2011-02-17, 18:31
Medlem
Desertwalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AstralProjector
Lyckas ni hamna i vibrationstillståndet ska ni bara ligga still, ta det lugnt och stilla tankarna så mycket som möjligt. Till slut känner ni hur ni börjar sväva uppåt och separeras.
Har du provat någon av dessa massor med låtar som ska vara bra? tror det var monroe institute eller något liknande som låg bakom dessa filer. Idoser har också något liknande.

Eller kan det vara bullshit tro? :/

http://www.monroeinstitute.org/hemi-sync/
Citera
2011-02-17, 18:54
Medlem
Tjena.

Har nyligen börjat intresserats av detta fenomen(?) och har plöjt igenom de första 90 sidorna.
En sak som jag lagt märke till det är att alla verkar ha upplevt sömnparalyser tidigare. Flertalet jag läst om eller törs jag säga alla har någon gång vaknat på natten och kännt sig oförmögna att kunna röra sig eller att de vibrerar.

Jag har aldrig kännt av något liknande och börjar därför bli orolig att jag är mindre "mottaglig" för detta än "gemene svennen"?.

Jag har övat nu två dagar i rad utan någon särskild framgång, jag har legat och varit oerhört avslappnad men längre har jag inte kommit, det flyger in tankar i min hjärna som jag sedan (väldigt djupt i mitt undermedvetna) börjar behandla på ett eller annat sätt, och så kommer jag på mig efter några sekunder, "FAN" tänker jag oftast, och börjar om på "ruta 1" (ganska frustrerande när man legat 40 minuter utan framgång).

Finns det fler än jag som aldrig upplevt en sömnparalys? (så vitt jag vet i alla fall).

En fråga till, når man lättare "vibrationsstadiet" om man inte använder sig av något mantra? Att helt sonika inte tänka på någonting istället för att visualisera sig ett objekt eller fokusera på andningen eller dylikt?

Eftersom att jag failar ganska rejält på att fokusera på min andning då det fliker in massa andra tankar så kankse jag gör bättre i att ge fan i mitt mantra (andningen i detta fallet) och "bara" bojkottar
att tänka helt enkelt, med risk för att ännu fler tankar ska flöda i mitt huvud.

De vanligt förekommande tankarna jag har är, "undra om det händer något snart", "fan nu är jag riktigt avslappnad, nu ska jag inte tänka på något" (bortsett från andningen), "tänk inte, tänk inte" etc... Jag kankse är lite för exalterad över huvud taget, hur har ni som upplevt samma fenomen som nybörjare tacklat dessa tankar, för jag misstänker att jag inte är den enda som haft dessa tankar.

Vill passa på att tacka "astralprojector" för all den information jag fått under de 90 (nittio) första sidorna.
Citera
2011-02-17, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Desertwalker
Har du provat någon av dessa massor med låtar som ska vara bra? tror det var monroe institute eller något liknande som låg bakom dessa filer. Idoser har också något liknande.

Eller kan det vara bullshit tro? :/

Hemi-sync funkar! Dock kräver det ansträngning och viljekraft, det är kanske inte bästa sättet att uppnå en astral projektion på faktiskt, men det har många fler positiva egenskaper än det!
Citera
2011-02-17, 22:45
Medlem
AstralProjectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Desertwalker

Har provat själv men inte haft en projektion av att lyssna på det. Detta var dock i början innan jag hade lyckats med min första projektion. Jag märkte däremot att det gick rätt fort att slappna av när man lyssnade på hemi-sync. Tror definitivt att detta fungerar då en del astralresenärer använder sådana ljud regelbundet. Själv vill jag inte använda hjälpmedel som hemi-sync eftersom det inte egentligen behövs. Vill inte bli van vid det och sen märka att jag får svårare att projicera utan.

Citat:
Ursprungligen postat av Tremendouz
Finns det fler än jag som aldrig upplevt en sömnparalys? (så vitt jag vet i alla fall).

En fråga till, når man lättare "vibrationsstadiet" om man inte använder sig av något mantra? Att helt sonika inte tänka på någonting istället för att visualisera sig ett objekt eller fokusera på andningen eller dylikt?

Hej Tremendouz!

Att du aldrig upplevt (eller snarare inte minns) sömnparalys är inget hinder för dig. Förutom vad jag nu vet var några få sömnparalyser i barndomen så var det inte något jag upplevde innan jag började öva astralprojektion.

Glöm mantran. Träna dig helt enkelt på att "släppa taget", tänka så lite som möjligt samt inte röra kroppen en millimeter. Bästa tiden på dygnet att försöka är som tidigare nämnt morgonen. Gå upp tidigare än du brukar, var vaken 15-30 minuter, gå till sängs igen och lägg dig på rygg och slappna av.
Det krävs helt enkelt övning innan man börjar uppleva paralys, vibrationstillstånd och till sist separation, men jag är övertygad om att du gör framsteg varje gång du gör ett ärligt försök.

Nu är det återigen dags att länka Youtube-spellistan med mycket informativa videoklipp.
Alla ni som vill lära er astralprojicera:
https://www.flashback.org/showpost.php?p=18503562&postcount=1573
Senast redigerad av AstralProjector 2011-02-17 kl. 23:20.
Citera
2011-02-18, 01:19
Medlem
Citat:

TJAFAN, helt exalterad. Kom precis till vibrationsstadiet, var tvungen att starta datorn och sätta mig och berätta, hehe.

Låg och fokuserade på andningen, efter ett tag kände jag en konstig energi fylla hela kroppen, jag blir varm, känns nästan som påverkan av lustgas om någon provat det.

Jag fick väldiga problem med att andas och min puls gick upp markant, det måste väl varit vibrationsstadiet?

Jag försökte vid det här tillfället i all tumult föreställa mig att jag ramlade ur kroppen (uppskattningsvis 10 sekunder in i vibrationsstadiet), gick inge vidare men nu vet jag att jag gör framsteg och har inom en vecka lämnat kroppen

Jag fick reda på idag att man kunde tänka "in, ut, in ut" medans man andades, det hade jag inte en aning om de tidigare två gånger jag mediterat. Jag låg helt avslappnad och tänkte "in,,,ut,,,in,,,ut,,,in,,,ut..." men i mellan mina pauser på mitt "in-ut-tänk" så slank det in någon tanke i mellanåt, så jag provade en annan metod, nämligen att tänka följande: innnnuuuuuutinnnnnnnnuuuuuuutinnnnnnut, utan pauser alltså och det tog mig 3 minuter så var jag i vad jag tror var vibrationsstadiet.

YES Ska med detsamma prova igen, uppdaterar om 30 minuter igen så får vi se om jag lyckas ta mig till vibrationsstadiet igen, och kankse eventuellt lämna kroppfan
Citera
2011-02-18, 01:37
Medlem
AstralProjectors avatar
Citat:
Jag fick väldiga problem med att andas och min puls gick upp markant, det måste väl varit vibrationsstadiet?

Nej.

Hänvisar till inlägget jag skrev tidigare idag (igår):
https://www.flashback.org/sp28954813

Som jag tidigare sade: Tänk inte alls! Inga mantran, inga "in-ut". Bara ligg blickstilla, tysta sinnet och vänta. När du är med om det riktiga vibrationstillståndet kommer du bli chockad. Det är mycket intensivt och inget som kan förväxlas med något annat.
Citera
2011-02-18, 01:44
Medlem
Citat:
Nej.

Hänvisar till inlägget jag skrev tidigare idag (igår):
https://www.flashback.org/sp28954813

Som jag tidigare sade: Tänk inte alls! Inga mantran, inga "in-ut". Bara ligg blickstilla, tysta sinnet och vänta. När du är med om det riktiga vibrationstillståndet kommer du bli chockad. Det är mycket intensivt och inget som kan förväxlas med något annat.

Det här är inte för att övertyga mig själv men jag blev chockad. Kändes som att jag hade en 150 kilos klump ovanpå min bröstkorg, det gick alltså väldigt väldigt tungt att andas. Hela kroppen strömmade av energi, ah det var väl det som hände. Vad kallar man det tillståndet då?

Ger mig fan på att det är det omtalade vibrationstillståndet

Om det inte var det omtalade tillståndet så kan det fan inte vara långt kvar i alla fall. Om man härdar ut smärtan som uppstår, vad kommer efter den biten då?

Föressten, kunde inte göra ett nytt försök då mina tankar flög åt alla håll pga. föregående upplevelse
Senast redigerad av Tremendouz 2011-02-18 kl. 01:53.
Citera
2011-02-18, 01:58
Medlem
AstralProjectors avatar
Citat:
Ger mig fan på att det är det omtalade vibrationstillståndet

Det är just det som är problemet. Folk misstar allt möjligt för vibrationstillståndet.

Gå till 1:52 i detta klipp, ta på dig hörlurar, och höj så högt du kan (utan att skada öronen givetvis):
http://www.youtube.com/watch?v=6zeoLMO37i0
Något i den stilen ska du höra (och det är HÖGT!!!) samtidigt som det bokstavligen känns som det går ström igenom hela kroppen. Denna "ström" vibrerar, som när du håller i en sånt där strömförande sällskapsspel, men i hela kroppen. En annan liknelse astralresenärer brukar använda är ljudet från en jetmotor. Hittade en annan video där ljudet verkligen liknar det jag hör för det mesta.
Se 1:50 och framåt på http://www.youtube.com/watch?v=RD63rN3EjBA
Lite högre ton än i videon bara.

