBE. Men jag har väldigt länge nu trampat på gränsen till det. Jag vet att jag är riktigt nära att lyckas. Eller på sätt och vis skulle jag vilja påstå att jag har lyckas , men jag är ändå inte riktigt säker.

Som jag skrev sist så har jag vansinnigt lätt för att hamna i det tillstånd då jag känner att jag är på väg ut. Vibrationsstadiet har jag aldrig längre dock. Det är som att jag inte behöver det. Jag lossnar ändå. Eftersom jag varken jobbar eller har någon skola att gå upp tidigt till så kan jag ligga och dra mig var och varannan morgon. Ungefär 2-3 gånger i veckan känner jag att lite armar och ben lossnar och vevar runt utanför kroppen utan att jag alls ansträngt mig för att det ska hända. Det händer mest lite random då och då. Så har det varit i två månaders tid nu. Så jag har blivit väldigt van vid känslan. Sista veckorna har jag till och med förnimmat att mer än så lossnar. Dock drabbas jag av en smått förvirring när det händer. Jag kan inte riktigt avgöra vad som är ute och inte , vilket håll jag ligger åt , vad som är upp och ner , och så vidare. Några få gånger har det verkligen känts som att jag stått upp i sängen och i princip helt befriad från kroppen. Problemet är att jag inte ser något !

Hur sjutton får jag upp ögonen ? Det känns som att det faktumet att jag inte ser något delvis är orsaken till förvirringen. Jag kan väll inte riktigt acceptera att jag faktiskt är kapabel till att lämna kroppen. Jag kan inte tro det helt förrän jag ser det. Inte bara känner. Och hur roligt är det att sväva runt utan att se ?

Jag vet inte om det är för att jag fortfarande har en del av medvetandet kvar i den fysiska kroppen ? För så fort jag bestämmer mig för att öppna ögonen då jag är ute , så åker jag tillbaka in i kroppen igen och vaknar upp i sängen. Skitförvirrande ! Man upplever sig stå mitt i rummet , och ploffs så ligger man i sängen.

Någon med lite öppna ögonen-tips ?
__________________
Senast redigerad av essiie 2011-01-13 kl. 02:53.
Citera
2011-01-14, 10:42
  #3116
Medlem
creteks avatar
Ungefär hur lång tid tar det innan man kommer till vibrationsstadiet, minuter ?
Citera
2011-01-14, 13:28
  #3117
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cretek
Ungefär hur lång tid tar det innan man kommer till vibrationsstadiet, minuter ?
För mig är det olika var gång, kan nog säga att det har att göra med hur pass trött kroppen är. Det snabbaste har nog skett på 5 minuter, och max kanske 30-45. Men oftast så händer det tyvärr ingenting alls, för mig då, men ger du inte dig så kommer det säkerligen hända saker tillslut. Lycka till!

edit: Vaknar man dock tidigt på morgonen/natten, och blir medveten om att man har ett gyllene läge nu och fortsätter ligga fullkomligt stilla så har det hänt att det sker så fort som ca 30 sekunder!
__________________
Senast redigerad av stoffeboyi 2011-01-14 kl. 13:33.
Citera
2011-01-14, 20:40
  #3118
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DennisReynolds
Försökt lite till och från de senaste månaderna utan att riktigt lyckats, tycker att ämnet är väldigt intressant trots att jag förhåller mig oerhört skeptisk tills jag faktiskt upplevt något överbevisande själv.

I alla fall till frågan, tänkte ta till lite hjälp för att skynda på processen, då i form av en brainwave generator, binoural beats eller allt vad det nu kallas. Tänkte ladda ner en till min iphone men då deras appstore är helt fylld med dessa tänkte jag först se om någon här har bra erfarenhet utav någon "astral-app"? Eller av bi beats överhuvudtaget?

Tack på förhand!

Jag har experimenterat en del med binaural beats men har inte märkt någon speciell skillnad. Kanske fungerar för andra men inte för mig. Dock så känner jag nog att jag blir märkbart tröttare på låga frekvenser, och mer alert på högre (40Hz är en typisk genomsnittsfrekvens för alerthet/vaket tillstånd i hjärnan).
Citera
2011-01-15, 03:52
  #3119
Medlem
Sheps avatar
Har försökt i runt 6+ månader nu men inte kommit längre än att jag bara känner hur kroppen är avslappnad men inget mer.
Rätt så frustrerande då jag gärna vill uppleva mer inom astral resor.

Hur lång tid tog det för er innan ni fick er första astrala resa?
Något speciellt ni gör/tänker på?
Citera
2011-01-15, 15:51
  #3120
Medlem
huggybares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shep
Har försökt i runt 6+ månader nu men inte kommit längre än att jag bara känner hur kroppen är avslappnad men inget mer.
Rätt så frustrerande då jag gärna vill uppleva mer inom astral resor.

Hur lång tid tog det för er innan ni fick er första astrala resa?
Något speciellt ni gör/tänker på?

Har du testat på morgonsnåret, runt klockan 4-5? Många säger ju att de inte lyckas förrän de försöker på morgonen istället för när de går och lägger sig. Å andra sidan, med tanke på tiden du skrev inlägget, så kanske du redan har tänkt på det
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback