Tredje upplevelsen
Jag skulle sova över hos mina föräldrar för ett par år sedan.
Jag hade haft några spontana osäker på vad det kan ha varit upplevelser och därmed blivit mer intresserad i ämnet.
Så jag bestämde mig i detta rum som var väldigt mysigt varmt och full av stämning kring den stundande julen att jag skulle prova att framkalla en upplevelse medvetet!
Jag ligger där under min filt och tänker på hur det skulle kännas om fötterna somnade, låg ganska stilla, men kliade mig om det kliade osv. Efter inte en alltför lång stund så somnade fötterna en efter en, det spred sig långsamt upp till vaderna. Sen var det som om det spred sig över skinkorna och ryggen, en våg av statisk energi över främre delen av kroppen.
Det gick väldigt fort när det väl kom över midjan. "vågen" nådde halsen, sedan kom bruset och brummet i huvudet, som ni läsare som upplevt detta helt säkert känner igen. Sen befinner jag mig i definitivt samma rum.. Jag känner samma härliga stämning som jag hade innan händelserna.
Här hände en märklig grej

Det är precis som om ngt, som ett litet barn, fast jag får känslan av att det är en väldigt liten man. Som springer omkring och gömmer sig och emellanåt trippar fram och petar på mig!
Petandet känns väldigt tydligt på kind och i panna.
Vaknar senare och känner mig varm och glad. Denna gång var inget av upplevelsen skrämmande.
Kanske var lille gubben en tomtenisse, med tanke på stundande julafton
Fjärde upplevelsen
Jag känner efter ett plötsligt uppvaknande mitt i natten vibrationer.. Det går väldigt snabbt.. Plötsligt ligger jag där, segt att röra sig.. Då kommer en närvaro i mörkret, vilket jag snabbt inser är en hund, och inte vilken hund som helst, min mormor och morfars bortgångne vovve som hette trippen.
Jag är mest förvånad över upplevelsen av mötet med trippen att jag glömmer att jag inte är i verkligheten. Jag ser bort mot min dörr och både ser och känner att det står som 4-5 människor där, dom ser liksom skuggiga ut. Känner snabbt att dom vill säga mig, Hej vi är redo att resa vidare nu..!? Både känslor av kärlek och lite nervositet på samma gång..
Den ene till vänster lite längre och manlig gestalt kändes som min morfar, lite kortare till höger kanske min mormor eller farmor. Ngn i bakgrunden kanske min farfar.. Känslan att det var min mor och far föräldrar var tydlig iaf
Allt väldigt tydligt. Som om dom vore där i mörkret hos mig på riktigt..
Senaste upplevelsen
Även denna som fått mig att fördjupa ordenligt i ämnet.
Jag vaknade en natt av vibrationer.. Brus och brummande.
Plötsligt var jag i mitt sovrum, helt medveten om att det hänt igen. Jag försökte genast ta mig genom väggen, vilket jag lyckades med. Innan jag visste ordet var så befann jag mig mitt i mitt vardagsrum.
Jag bestämde mig för att ta mig till fönstret och banne mig fick jag kämpa för att klara mig dit, kände känslorna att jag åkte bakåt som vanligt.
Jag fick tag i fönsterbläcket och liksom drog mig framåt och såg då ner för de tre våningar som det var ner. Jag tittar framåt och ser min grannes fönster mitt emot, jag tänker att dit ska jag!
Då ska benen helt plötsligt dras uppåt istället, jag inser i samma stund att, fan! Allt ser annorlunda ut, kanske är detta bara en dröm.
Jag kommer en meter utanför fönstret och tappar då greppet, tror jag kommer falla och vips så är det över.
Jag har många gånger vaknat av att jag legat i sömnparalys och lyckats använd vibrations
stadiet för att lyckas hamna i denna alternativa verklighet. De senaste gångerna har det kommit så långt att det är dags för blackout eller projektion, men det stannar där och jag hamnar i ett tomhets tillstånd och det känns som om det slits, fysiskt i sidan på revbenen. precis som om man föreställer sig att en andra kropp är på väg ut men då skulle sitta fast och inte lossna.
Det är det obehagligaste jag varit med om, dessa slitningar alltså och det slutar med paralys och att jag somnar.
Nu var det längesedan jag var med om ens en verklig dröm. Drömmer bara vanliga drömmar, jag kommer iaf ihåg dessa drömmar tydligt.
De senaste har jag hängt och läst här och på nätet. lärt mig lite mer och även försökt projicera, men utan resultat. Det enda närmsta jag kommit är efter lång stunds fokuserande, så nådde jag början på vibrations stadiet men det sköt som blixtsnabba vågor genom kroppen, en känsla av tomhet i ngn millisekund sen tappa jag fokus.
Tanken med detta lååånga inlägg är att jag hoppas att ngn erfaren och gärna mer erfaren än mig skulle kunna sprida lite ljus över mina upplevelser. Någon kanske kan berätta vad jag varit med om i de olika situationerna.
vet att det finns olika stadier osv.. Jag tycker dock mina upplevelser inte fungerat i samma ordning var gång.
Hjälp med helhetsbilden vore uppskattat.
Mvh
Jones - En smula vilsen resenär.