2010-12-11, 20:30
Medlem
DeepForests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ippskiff
Du jag orkar inte förklara för dig hela bakgrunden med hur hjärnan fungerar med designering av fokuspunkter för saker och ting .. Din karma är uppenbarligen "lära sig att inte dissa andras metoder"

cmd ignore DeepForest

Det var inte alls min mening att "dissa" eller förolämpa dina metoder.
Jag försökte bara hjälpa.
Citera
2010-12-11, 23:02
Medlem
iamjoness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rickenbacker69
Är det någon av er troende som har testat er "förmåga", t ex genom att dra ett spelkort på måfå och lägga det på en hög hylla utan att titta på det? Om ni sedan kan se kortet när ni "projicerar" vet ni ju att ni kan göra det, och om inte vet ni att det antagligen bara är en lucid dröm. Vore intressant att höra...

Oavsett "bevis" eller ej, så vill ja bara säga, prova själv! Kanske du lyckas, om inte, prova igen! För när du väl lyckas så kommer du förstå.

Själv hade jag tur för ca 10 år sedan, jag arbetade i danmark, fick feber, halvsov och mådde dåligt hela dagen. Sen helt plötsligt märker jag att jag kan se genom en dörr, så jag reser mig upp och kollar va fan de e frågan om.. Tanken slog mig att jag inte hade feber eller mådde dåligt längre.. Vandrade om kring tills det att jag märkte att jag kunde röra mig fritt hur jag ville utan att nudda golv och trappor. Det var då jag förstod på riktigt att, Shit jag drömmer.. Fast jag är ju medveten.. Var e jag.. är jag död? Helt plötsligt grumlas denna tillvaro och jag dras i en riktning som slutligen visar sig vara min egen kropp! Där låg jag kunde inte rör mig, livrädd att jag höll på att dö, huvudet surrade och jag kunde bara ligga där för en kort stund och bara titta. Sen SVUUZZMMM = oföklarligt surrande brumm ljud, så vara allt normalt igen.

Märkligt nog kände jag mig ganska utvilad och febern var så gott som över.

Sen har detta hänt mig ofrivilligt men välkommet många gånger under dessa tio år.
Citera
2010-12-11, 23:12
Medlem
Flashborns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seiMo
Inget mer som jag ska tänka på ? Provade den här natten också.. det hände samma sak, kom inte längre än det stadiet.

Tänk inte för mycket, du ska lära dig av dina erfarenheter, bättre att göra det själv än att få massa förutfattad information om ämnet, det ställer bara till det. Meditera, det är allt.

Djupa, existentiella frågor kan vi däremot diskutera, det är intressant.

Lycka till!

Mvh
Citera
2010-12-11, 23:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DeepForest
Det var inte alls min mening att "dissa" eller förolämpa dina metoder.
Jag försökte bara hjälpa.

aha, sorry
Citera
2010-12-13, 03:50
Medlem
Hejsan. Jag har läst igenom stora delar av tråden och är liksom flera av er otroligt intresserad av detta. (: Nu har jag äntligen skaffat mig ett konto dessutom. Tänkte berätta lite om mina egna erfarenheter.

Jag har egentligen aldrig gjort en riktig resa , men det kan finnas ett undantag. Jag har mina misstankar om att jag gjorde en UKU när jag var drygt 6 år. Jag har ett klart minne i huvudet av en kväll då jag hade gått och lagt mig. Plötsligt var jag uppe och sprang i lägenheten. Jag sprang in i vardagsrummet där mamma och pappa satt och tittade på TV. Jag blev förvånad över att dom inte reagerade på att jag var uppe ur sängen efter sängdags. Jag stallde mig framför dom och tittade på dom , men de fortsatte titta på TV:en som om där inte var något alls i vägen. Jag började vifta på armarna och ropa på dom. Ingen reaktion. Jag minns att jag såg allt väldigt otydligt , som om jag tittade på en TV-kanal med en massa brus och störningar i. Och ett högt brus i öronen.