Däremot är det du upplevde troligtvis framsteg. Mycket snabbt bultande hjärta etc. är sådant jag upplevde i början. Vanligtvis så berodde det dock på att man istället för att slappna av gjorde tvärtom, pga. spänning, nervositet och förväntan när man kände något ovanligt och tänkte att "nu händer det!".
Senast redigerad av AstralProjector 2011-02-18 kl. 02:01.
Citera
2011-02-18, 17:38
Medlem
Har det aldrig hänt er någongång att ni varit lite oroliga att något kan hända under era försök? jag menar, det är väl inte så jättekonstigt att bli lite orolig när det verkar vibrera och låta så högt som det verkar göra?

Jag håller tummarna för att du lyckas AstralProjector. Man kanske själv ska testa.
Senast redigerad av Feru 2011-02-18 kl. 17:42.
Citera
2011-02-18, 17:43
Medlem
Citat:
".

Ah okej, men kan som sagt inte haft några mil kvar. Det var en helt underbar känsla och nu så här dagen efter känner jag mig mer "upplyst" än någon annan gång, känner mig lätt euforisk hela tiden, fan vilken känsla det måste vara att lämna kroppen minst sagt.

Har alltid underskattat allt vad har med meditation att göra, men nu förstår jag vad det hela handlar om även om jag inte upplevt det.

Kan knappt bärga mig tills jag når ut, det är ju en helt ny värld som uppenbarar sig, ett helt nytt synsätt. Det förståelsen man får måste vara episk, veta någon som merparten inte har en aning om.
Jag har läst mycket om medvetandet i allmänhet då mitt intresse för fysik är stort och medvetandet är ett återkommande tema inom fysikens ramar även om det kankse inriktar sig mer till filosofin.

Nedan följer lite OT om mina egna tankar kring medvetandet.

Edit: Kom på en annan fråga som riktar sig till dig "AstralProjector". Varför säger du att jag inte ska använda mig av "mantran"? Det jag läst så är det väldigt bra att använda sig av när man är nybörjare inom detta område, sen med tiden när man känner att man behärskar sin meditation lite bättre så kan man släppta sitt manta och gå vidare.
Senast redigerad av Tremendouz 2011-02-18 kl. 17:50.
Citera
2011-02-18, 18:02
Medlem
Citat:
Edit: Kom på en annan fråga som riktar sig till dig "AstralProjector". Varför säger du att jag inte ska använda mig av "mantran"? Det jag läst så är det väldigt bra att använda sig av när man är nybörjare inom detta område, sen med tiden när man känner att man behärskar sin meditation lite bättre så kan man släppta sitt manta och gå vidare.
Jag vet att jag inte är AstralProjector och jag har inte upplevt det själv. Jag gissar på att det beror på att vissa personer tenderar att bli så insnöade på olika tekniker och mer blir stela/onaturliga. Jag har erfarenheter av det på andra områden. Det räcker väl ofta att bara vara naturlig och gå på känsla? Sedan så kanske det är bra kunskap att ha i bagaget, men när du väl befinner dig i stunden så ska du inte tänka så mycket. För detta handlar väl mycket om att inte tänka aktivt utan att slappna av och fokusera. Är jag helt ute och cyklar nu AstralProjector?

Det är väl lite som att lära sig att cykla. Du tänker ju inte hur du cyklar när du cyklar, utan du gör det naturligt. Det är kanske det som gäller här, att man ska lära sig det ordentligt, och när man kan något ordentligt så behöver man inte tänka för att göra det.
Senast redigerad av Feru 2011-02-18 kl. 18:06.
Citera
2011-02-18, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feru
Jag vet att jag inte är AstralProjector och jag har inte upplevt det själv. Jag gissar på att det beror på att vissa personer tenderar att bli så insnöade på olika tekniker och mer blir stela/onaturliga. Jag har erfarenheter av det på andra områden. Det räcker väl ofta att bara vara naturlig och gå på känsla? Sedan så kanske det är bra kunskap att ha i bagaget, men när du väl befinner dig i stunden så ska du inte tänka så mycket. För detta handlar väl mycket om att inte tänka aktivt utan att slappna av och fokusera. Är jag helt ute och cyklar nu AstralProjector?

Det är väl lite som att lära sig att cykla. Du tänker ju inte hur du cyklar när du cyklar, utan du gör det naturligt. Det är kanske det som gäller här, att man ska lära sig det ordentligt, och när man kan något ordentligt så behöver man inte tänka för att göra det.

Jag förstår ditt budskap, men innan du kan cykla "själv" så använder merparten sig av stödhjul vilket i detta fall kan liknas vid mantran.

Kankse jag nu är lite väl rationell då det inte riktigt är samma sak att cykla och meditera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in