Jag var som sagt väldigt liten och jag förstod förstås inte då vad detta handlade om. Men jag har ända sedan dess haft kvar det i minnet och undrat många gånger varför i helskotta dom inte märkte att jag stod mitt framför näsan på dom. Det är nu på senare år som jag börjat misstänka att det är något sånt här det rörde sig om. Jag var kanske inte i min egen kropp. Självklart inget jag vågar säga med säkerhet , det kan ha varit ren inbillning. För övrigt har jag hört att barn faktiskt har väldigt lätt för sådana här upplevelser , då de inte hunnit "fastna" i kroppen ordentligt ännu. Ju äldre man blir , desto mer fastnar man i kroppen och därav blir det också svårare att ta sig ut. Bara något jag hört , inget jag vet säkert. (:

Mina "vuxna" erfarenheter av det här började helt random , utan att jag alls försökte lära mig det medvetet. Det började med sömnparalyser som jag började få runt 16-årsåldern. Första gången var förstås hemsk. Jag hade aldrig hört talas om det , visste inte alls var det var för något. Jag vaknar och kan inte röra mig. Jag får panik , kämpar utav bara helsike , pulsen ökar och andningen blir högre. Plötsligt hör jag ljud precis utanför min dörr till mitt rum. Rummet är mörkt men jag ser dörren som står på glänt och att det är halvljust utanför. Det var där jag fick syn på min första hallucination dessutom. Jag ser konturerna av ett stort "monster" stå utanför dörren och titta in på mig. Jag grips av ännu mer panik och med andningen fick jag ut höga stön för att göra mig hörd. Ungefär som ett rop på hjälp. "Monstret" backar plötsligt bak och försvinner ur öppningen , och då får jag äntligen kontroll över kroppen och for upp ur sängen. Jag hör att någon fortfarande befinner sig i rummet utanför och förstår då att det var min mamma som kikat in i rummet under paralysen. (Hon brukar vara uppe sent). Antagligen hade hon undrat varför jag andats så konstigt. Det lustiga var ju just att min hjärna på något vis gjorde om henne så att jag såg henne som ett monster. Antagligen för att jag var rädd.

Efter detta letade jag upp massor av information på nätet om just sömnparalyser. Jag stötte dock inte på något om det astrala ännu. Det gjorde jag inte förrän några år senare , och innan dess hann jag få massor av fler paralyser. Dom kom regelbundet , första gångerna var hemska , men efter ett tag blev det en vanesak. Så fort det hände igen visste jag direkt vad det var och jag tänkte mest "ok , dags igen...". Jag lärde mig att det aldrig lönade sig att kämpa emot och försöka röra sig. Det gick alltid bäst ifall jag bara slappnade av och väntade ut det. Då släpper det fortare.

Efter ett tag snubblade jag över något om astralresor på nätet och jag läste lite om det. Dock var det ingenting jag försökte mig på då jag dels inte riktigt trodde på sådant , osv. Det som fick mig att ändra inställning helt , och faktiskt bli mer intresserad av det var något som hände för några månader sen. Det var morgon och jag låg och drog mig i sängen. Lite halvvaken sådär. Helt plötsligt , utan någon som helst föraning så sugs mitt huvud uppåt i nån slags graciös böjd rörelse , med hakan uppåt först och bakhuvudet liksom bakåt. Jag blir halvsittandes i sängen 2 sekunder innan jag undrar vad sjutton som händer. Jag blir ju chockad , sprattlar till och vaknar till helt. Jag tog reda på mer inom ämnet och sen dess har jag haft lite små-upplevelser kan man säga. Jag har börjat utnyttja sömnparalyserna som jag har så fruktansvärt lätt för att få. Säkert 1 eller 2 gånger i veckan kan jag få dessa utan att alls behöva anstränga mig. Ibland helt random utan att jag velat få en , andra gånger kan jag enkelt framkalla dom medvetet. Morgonen är alltid bästa tidpunkten , mestadels för att jag känner mig tryggare då.

Huvudet har jag inte lyckats få ut fler gånger , men jag har väldigt många gånger nu varit ute och vevat och virrat runt med både armar och ben. Det är rena barnleken. Men där tar det stopp just nu. Jag har försökt experimenterat på olika vis för att komma ut helt och hållet , men huvud och midja tycks sitta som sten. Jag har några gånger blundat och försökt rulla mig ut ur kroppen , så det har blivit som nån slags kullerbytta över halva sängen. När jag sen ligger och funderar "är jag ute nu tro?" så känns det väldigt förvirrat , jag vet inte alls vad som är upp och ner och jag är inte alls säker på om jag tagit mig någonstans. När jag öppnar ögonen så ligger jag där jag ligger igen. (i kroppen). Jätteförvirrande !

Jag tror att en stor anledning till vad som håller mig tillbaka , är att jag inte är redo för att se det jag kommer se när jag öppnar ögonen och faktiskt befinner mig utanför kroppen. Jag är rädd för att se mig själv ligga kvar i sängen , jag är rädd för att se hallucinationer , jag förstår mig inte riktigt på den synen man har i astralkroppen (kunna se åt alla håll samtidigt). Jag vet inte vad jag har att förvänta mig. Jag tror att det är ett hinder. Kanske ett hinder även för många andra ? Som sagt så vaknar jag upp i kroppen igen så fort jag försöker öppna ögonen. (Dom få gånger jag trott att jag kanske haft huvudet ute). Kanske kan det också vara så att jag inte fått grepp om hur man faktiskt öppnar astralögonen ? Kanske koncentrerar jag mig på mina verkliga ögon och öppnar dom istället. Jag har försökt tänka att det är astralögonen som ska öppnas , men... Nej , jag vet inte , jag får jobba vidare på det. Har någon tips så är dom välkomna !

Detta blev säkert trådens längsta inlägg nu , Hahaha. Ursäkta för det. Jag kände för att ventilera mig , få ut allting , då jag inte fått chans att berätta om mina upplevelser för någon varken irl eller på nätet. Det känns fint att få berätta. Samtidigt är det riktigt kul att läsa andras upplevelser , skriv mer ! ! (:
Senast redigerad av essiie 2010-12-13 kl. 04:04.
Citera
2010-12-13, 12:19
Medlem
Slänger iväg mitt första inlägg i den här tråden!

Har lite feber så jag kröp ner i sängen förut och skulle vila till lite bra film. Sedan märkte jag att jag började somna lite halvt. Bilden av att jag satt i en buss la sig över ögonlocken, när jag inte längre bara såg svart utan helt och hållet såg "bussbilden" så fattade jag att något har hänt. Jag fokuserade massor på att bara titta runt i bussen och vips så kändes det som att något for ner/for upp i halsen på mig. Sedan började pulsen dunka jättehögt i mitt öra och en förvriden bild av mitt sovrum dök upp. Jag var helt medveten och tänkte "det här är inte rätt" och då började jag sjunka igenom sängen. När jag sjönk igenom sängen så sögs jag ur kroppen på ett sätt och började sväva över mitt riktiga sovrum. Såg mig själv liggandes där och tittade ner. Det varade bara en kort kort stund men jag vaknade inte helt sen. Utan jag hamnade i ett slags mellanläge där jag var medveten men ändå sov, kunde inte röra mig. Pulsen dunkade jättehögt och jag fick troligen uppleva min första OBE och sömnparalys!

Det här ska undersökas vidare!
Citera
2010-12-13, 19:07
Medlem
Osthuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LostInTheflood
Slänger iväg mitt första inlägg i den här tråden!

Har lite feber så jag kröp ner i sängen förut och skulle vila till lite bra film. Sedan märkte jag att jag började somna lite halvt. Bilden av att jag satt i en buss la sig över ögonlocken, när jag inte längre bara såg svart utan helt och hållet såg "bussbilden" så fattade jag att något har hänt. Jag fokuserade massor på att bara titta runt i bussen och vips så kändes det som att något for ner/for upp i halsen på mig. Sedan började pulsen dunka jättehögt i mitt öra och en förvriden bild av mitt sovrum dök upp. Jag var helt medveten och tänkte "det här är inte rätt" och då började jag sjunka igenom sängen. När jag sjönk igenom sängen så sögs jag ur kroppen på ett sätt och började sväva över mitt riktiga sovrum. Såg mig själv liggandes där och tittade ner. Det varade bara en kort kort stund men jag vaknade inte helt sen. Utan jag hamnade i ett slags mellanläge där jag var medveten men ändå sov, kunde inte röra mig. Pulsen dunkade jättehögt och jag fick troligen uppleva min första OBE och sömnparalys!

Det här ska undersökas vidare!

Grattis! Det verkar som om feber is the way to go, får se till att skaffa det snart så jag också kan få en OBE ^^
Citera
2010-12-13, 19:30
Medlem
Keep it up Intressanta läsningar från er sistnämda.

De gånger jag haft OBE är det sjukt mörkt, otroligt irriterande eftersom ögonen inte ser ordentligt. Det tar ett tag innan man får syn, allafall för mig.

Har inte haft en OBE på länge, har inte haft tid eller ansträngning. Men nu måste jag köra igång igen!
Citera
2010-12-13, 20:17
Medlem
sunofsunshines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ippskiff
När jag "tunar in" på dig och drar den första känslan jag får, så får jag en känsla av att din "blockering" beror på att du VILL tro på allt, men vill känna effekten innan du accepterar det som en solid verklighet. "earth"-chakrat brukar va kopplat till frågor som rör "being on earth" vs. "being out there". "man can not catch up with light unless he himself become light" är ett underbart citat från "legend of atlantis"-filmerna. I korthet handlar det om att "släppa taget" och helt enkelt bara ta och bestämma sig fast och fullt och kliva in i upplevelsen. Tro och intention går hand i hand och stå på samma sida likhetstecknet i ekvationen. Utan tro så cancelleras intentionen och det blir lika svårt att astralprojicera som det var för mig att tro att jag kunde lära mig knyta skridskor som barn (det tog flera år).

Hmm .. jag tror jag just löste mitt eget problem också.

Typ, get mad and just jump.
Hahaha...mitt i prick. Jag ÄR skeptisk trots mina UKU:er...men jag VILL tro...jag TROR när jag är ute ur min kropp...men IFRÅGASÄTTER att jag var ur när jag är tillbaka i min kropp...lite moment 22..
Citera
2010-12-13, 22:16
Medlem
K595s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sunofsunshine
Hahaha...mitt i prick. Jag ÄR skeptisk trots mina UKU:er...men jag VILL tro...jag TROR när jag är ute ur min kropp...men IFRÅGASÄTTER att jag var ur när jag är tillbaka i min kropp...lite moment 22..

Sjukt nog så är astralresors ökning också beroende på att tallkottkörteln är i skräck av all EMF. Lider man av sömnparalys och ofrivilliga astralresor så ta melatonin och Johannesört, räcker det inte så stäng av mobiler och framför allt trådlöst Internet och det värsta: WiFi...

Jag förnekar inte en andlig verklighet men allt hänger ihop...
Citera
2010-12-14, 00:07
Medlem
sunofsunshines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K595
Sjukt nog så är astralresors ökning också beroende på att tallkottkörteln är i skräck av all EMF. Lider man av sömnparalys och ofrivilliga astralresor så ta melatonin och Johannesört, räcker det inte så stäng av mobiler och framför allt trådlöst Internet och det värsta: WiFi...

Jag förnekar inte en andlig verklighet men allt hänger ihop...
Ofrivilligt? Nä..jag tränar verkligen på att ha dem..
Vad är EMF??
Citera
2010-12-14, 15:52
Medlem
Hej flashback.

Har försökt med astralprojketioner i 4 nätter nu och jag klarar det inte, dock brukar jag sommna och få en klardrömm, Kan någon säga något riktigt bra och simpelt sätt att astralprojektera på?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in